Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
2.5.2012 20:04
Mikä on 04 räksän vakio suuttimen koko ja miten isoksi se pitäs muuttaa jos ottaa kurit pois?
3.5.2012 14:41
80 kokonen on vakiona, kurit kun otat pois nii kokeilet 92-100 kokosia, tietopankki kannattaa aina lukasta
4.5.2012 16:53
Itteäni kanssa ihmetyttäny noi suuttimet, kun esim kavereilla on suutin kokoa 90, ja on kuulemma hiton iso.
Noh, itsehän ajelin 122 kokoisella suuttimella, eikä mopoon ole muuta vaihdettu, kuin pipercross ja kuriton vakioputki.
Vaikuttaako kaasarin koko, esim 16mm joutuu käyttämään isompaa suutinta kuin 17.5mm, vaikka laittaisi samaan mopoon kiinni?
4.5.2012 17:13
Kyllä joutuu. Itellä oli 95 suutin kurittomalla.
5.5.2012 12:45
mikähän räksässä ois ku paskoo oikein urakalla nuita kannentiivisteitä? :S
5.5.2012 13:44
Kansi kiero? Kone ylikuumenee?
5.5.2012 14:41
Ensiks kannattaa kokeilla toimiiko termostaatti-> kiehuvaan veteen kattilaan, jos aukee niin toimii-> kansi luultavasti kiero
9.5.2012 15:48
senkkumoi kirjoitti:Eli ongelmana on mopon "hyytyminen" eli voi huoletta ajaa n 5 km tai n 10 min kunnes mopo ei vastaa kaasuun nostamalla kierroksia vaan pitää bouuu äänen ja sammuu. Saa hyvällä tuurilla käymään mäkistartilla, mutta yleensä vasta kun putsannut tulpan ja avannut kaasarin. Derbi puolella kirjoiteltiin saman tyyppisestä ja neuvottiin keskittymään tulppaan ja kaasariin. Mitä sanotte te? Kysyy epätoivoinen, avannut moottorin kerran ja vaihtanut miljoona osaa ja kohta myymässä toivotonta tapausta. En haluaisi luopua, n pari tuhatta km takana, monet työntö kerrat ja hauskat hetket:) kysyy omatoiminen
Itellä teki noin ku luistin neula ei ollu kunnolla kiinni. Onko tankin bensansuodatin puhdistettu, onko tankin korkki puhdas(saako ilmaa) Noi nyt katot ensiks.
10.5.2012 11:32
Kokeillaan:) kiitos paljon!:)
12.5.2012 18:06
Moro!
Koneremppa ohi, ja nyt kasaillaan mopoa. Mites toi kytkimen vaijeri, miten se kiinnittyy alapäästä, ennen lohkon kytkinvipua? Onko siinä jokin L-muotoinen metallipala tai jotain?
12.5.2012 21:37
Olen ehkä hankkimassa tuollaisen Aprilia rx 01 niin minkälaisia tämmöset on yleisesti? ajo-ominaisuudet? joku vois kertoa kokemuksistaan?
12.5.2012 22:38
Ekana mopona tuommoinen -04 räksä, ja on ainakin omasta mielestäni vakaa ja tukevan tuntuinen vehje. Vakionahan noi vaan on niin saatanmoisia norsuja kulkemaan, hyvä jos neljääkymppiä pääsee.
13.5.2012 2:22
Yam4ha kirjoitti:Olen ehkä hankkimassa tuollaisen Aprilia rx 01 niin minkälaisia tämmöset on yleisesti? ajo-ominaisuudet? joku vois kertoa kokemuksistaan?
Ihan helvetin hyvä mopo, osta ihmeessä.
Ajo-ominaisuudet tossa mun räxässä ainakin ihan eriluokkaa kun ainakin -05:stä alaspäin derbeissä. Uudemmista en voi sanoa kun en ole kokeillut mutta 2 kaverin derbiä kokeilleena voin sanoa että on aivan hirveetä paskaa räxään verrattuna.
13.5.2012 11:55
Räxä on kyllä aivan mahtava mopo. -04 oli mun eka mopo. Tai siis tiemopona
arsori kirjoitti:Moro!
Koneremppa ohi, ja nyt kasaillaan mopoa. Mites toi kytkimen vaijeri, miten se kiinnittyy alapäästä, ennen lohkon kytkinvipua? Onko siinä jokin L-muotoinen metallipala tai jotain?
Joo, kyllä siinä kuulus olla semmonen L-muotonen palanen. Kyllä sä tajuat kun kiinnität miten se tulee jos on vaan oikeinlainen vaijeri.
14.5.2012 7:25
Kiitos kaikille auttajille, Eli siis vikana oli väljät männänrenkaat j:)a hieman myös liian kylmä tulppa. Korjaus maksoik n 30 e ja viiden tunnin pakerruksen a'la 17 vuotias nainen eikä mikään super mekaanikko, mutta TOIMII jälleen, kiitos:)