Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
16.5.2017 9:40
ouzei kirjoitti:Kaasari ollu hyvissä sääädöissä tähän menessä, ei imuvuotoo ollu (saippuaveden kanssa katsoin) ja vielä inhonna että kohokammio vuotaa ihan reipasta tahtia bensaa, eka käynnistys siis viikkoon.
Tuota noin. Mites saippuaveden kanssa näkee onko imuvuotoa?
16.5.2017 10:31
En tiiä itsekkään
Mutta olisiko mahdollista että kohokammion välistä hörppisi ilmaa sisään ja sen takia rupeisi hakemaan kiekkoja kun vaikuttaa että se tiiviste olisi rikki?
16.5.2017 11:09
kattoisin kyllä ne imuvuodot eka vaikka brake cleanerilla..
16.5.2017 18:15
voiko imuvuoto aiheuttaa mooamisen ajossa? ensin siis lähtee hyvin ja kiertää niinkuin pitää mutta kun kolmoselle vaihtaa ja vetää kierrokset tappiin niin kuuluu vaan boo ihan kuin menettäisi kipinän. uusi cdi, tulpan johto ja tulppa vaihdettu eikä auttanut, jonka takia luulen että imuvuodosta voisi olla kyse.
16.5.2017 19:51
Jos on paha imuvuoto ni se vetää seoksen laihalle ja voi booata ihan samalla tavalla kun liian pienellä suuttimella.. Jos taas vaan pieni vuoto ni yleensä silloin leijuttaa nierroksia.
17.5.2017 7:12
ouzei kirjoitti:En tiiä itsekkään
Mutta olisiko mahdollista että kohokammion välistä hörppisi ilmaa sisään ja sen takia rupeisi hakemaan kiekkoja kun vaikuttaa että se tiiviste olisi rikki?
Kohokammion tiivistevuoto vuotaa ulospäin ja se on bensaa
18.5.2017 18:50
johnnyw kirjoitti:Jos on paha imuvuoto ni se vetää seoksen laihalle ja voi booata ihan samalla tavalla kun liian pienellä suuttimella.. Jos taas vaan pieni vuoto ni yleensä silloin leijuttaa nierroksia.
en tiiä mikä tuli mopoon nyt mutta ajossa kun lyö kytkimen pohjaan nostaa kierokset tappiin
.... eli kaksi ongelma sammuu yht'äkkiä ajossa ja kierrokset tappiin kun vetää kytkimestä.
pistin mopon myyntiin ja samantien jotakin vikkaa
18.5.2017 20:15
Tervehdys!
Mikäs mahtaa olla Derbi Sendassa, kun sylinterin kannessa oleva nuppi vuotaa jäähdytysnestettä. Tämä nuppi on siis kaasarin lämmitykseen varattu letkunpaikka.
Se uudesta asti ollut tukittuna, mutta nyt alkanut päästelemään muutamia tippoja.
Uskaltaako sitä lähteä vääntelemään? Ideoita?
19.5.2017 8:42
Ite pistäisin ehkä jonkun letkun pätkän ja tukkisin sen ruuvilla.
20.5.2017 15:48
mikäköhä gilsus ku ei toimi ku ryypyl
20.5.2017 16:01
Käy laihalla.
20.5.2017 16:05
tulppa oli iha musta ja pääsuutin 95 ( tyhjävakioputki )
21.5.2017 8:15
No tottakai se tulppa on musta jos olet ryyppy päällä ajellut. Putsaa tulppa ja aja vähän aikaa ilman ryyppyä (vaikka huonosti toimisikin) ni väri on varmasti ihan toinen.
Mutta kuulostaa kyllä imuvuodolta jos ei toimi kun ryypyllä.. Tuo suutinkin on aika ison kuuloinen tyhjälle vakio putkelle.
21.5.2017 10:43
Ei sitä tulppaa aina kannata katsoa.
Imuvuotoa suurella todennäköisyydellä.. voi toki vuotava kannentiivistekkin olla mahdollinen, mut tällöin pytystä tulee tulpanreiästä vesihöyryä kun heti sammutuksen jälkeen ottaa tulpan irti ja kädellä pyöräyttää konetta kiksillä (jos vuoto riittävän suuri).
Imukaulan kumi noissa tuntuu halkeilevan monesti, ja imutorvi saattaa jäädä huonosti joko kaasarin päästä tai suodatinkotelolta.
Myös magneeton puolen kampiakselin stefa aika yleinen, sekä yllä mainittu vuotava kannentiiviste.
21.5.2017 11:18
koha rahaa saan ni tilaan suoraa imukaula missä ei tuu erillistä kumia kaasari ja konee välii ja vapari siihe putkee ni kattoo sit vaikuttaako mihikää