Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat

10.9.2014 14:27

Manuaali hana on muutenkin paras ratkaisu. Ittelläni ei ole koskaan tuo alipaine malli temppuillut, mutta manuaali aina varmin.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

10.9.2014 16:46

Noh nyt mopo toimii ja syynä toimimattomuuten oli se että bensaletkussa oli halkeama, josta paine ilmeisesti karkasi.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

10.9.2014 17:10

derbinisti kirjoitti:Ja viesti täysin uusiksi. Purkamisen yhteydessä vahingossa onnistuin kaatamaan kampikammion jäähdytysnestettä täyteen, joten onko mitään muuta mahdollisuutta putsata kaikkea jäähynestettä, kuin koko koneen aukaisu. En nimittäin ole ikinä aukonut konetta, enkä tiedä uskallanko siihen ruveta, kun olen niin kokematon.

EDITTIÄ: Olisiko siinä mitään ideaa, että otan koko koneen irti ja kippaan sen ylösalaisin?

Tähän edelleenkin kaipailen vastauksia mahdollisimman pikaisesti. Mikä on kaikista helpoin ja vaivattomin tapa tyhjentää jäähynesteet kampikammiosta ja toimisko tuo koneen ylösalaisin kippaaminen? Vai kuinka paljon pitää konetta purkaa, että pääsen kammioon käsiksi?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

10.9.2014 19:47

Poram kirjoitti:Noh nyt mopo toimii ja syynä toimimattomuuten oli se että bensaletkussa oli halkeama, josta paine ilmeisesti karkasi.


No ei se toimikkaaan....
Meinasin mennä ajamaan ja ei käynnistynyt polkemalla, no yritin työntää käyntiin, mutta ei sekään onnistunut. Sitten taas puhalsin pillillä bensahanaan ja alkasi toimia ja toimikin hienosti hetken aikaa, mutta sitten taas alkasi buuamaan.
Kun mopo sammuu ja ottaa bensaletkun irti ja polkee hetken aikaa ilman sitä ja laittaa takaisin letkun, niin toimii taas hetken aikaa.
Ja tyhjäkäynnillä kierrokset nousee aina ajon jälkeen.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

10.9.2014 20:12

Kertokaapas missä vika..
Laitoin Derbin vakioksi, mutta kierrokset leijjuu.. sittenkö antaa vähä ryyppyä niin laskee vaan nousee uudestaan kun ottaa ryypyn pois. Ilmaruuvia ja tyhjäkäyntiä säädetty päästä päähän ja ei auta. Oudointa tässä on se että virittettynä (tehari, suutin, reikälevy pois) niin toimii normisti MUTTA kun vaihtaa kurittoman vakioputken niin ne alkaa leijjumaan taas?!?! Siis samalla suuttimella ja toimii teharilla mutta vakioputkella ei? Ei kai sen putkesta pitäs olla kiinni leijuuko kierrokset?
Ja nyt siis ihan kurit ja vakiosuuttimet paikallaan ja leijjuu vieläkin.

Hieman sekavasti selitetty vaan vikakin on niin outo niin osaa ees selittää...

Re: Derbin huolto ja ongelmat

10.9.2014 20:57

derbinisti kirjoitti:
derbinisti kirjoitti:Ja viesti täysin uusiksi. Purkamisen yhteydessä vahingossa onnistuin kaatamaan kampikammion jäähdytysnestettä täyteen, joten onko mitään muuta mahdollisuutta putsata kaikkea jäähynestettä, kuin koko koneen aukaisu. En nimittäin ole ikinä aukonut konetta, enkä tiedä uskallanko siihen ruveta, kun olen niin kokematon.

EDITTIÄ: Olisiko siinä mitään ideaa, että otan koko koneen irti ja kippaan sen ylösalaisin?

Tähän edelleenkin kaipailen vastauksia mahdollisimman pikaisesti. Mikä on kaikista helpoin ja vaivattomin tapa tyhjentää jäähynesteet kampikammiosta ja toimisko tuo koneen ylösalaisin kippaaminen? Vai kuinka paljon pitää konetta purkaa, että pääsen kammioon käsiksi?

Voi lähteä ihan imukykyisellä rätillä kaikki pois. Muistat vaan ihan vähän kaataa öljyä petilaakereille ja kiertokangen laakerille kun saat kuivaksi.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

11.9.2014 14:58

Osaisko joku sanoo et mikä ihme tota gerbiiliä vaivaa ku pätkii kesken ajon :roll:

Pätkimine vaa pahenee jos kokeilee isompaa suutinta :|

Re: Derbin huolto ja ongelmat

11.9.2014 15:39

Nyt derbi toimii täydellisesti (ainakin melkein). Buuaaminen johtui siitä ettei saanut tankkiin sitä korvausilmaa tai mitä lie.

Nyt vain on vielä sellainen ongelma joka on ollut olemassa niin kuankun tuo mopo on mulla ollut, elikkäs kierrokset nousee vapaalla ja kytkimellä hirveästi, mutta heti kun laittaa ryypyn päälle, niin toimii ilman ongelmia.

Ajattelin ajaa ryyppy päällä ainakin tuon sisään ajon loppuun, ei kai siitä muuta haittaa ole, kuin lisääntynyt bensan kulutus ?
Suuttimenkin voisi suuremmaksi vaihtaa, mutta en kyllä usko että vika on siinä, kun ajossa tuntuu ihan hyvältä. Imukaulassakaan ei mitään repeämiä ole.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

11.9.2014 15:47

liian pieni suutin ni ei saa tarpeeks bensaa, ku jos toimii sitku lyö ryyppyä

Re: Derbin huolto ja ongelmat

11.9.2014 17:58

"Nakertaja"]Osaisko joku sanoo et mikä ihme tota gerbiiliä vaivaa ku pätkii kesken ajon :roll:

Pätkimine vaa pahenee jos kokeilee isompaa suutinta :|

Ja toi "nykiminen kesken ajon" tuntuu ku olis bensa lopus mut ei oo, ja nykiminen toistuu vain isommilla kierroksilla :roll:

Re: Derbin huolto ja ongelmat

11.9.2014 19:37

onko sulla rajoitettu cdi??

Re: Derbin huolto ja ongelmat

11.9.2014 22:32

Noup, mut aattelin koittaa pienemmällä suuttimella.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

12.9.2014 16:54

Nakertaja, tekeekö sulla lämpimällä koneella enimmäkseen? Jos tekee niin mulla on sama ongelma ja apuja kaivattais! Pätkii niin pirusti ettei välillä eteenpäin mene :lol: :lol:

Re: Derbin huolto ja ongelmat

12.9.2014 17:41

Ilmeni taas semmoista ropleemaa, että männän helmasta lohkesi 5mm pala irti, niin uskaltaako sen verran lyhentää kumpaakin helmaa sorvilla ilman että ilmenee ongelmia? Helmahan ei siis ole kokonaan lohki.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

12.9.2014 17:47

Helpommalla pääsisit jos vaan ostaisit uuden männän. :D Tai ainakin itte tekisin. :)