Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

25.10.2012 14:44

joo siis on 34k ajettu, akku meni paskaksi siinä 30k kohilla ja samalla nollas mittarilukemat, sen jälkeen tullut 3500km ajettua, ja itse en ole vaihtanut laakereita tai kampuraa, saattaa olla että veli jolla se oli aiemmin käytössä olis sitten sen aikana vaihtanu sen. se ei kovin tyhyjää puhu niistä sen projekteista ni voi hyvinki olla että olis vaihtanu.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

25.10.2012 14:49

"Siksi kannattaakin ostaa noin 16 mm kaasutin. Juuri tämän isompaa kaasutinta ei kannata 50 ­­­­cm³ moottorille ajatella, koska silloin menetetään suuressa määrin alempien kierrosten käyttöominaisuuksia ja saadaan vain bensan kulutus huimaavaksi." löytyihän se kohta, mutta onko tuo siihen vanhempaan malliin sillä eikö -07 kuitenkin ole vakiona jo 16mm?

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

25.10.2012 17:05

juu munki mielestä siinä on 16mm vakiona...ja HM CRM 50 Derapage COMPETITION on 19mm kaasari vakiona http://www.nettimoto.com/hm/crm/1084195 mutta onhan se "kisa mopo"

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

25.10.2012 17:44

Joo toi tekstihän on tohon 2003 mallia vanhempiin detseihin, 04-> on 16mm kaasari.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

25.10.2012 18:31

taiampa laittaa sitten tuon Dellorton 19mm kaasarin, tuleeko sillä paljonki vääntöä alakierroksille? Tuskimpa ihan noin niinku kaveri sano että keula nousee paljon helpommin kaasulla, sillä on suunnilleen samat virit ku mulla mutta tuo kaasari... tuleeko tuossa kaasarissa suutin matkassa?

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

25.10.2012 19:08

Kuullemma kaasarin vaihto tuo vääntöä ja kai siellä mukana tulee jokin suutin, mutta olis aina parempi kun itsellä olis suutin lajitelma, sillä niinkuin täällä aina sanotaan niin kaikki mopot ovat erilaisia ja mitään parasta suutinta ei voi sanoa mutta ehdottaa voi jotakin.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

25.10.2012 19:16

tottapa tuossaki on sitten 6mm kierteellä, nimittäin semmosia on muutamat, ja eikö imukaulakin pidä vaihtaa?

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

25.10.2012 19:23

itsekkin vaihtaisin imukaulan sillä toimisipahan sitten ainakin kunnolla

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

25.10.2012 20:00

eihän noita 19mm kaasareita meinaa löytyä mistään. Mikähän olis semmonen missä toimis tuo normaali ryyppy ja tuorevoitelu.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

25.10.2012 23:27

Vaikkapa siittä.

tunturi97 kirjoitti:itsekkin vaihtaisin imukaulan sillä toimisipahan sitten ainakin kunnolla
Ei se imukaula siellä ahista vielä tuolla kaasarilla vaan se läppärunko bensanohjurin takia jos joku... Mutta samalla sitä toki molemmat voi vaihtaa jos hifistelemään aletaan. Eli vakiokaasarille bensanohjurin poistosta ei oo mitään hyötyä, isommalla kaasarilla voi olla kannattavaa, tai sitten vaan vaihtaa koko läppärunko

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

26.10.2012 21:55

tuossa olis 19mm https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/852 ja tuos olis suuttimia siihen https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/12725
tuos on käsiryyppy (mutta ei se musta haittaa, vaikka ei toimiskaa vaijjerilla) ja sitten tohon tuore voiteluun niin ottasin pois käytöstä koska ei toimis välttämättä kunnolla jos edes saa toimimaan. elikkä öljyt tankkiin niin toimiipahan ainakin kunnolla.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

26.10.2012 22:00

PHBG:ssä ei myöskään ole alipainenippaa.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.10.2012 0:01

vittumainen vain aina olla öljyä repussa tai käyä kotona tankkaamassa :D nojoo eikai siinä muukaan auta. E:alipainenippa?

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.10.2012 1:01

Ei sitä öljyä tarttee välttämättä koko purkkia olla mukana. Ite laitan sellaseen oisko 0,25l pulloon noin 0,9dl öljyä. Kätevä kantaa vaikka takin taskussa. ;)

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

27.10.2012 1:56

Nyt meni ohi. Miten vitussa sä saat 0.25dl pulloon mahtuu 9dl öljyy? :eek: Ootsä aikamoinen jätkä :D :lol:

Ja alipainanippa on alipainehanaa varten, DT:ssä "automaatti"hana, eli alipainehana, kun kone käy, se imee kaasarista bensaa, tulee alipaine joka avaa bensahanan. Ilman alipainetta ei hana avaudu.