Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
5.8.2012 3:51
Mikäs vois olla vika mopossa , kun mooailee vähän ku antaa jenkaa kytkin pohjas , vähän ku hakkais rajottimelle mut paljon hitaammin. Ryyppy pohjassa kaasun vastaaminen taas täysin toista luokkaa , nappaa jenkaa oikein hyvin. Laitoin sit isomman suuttimen (96, ennen 90), ku aattelin et bensaahan se haluaa lisää, mut ongelma paheni vaa. Sitten taas pienempi suutin takasin, ja neulaa kokeilin kaikissa eri asennoissa (Oli keskellä aluksi) Eikä juurikaan vaikutusta asiaan. Ja tulpan väri on taas sitä luokkaa , että kävisi liian rikkaalla. Mutta se menee taas vähän ristiin sen kanssa , että toimii paremmin ryypyn kanssa.
Vireinä siis leovincen v6 ja vapaavirtaussuodatin .
5.8.2012 11:41
Suutin sulla on kyllä liian pieni, jos oot jonkun powerfiltterin laittanu. Koitappa jotain 100-110 suutinta
Ja tulpan väriä jos kattelet säätäessä, niin siitä ei yleensä ole kun harmia
5.8.2012 14:33
108 käytin kaasarissa , suostu lähtee kerran käyntii ja sammu melkein heti.
5.8.2012 15:14
No sulla on sitten jotenki ernu yksilö, mulla ainakin oli 90 suutin sopiva teharilla ja vakioputsarilla, vaparin kanssa tarvii yleensä 10-20kokoa isomman.
6.8.2012 12:52
Saleze kirjoitti:Mistä johtuu kun antaa jonkun verran kierroksii, niin kun sit kattoo kierrosmittarii niin se jää n.2-4 pykälän kohalle huutaan, tapahtuu aika usein. Pitääkö kaasaria säätää ja mistä ja miten?
Ja sit et mikä ois sopivan kokonen suutin, virit 12/65 ja kokonaan tyhjennetty putki. Menee noin 63-66. Ennen oli pipecross ja suutin 115, mut nyt on vakio. jotakin 90-100?
Osaisko kukaan auttaa?
6.8.2012 14:03
Mikä on vikana kun kiihdytin moottorista kuului sellainen laimea pamaus ja mopon vauhti hidastui noin 5km/h, vaikeampi saada käyntiin ja puristukset vähenivät. Olisiko männänrenkaanpää katkennut?
6.8.2012 16:11
Saleze kirjoitti:Saleze kirjoitti:Mistä johtuu kun antaa jonkun verran kierroksii, niin kun sit kattoo kierrosmittarii niin se jää n.2-4 pykälän kohalle huutaan, tapahtuu aika usein. Pitääkö kaasaria säätää ja mistä ja miten?
Ja sit et mikä ois sopivan kokonen suutin, virit 12/65 ja kokonaan tyhjennetty putki. Menee noin 63-66. Ennen oli pipecross ja suutin 115, mut nyt on vakio. jotakin 90-100?
Itellä kuri pois ja holkki viilattu, joiden kanssa 92 suutin= toimii
Ja Apikoista puheen ollen, nyt joku hakemaan viimesen päälle duunailtu ja laitettu Api
http://www.nettimoto.com/aprilia/sx/1369010
6.8.2012 21:12
Joo laitoin 90 suuttimen ja toimii. Mut ei auttanu siihen, että kun kaasuttaa ja sit lopettaa niin silti se jää huutamaan
6.8.2012 22:19
sulla on siellä imuvuoto jos kerran kierrokset jää leijuu , kannattaa löysätä vähän imukaulan klemmaria ja heilutella kaasaria sivuttain jonka jälkeen kiristys niin tiukalle kun menee, hyväl säkäl fiksaa ongelman.
6.8.2012 22:33
Ei tosiaankaan kuulu kiristää niin tiukalle, kun menee. Sillä saat sen imukaulan kumin halki varmasti. Ota se kumi käteen ja kattele näkyykö halkeemia/reikiä.
6.8.2012 22:35
Eipä auttanu. Eikö sitä voi jotenkin säätää kaasarista että ei jäis leijuun kierrokset?
6.8.2012 22:36
Ei voi jos on imuvuotoo, se imuvuoto pitää vaan ettiä. Se voi olla pytyn tai imukaulan tiivisteissäkin.
7.8.2012 5:42
http://www.flickr.com/photos/84476417@N ... otostream/http://www.flickr.com/photos/84476417@N ... otostream/http://www.flickr.com/photos/84476417@N ... otostream/Ei kuulu varmaa 1tkm ajetun Vertex männän näyttää tolta? Mitä tolle on voinu tapahtuu oikee? Kiinni ei leiponu ku pysty ajamaan. Käyntii lähti kuitenkin vaa työntämällä. Ehti olla 5 min lainas tk:n alakauttanen ku alko reistailee. Sisäänajossa käyttäyty samalla tavalla eli veti takarengasta sillo tällö lukkoo, mutta sillo se lähti polkemalla vielä käyntii. Nestettä on ja flekti pyörii. Mitä mun pitäis tehä? Mistä alottaa vian ettiminen? Varmaa uus mäntä ostaa... A vai B kokonen? Kyseessä on -08 aprilia ja vakio pytty.
7.8.2012 9:56
mitä kokemuksia teillä nappi rajottimesta?
7.8.2012 11:27
Pemppis kirjoitti:http://www.flickr.com/photos/84476417@N08/7730136002/in/photostream/
http://www.flickr.com/photos/84476417@N ... otostream/http://www.flickr.com/photos/84476417@N ... otostream/Ei kuulu varmaa 1tkm ajetun Vertex männän näyttää tolta? Mitä tolle on voinu tapahtuu oikee? Kiinni ei leiponu ku pysty ajamaan. Käyntii lähti kuitenkin vaa työntämällä. Ehti olla 5 min lainas tk:n alakauttanen ku alko reistailee. Sisäänajossa käyttäyty samalla tavalla eli veti takarengasta sillo tällö lukkoo, mutta sillo se lähti polkemalla vielä käyntii. Nestettä on ja flekti pyörii. Mitä mun pitäis tehä? Mistä alottaa vian ettiminen? Varmaa uus mäntä ostaa... A vai B kokonen? Kyseessä on -08 aprilia ja vakio pytty.
Leiponuhan tuo on selvästi. Onko kaasari ollu säädöissä ja öljyä saanu tarpeeks? Ja mäntä sisäänajettu oikein?
E: laitahan kuvaa pytystäkin, epäilen vahvasti että se ei ole enään käyttökelponen.