Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

19.10.2012 21:54

Juu, nykyisillä välityksillä 11/53 ainakin moricci rupeaa siinä 50km/h ottamaan vastaan mutta silti jatkaa vaan kiihtymistä +70km/h ja tarkoitus olis että sais kuristettua sen nopeuden niin ettei veroraja ylittyisi.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

19.10.2012 23:07

11/60 välit on varmaan aika buenot jos ei halua että veroraja ylittyy, moric rupee ottaan siinä 55km/h ja kiertää sen verran yli että kulkee noin 60km/h oikeeta. Nyt itellä on 12/60 välit ja moric ottaa siinä 60km/h, menee omaan mittariin 71 ja kaverin weeran mittariin 68. Pitäis varmaan laittaa itekki 11p etee.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

20.10.2012 15:37

Mitäs välejä teillä on x-mallissa joilla kulkee hyvin ja jaksaa vielä mennäkkin? Tällä hetkellä 13/62, menee noin 70 ja kierrokset siinä 10k ni vois vähä pitempää laittaa.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

20.10.2012 17:14

Jaahas, 12/60 väleillä meni 71 omaan mittariin ja 12/65 väleillä 70? Näköjään jaksaa kiertää noin paljon enemmän moricin yli noilla 12/65 väleillä. Pitää varmaan ruveta kuria väsäileen putkeen. :D

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

23.10.2012 15:14

Kuinkas lujaa dt menis jos ottais kurin ja katalysaattorin pois ja hommais poratun moricin (ja tietysti suutinki isommaks)? Saisko ratastamalla verojen alle menemään :) ?

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

23.10.2012 15:22

Jos on väljä kone tai jtn niin saattaa olla että saa menemään alle 65, mutta lyhyillä välityksillä on perseestä ajella.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

23.10.2012 15:35

Jos jollain on tietoa siitä ni mitkä o esimerkiks 2006 vuosimalli dt:n vakio välitykset ?:o

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

23.10.2012 15:53

Alotusviestistä selviää
-vakiovälitykset (SM/R): 2004 - 2006 malleissa 11/48 | 11/50 , 2007-> malleissa 11/60 | 11/62

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

23.10.2012 21:51

mikä olisi seuraava viri kun mopo ei varmaankaan kestä suurempaa pyttyä sillä on rullattu tuommosella 07 detsillä jo 34k nyt on tehari, porattu moric, välit vaihettu, 1 renkainen mäntä, onko tuon kaasarin vaihto kannattavin nyt? ja jos on ni minkä kokosta suosittelisitte ettei saa liikaa bensaa.pitäähän se talvella olla jotain tekemistä mopolle kun ei kelkkojakaan tarvi rassata enään :D

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

24.10.2012 19:13

cookiemonster kirjoitti:mikä olisi seuraava viri kun mopo ei varmaankaan kestä suurempaa pyttyä sillä on rullattu tuommosella 07 detsillä jo 34k nyt on tehari, porattu moric, välit vaihettu, 1 renkainen mäntä, onko tuon kaasarin vaihto kannattavin nyt? ja jos on ni minkä kokosta suosittelisitte ettei saa liikaa bensaa.pitäähän se talvella olla jotain tekemistä mopolle kun ei kelkkojakaan tarvi rassata enään :D

tuolta voit kattoo jotaki http://www.motot.net/wiki/Rabasan/AM6_viritysasteet

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

24.10.2012 20:44

jos tuon vakion (16mm(?)) vaihtaisin tuohon 19mm kaasariin niin mitä veikkaisit nouseeko bensan kulutus taivaisiin? :P ja kaasarin lisäksi pitää tilata myös mitä että saa paikalleen ja toimimaan?

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

24.10.2012 21:24

Tilaatt myös suuremman imukaulan.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

25.10.2012 0:05

Eikai DT:seen tarvii isompaa kaulaa vaihtaa millään 19mm kaasarilla? Ja onko Detsillä muka ajettu 34k vakiokampuralla ja laakereilla? En kyllä jaksa uskoa sitten mitenkään.

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

25.10.2012 0:15

Ahaa, muistin että joku joskus puhu että dt:n imukaulassa olis jotain, minkä takia pitäis ostaa uus imukaula isommalle kaasarille, ja tietopankistaki muistelin joskus lukeneeni jtn tollasta, mutta ei kai sitte :)

Re: DT/X-Limit 2004-> Viritys

25.10.2012 0:47

Mun mielest siin ei kyl oo mitää, paitsi ehkä alapää ahistaa. Mutta senkin voi viilata isommaks, kun ei ole muovia.