Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
31.7.2012 12:04
Itellä ei kyllä ollut -09vm mitään vikoja, mutta melko lailla samat näissä on kun derbeissä.
31.7.2012 16:13
Itellä -07, eikä oo mitään suurempia vikoja ollu vielä yhtään.. Ja kummiskin kohta 13k ajettu.
Yleensä tyypillisiä pikkuvikoja, mitä mopoissa ilmenee..
Ja jos jotain kysyis: Tietääkö kukaan mikä on, kun mopon käynnistää ensimmäistä kertaa aina, jolloin kone on kylmänä, niin nopeusmittari näyttää 0 km/h. Jonkun 4-5km kun ajelee, niin sitten alkaa näyttää päin vittua, ja vähän ajan kuluttua näyttää taas ihan normaalisti nopeuden. Ajon jälkeen kun mopo seisoo pari-kolme tuntia, toisinaan jonkun 5-6 tuntia, niin silloin kun lähtee ajamaan niin toimii aivan normaalisti.
Sulake on vaihdettu jo kahteen kertaan, mutta ei hyödytä.
Huomenna tsekkailen mittariin tulevat johdot, ja renkaaseen menevät.
2.8.2012 22:54
äijät !
oon treenailemäs keulimist ni ei nyt oikee kunnolla keula nouse ku pitää tehä kytkinpommii... nii mul on virinä vaa ku pillikuristin pois ja 98 suutin eli kysymys on mitkä olisi hyvät keulimis välitykset?
2.8.2012 23:04
Eipä näillä oikee muulla nosta ku kytkinpommilla
Ja keulimis välit on aika makuasia, yks kaveri vetää 12/70 väleillä ja arrowilla(tosin ch pyöränä) ja jotku tykkää taas vetää ihan vakio 11-53 väleillä.
3.8.2012 15:40
Itellä oli turbokitin tehari ja vakiovälit. Eikä tarvinnu ku pikkusen "nykäistä" mopoa, ja kaasu pohjassa nii keula nous
3.8.2012 18:27
Kovaako teidän aprilia kulkee vakiona? Itellä menee just sen 47 hyvällä tuurilla 50.
Entä kauan ajoitte sisään? Yks tuttu osti samanlaisen SXän kuin mulla ja hän kysyi että kauan ajaa sisäänajoa, niin huoltomiehet kysyi että kuinka pitkä matka sulla on kotiin? Sitten se vastasi että n. 20km ja huoltomies sanoi että kyllä se matka riittää sisään-ajoon nykymopolla kunhan ajat sen nätisti
Eli pitääkö paikkansa että uudet mopot ajetaan nuin lyhyellä matkalla sisään?
3.8.2012 22:36
Kyllä nyt ainakin 2-3 tankillista kannattaa sisäänajaa
4.8.2012 1:12
ostetaan tehari rx 07
metra tai tk
4.8.2012 10:56
Onko toi mittari nyt lopullisesti rikki kun laittaa virrat päälle ni mittariin ei tule mitään ja sitten kun laittaa käyntiin mopon ni siihe tulee jottai viivoja sinne tänne : S
4.8.2012 15:49
Tässä joku aika sitten kirjoittelin mopostani, joka on Aprilia rx vm-09. Ongelmana on, että mopo ylikuumenee, ja tulppa myöskin todella valkoinen, ryypyllä ei vaikutusta täyskaasulla ajettaessa, joten tuntuu, että ongelma voisi olisi seoksissa. Seos ei tunnu rikkaammalta isollakaan pääsuuttimella. Aiemmin toimi oikein hyvin 85 kokoisella pääsuuttimelle, 104 kokeiltu myös eikä tuntunut rikastuvan ainakaan paljoa. Ei myöskään booaa tai pätki ollenkaan. Imuvuotoja ei pitäisi olla, kaasari on putsattu, käynnistyssuihketta koitettu ruiskia mahdollisiin vuotokohtiin, eikä mitään vaikutusta. Kannentiivisteen vaihdoin jokin aika sitten kun tuntui, että jäähdytysnestettä hävisi, ja nyt ei ole enää niin tehnyt. Eilen kun kävin pienen lenkin heittämässä, niin huomasin, että jäähdyttimen paisuntasäiliössä vaahtoa, tämä ei taida olla ihan normaalia? Sieltä näytti myös tulevan höyryä, kun otin korkin pois, ja samanlaista leijaili myös tulpanreiästä ajon jälkeen. Alkaa vähän ideat olla lopussa, että missä voisi vika olla. Tuntuu, että kuumentuminen alkoi, kun iskin teharin kiinni, ja sama jatkuu nyt vakioputkenkin kanssa. Mielellään paljon ehdotuksia mistä vikaa kannattaisi etsiä, itseltä ideat hyvinkin vähissä. Ei uskoisi, että pelkällä putken vaihdolla saisi tuommoisen ongelman aikaiseksi... Mopo on tämän takia seissyt melkein koko ajokauden, kun ei sillä kauemmaksi uskalla lähteä, jos sattuu jättämään välille.
4.8.2012 16:34
Kondi19797 kirjoitti:Onko toi mittari nyt lopullisesti rikki kun laittaa virrat päälle ni mittariin ei tule mitään ja sitten kun laittaa käyntiin mopon ni siihe tulee jottai viivoja sinne tänne : S
Ootko koittanu sulaketta vaihtaa?
4.8.2012 17:08
Atti kirjoitti:Tässä joku aika sitten kirjoittelin mopostani, joka on Aprilia rx vm-09. Ongelmana on, että mopo ylikuumenee, ja tulppa myöskin todella valkoinen, ryypyllä ei vaikutusta täyskaasulla ajettaessa, joten tuntuu, että ongelma voisi olisi seoksissa. Seos ei tunnu rikkaammalta isollakaan pääsuuttimella. Aiemmin toimi oikein hyvin 85 kokoisella pääsuuttimelle, 104 kokeiltu myös eikä tuntunut rikastuvan ainakaan paljoa. Ei myöskään booaa tai pätki ollenkaan. Imuvuotoja ei pitäisi olla, kaasari on putsattu, käynnistyssuihketta koitettu ruiskia mahdollisiin vuotokohtiin, eikä mitään vaikutusta. Kannentiivisteen vaihdoin jokin aika sitten kun tuntui, että jäähdytysnestettä hävisi, ja nyt ei ole enää niin tehnyt. Eilen kun kävin pienen lenkin heittämässä, niin huomasin, että jäähdyttimen paisuntasäiliössä vaahtoa, tämä ei taida olla ihan normaalia? Sieltä näytti myös tulevan höyryä, kun otin korkin pois, ja samanlaista leijaili myös tulpanreiästä ajon jälkeen. Alkaa vähän ideat olla lopussa, että missä voisi vika olla. Tuntuu, että kuumentuminen alkoi, kun iskin teharin kiinni, ja sama jatkuu nyt vakioputkenkin kanssa. Mielellään paljon ehdotuksia mistä vikaa kannattaisi etsiä, itseltä ideat hyvinkin vähissä. Ei uskoisi, että pelkällä putken vaihdolla saisi tuommoisen ongelman aikaiseksi... Mopo on tämän takia seissyt melkein koko ajokauden, kun ei sillä kauemmaksi uskalla lähteä, jos sattuu jättämään välille.
Nuo oireet kyllä viittaavaat vuotavaan kannentiivisteen.. Katoitko tiivistettä vaihtaessa, että kansi oli suora? Ja mikä putki sulla on nyt kiinni?
4.8.2012 20:55
Mistä johtuu kun antaa jonkun verran kierroksii, niin kun sit kattoo kierrosmittarii niin se jää n.2-4 pykälän kohalle huutaan, tapahtuu aika usein. Pitääkö kaasaria säätää ja mistä ja miten?
Ja sit et mikä ois sopivan kokonen suutin, virit 12/65 ja kokonaan tyhjennetty putki. Menee noin 63-66. Ennen oli pipecross ja suutin 115, mut nyt on vakio. jotakin 90-100?
4.8.2012 21:53
Rajis- kirjoitti:Atti kirjoitti:Tässä joku aika sitten kirjoittelin mopostani, joka on Aprilia rx vm-09. Ongelmana on, että mopo ylikuumenee, ja tulppa myöskin todella valkoinen, ryypyllä ei vaikutusta täyskaasulla ajettaessa, joten tuntuu, että ongelma voisi olisi seoksissa. Seos ei tunnu rikkaammalta isollakaan pääsuuttimella. Aiemmin toimi oikein hyvin 85 kokoisella pääsuuttimelle, 104 kokeiltu myös eikä tuntunut rikastuvan ainakaan paljoa. Ei myöskään booaa tai pätki ollenkaan. Imuvuotoja ei pitäisi olla, kaasari on putsattu, käynnistyssuihketta koitettu ruiskia mahdollisiin vuotokohtiin, eikä mitään vaikutusta. Kannentiivisteen vaihdoin jokin aika sitten kun tuntui, että jäähdytysnestettä hävisi, ja nyt ei ole enää niin tehnyt. Eilen kun kävin pienen lenkin heittämässä, niin huomasin, että jäähdyttimen paisuntasäiliössä vaahtoa, tämä ei taida olla ihan normaalia? Sieltä näytti myös tulevan höyryä, kun otin korkin pois, ja samanlaista leijaili myös tulpanreiästä ajon jälkeen. Alkaa vähän ideat olla lopussa, että missä voisi vika olla. Tuntuu, että kuumentuminen alkoi, kun iskin teharin kiinni, ja sama jatkuu nyt vakioputkenkin kanssa. Mielellään paljon ehdotuksia mistä vikaa kannattaisi etsiä, itseltä ideat hyvinkin vähissä. Ei uskoisi, että pelkällä putken vaihdolla saisi tuommoisen ongelman aikaiseksi... Mopo on tämän takia seissyt melkein koko ajokauden, kun ei sillä kauemmaksi uskalla lähteä, jos sattuu jättämään välille.
Nuo oireet kyllä viittaavaat vuotavaan kannentiivisteen.. Katoitko tiivistettä vaihtaessa, että kansi oli suora? Ja mikä putki sulla on nyt kiinni?
Nyt on kiinni pillikuriton vakioputki. Pitää varmaan katsoa onko kansi suora, mutta ei sieltä ainakaan nesteitä näytä vuotavan, enkä keksi miksi kansi olisi kiero, kun tietääkseni pyttyä ei ole aukaistu aiemmin, enkä itsekään sitä mielestäni kieroon vääntänyt, mutta eihän siitä ihan varma voi olla. Onko tosiaan mahdollista, että nuo kaikki edellämainitut oireet johtuisivat kierosta kannesta? Kuumuminen, seoksen laihuus, "höyryäminen", vaahto?
4.8.2012 23:16
Tuo nyt oli yksi ehotus ja kansi voi mennä kieroon siitä, että se lämpenee liikaa. Sinuna kattosin sen kannen ekaksi. Myöskin 85suutin lienee liian pieni, koska se on vakiona.