1.6.2013 15:38
ozkari96 kirjoitti:Kyllä se etujarru aika tehoton on ainakin minulla, että ei pelkällä etujarrulla paljoa jarrutella
1.6.2013 22:32
2.6.2013 23:01
4.6.2013 22:39
4.6.2013 22:50
5.6.2013 8:17
Moro, sammutusnappi saatiin toimiin. Eivaan toi etujarru suostu toimimaan, uudet kengät, jousi ja vaijeri vaihdettu mutta ei silti kyllä jarruteta tippaakaan.. Etupyörän kun nostaa ilmaan ja pyöräyttää niin vaivoin pysäyttää renkaan. Täytyy sitä rumpua koittaa vielä hioa.
Mittaristoa en saanu toimimaan, uus vaijeri sinnekin vaihdettu. Nostaa kyllä johonkin km/h lukemaan mutta jää myös sinne, neula ei siis palaudu nollaan. Otin mittarin irti ja irrotin lasinkin siitä ja suihkutin CRC:tä niin paljon kuin pystyi mutta ei siltikään toimi. Mittari vain sökö? Mahtaako mennä Sigmalla läpi katsastuksesta..?
Sitten vielä, viime talvena mopo toimi muuten ihan ok mutta nyt kun laitoin uudet bensat n.3% seoksella niin mopo "tukehtuu" kun antaa kaasua ja sammuu. Kaasari putsattu, ei vaikutusta ottaako ilmanputsarin irti vai ei. Saako liikaa bensaa vai liian vähän? Kokeilin myös laskea neulaa (sokka oli ylimmässä lovessa), laitoin kolmanneksi ylimpään, ei vaikutusta. Onko seokset liian tujut?
Kiitos!
Niin ja pitäisikö tuon kaasun palautua? Itsellä ei palaudu ollenkaan vaan joutuu itse kädellä rullaamaan. Mikä muu avuksi kuin vaijerin voitelu?
5.6.2013 14:08
Toi maksimikulumismäärän alittaminen ei sinällään vaikuta jarrutustehoon. Se on vaan turvallisuuden vuoksi laitettu sinne, ettei rumpu pamahtamaan kappaleiksi jossain jarrutuksessa. En tosin tiedä yhtään tapausta jossa moposta olisi rumpu tai levy päässyt hajoomaan kulumisen vuoksi.Ainaki Pevetissä siel pohjassa tms on maksimi kulumis määrä sille rummulle ?
Sanooko "MOOOOOO" vai röpöttääkö?Sitten vielä, viime talvena mopo toimi muuten ihan ok mutta nyt kun laitoin uudet bensat n.3% seoksella niin mopo "tukehtuu" kun antaa kaasua ja sammuu.
3 on hyvä. Ei siinä mitään säästä tai voita jos laittaa vähemmän. Vähän sama asia kun "laitan vähän alakanttiin suuttimen, säästän bensaa"Ja luulisin et tommosee perus löysäviritteisee tunaa vois laittaa vähä pienemmätkin öljyseokset
Ehkä pitäisi palautua, mutta on harvassa ne pappatunat missä se palautuu. Ei ainakaan mulla ole koskaan ollut yhtään sellasta missä kaasu olisi palauttanut ihan kunnolla. Sinne kaasukahvan sisään vähän joka paikkaan kun laittaa vaseliinia niin pitäisi alkaa toimimaan ainakin jotenkuten, ellei vaijeri kanita. Vaijeria ei kyllä sen vuoksi vaihtamaan kannata lähteä, noi uudet vaijerit ainakin itellä ollut tolkuttoman huonoja ja laatu vaihdellut. Parhaimmillaan vaihtoin kolme vaijeria kesässä, kun katkeilivat vaikka rasvasin ne asennuksessa. Nyt taas toi on jo kestänyt pari kesää, vaikka ihan samalla tavalla asensin.Kyllä sen pitää palautua.
Luistimet laitetaan jalkaan, luisti on kaasarissa.Luistimen juosi
6.6.2013 11:16
Tietysti se voi olla jos on kulunut rumpu, ettei uudet kengät ota koko matkaltaan kiinni sinne rumpuun. Siitä ei kuitenkaan kovin usein jarruteho katoa kokonaan, vähentyy vaan hiukan.
3 on hyvä. Ei siinä mitään säästä tai voita jos laittaa vähemmän. Vähän sama asia kun "laitan vähän alakanttiin suuttimen, säästän bensaa"Ja luulisin et tommosee perus löysäviritteisee tunaa vois laittaa vähä pienemmätkin öljyseokset
Ehkä pitäisi palautua, mutta on harvassa ne pappatunat missä se palautuu. Ei ainakaan mulla ole koskaan ollut yhtään sellasta missä kaasu olisi palauttanut ihan kunnolla.
Luistimet laitetaan jalkaan, luisti on kaasarissa.Luistimen juosi
Se jousi ei kovin usein ole se mistä kiikastaa. Se kaasu palautuu huonommallakin jousella jos vaan kaikki muut on liukkaana.
6.6.2013 15:05
6.6.2013 19:50
6.6.2013 20:08
6.6.2013 22:29
7.6.2013 0:42
7.6.2013 11:41
8.6.2013 16:04
Vaan mitäköhän ajetaan takaa? Miksei sitten saman tien voi laittaa 3% jollei mitään säästöä haeta?Kukaan tässä ei ajatellut sitä että säästää öljyä, saati bensaa.
Miten vähäinen kuumeneminen? Tunan jäähdytysteho kun muuttuu ihan törkeesti ilmojen muuttuessa. -25 asteella se kone jäähtyy vähän paremmin mitä 25 asteen helteellä. Saatikka jos pytyn ripojen väliin vielä kerääntyy jotain paskaa (niin kun yleensä tekee, kesän jälkeen rivat aika tomussa), ei voida enää kuumilla keleillä puhua vähäisestä kuumenemisesta. Papiskassa sentään on vielä puhallin, mutta vaikka jossain supersporteissa ei puhallinta ole, ja jäähdytys on sen mukasta, eli jossain maastoajossa hyvin vähäistä.Vaan koska ainakin oman ymmärryksen mukaan tuntureissa on aika isot välykset, pienet kierrokset ja vähäinen kuumeneminen
Se on ihan sama onko siellä vähän karstaa vai vähän enemmän karstaa. Kuitenkaan jos kunnon öljyillä ajellaan, ei sitä karstaa tartte sieltä putsata ennemmin mitä männän vaihto väli on. 2T mixit sitten erikseen, niissä kun karstaa on aina paljon, oli prosentteja sitten 2 tai 6.Joten en näe mitään syytä laittaa 3% seoksia, jotka karstottaa (Kyllä, ne karstottaa vaikkei paljon karstoittasikaan)
Ehkä se voitelee sen siinä normiajossa, entäs sitten helteellä ja mahdollisessa maastoajossa? Tai pitkässä ylämäessä? Pienet kierrokset (=ei jäähdytystä), iso kuorma.koska pienempikin öljyseos on täysin riittävä voitelun kannalta.
Pitääkö lain mukaan kaasu palautua?Itse jos olisin henkilökohtaisesti katsastus mies, en tasan päästäs läpi jos niinkin yksinkertainen asia kun kaasu ei palaudu
Ei millään pahalla, mutta halusin vaan tuoda sinunkin tietoisuutesi sen että sen on luisti. Puhutaan asioista kutakuinkin niiden oikeilla nimillä.Nyt kyllä nussitaan taas sitä kuulusaa...
Saatko mitattua rumpua millään sieltä kuluneesta kohdasta? Voisi vertailla täällä jos jollain toisella on rumpu auki.Onko mahdollista että tuo rumpu on vain liian kulunut eikä uusissakaan jarrupaloissa ole tarpeeksi pintaa jarruttamaan?
Levittäjä kannattaa uusia ennen sitä rumpua. Muistaakseni se levittäjä oli just joku 5 euroa tai vastaavan hintanen, ettei kovin kallis ole.Täytyy tuota uutta levittäjääkin vielä harkita, nykyinen kyllä toimii mutta ilman vertailukohdetta vaikea sanoa toimiiko normaalisti.
Voisin ehkä kuvitella että liian pieni suutin. Kannattaa ostaa noita suuttimia muutamia kokoja niin saa säädettyä hyvin, yhtä suutinta ei kerrallaan kannata mennä tilaamaan.Slerpa, pyörä sanoo mooo kun kääntää kaasun täysille. Pikkusen aikaa käy ennenkuin alkaa mooamaan.