Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
16.5.2016 21:37
Kaksitahtikoneen ominaisuuksiin kuuluu, että palamatonta kaksitahtiöljyä kulkeutuu jonkin verran palamattoman seoksen mukana moottorin läpi. Joskus käytettävä öljylaatu vaikuttaa asiaan, toiset öljyt ovat "liiankin hyviä" eivätkä pala sylinterissä. Voit toki tarkistaa tuorevoitelun säädöt varmistaaksesi ettei öljypumppu ole liian rikkaalla tai vaijeri jumita. Mopon oikealta puolelta löytyy kytkinkoppa, jonka oikeassa yläkulmassa on kaksi kuusiokoloruuvia. Ne irroittamalla saat öljypumpun muovisen kopan irti. Tarkista vaijerin kunto ja vapaa liike. Pumpun rungossa on kohdistusmerkit, joihin kääntyvän osan pitäisi osoittaa kaasu vapautettuna ja täyskaasulla.
Edellä oleva ohje on alunperin DT:n tuorevoitelun tarkistukseen, mutta olettaisin että se soveltuu muihinkin AM6-koneella oleviin mopoihin.
16.5.2016 22:01
Muistaakseni ainakin omassa riejussa oli vain tyhjäkäynnille viiva, ja itsellä oli siittä muutama milli alle ja silti sylki öljyä. Öljynä oli silloin Nesteen 2t paske. Ipponen talviöljy ei sylkeny niin pahasti
17.5.2016 19:27
Sulla tulee vaa liikaa öljyy tuorevoitelun kautta sinne koneesee. Se on vaa palamatont öljyy mitä siel putkest tulee. Ittelläki tulee aina jonkuverra mut ei se pahaks oo, ellei sitä nyt iha hirveesti tuu. Jos tulee nii säädät sitä tuorevoitelun öljynsyöttöö
17.5.2016 19:32
Joo. Ne viivat oli kohdallaan. Eli nyt kannattaa vaihtaa parempaan öljyyn niin sen pitäisi loppua?
17.5.2016 23:24
Joo periaattees. Ei siit haittaa oo vaik sitä vähä sielt tulee.
Käytä jotai täyssynteettist öljyy vaa
31.5.2016 13:17
Oisko kenelläkää myydä Rieju mrt:hen vm.2015 rajoittamatonta tai porattua cdi boksia? Oon valmis ostamaan jos jollain on myydä
7.6.2016 13:25
Mitä pitää tehä ku mulla on 104 suutin reikälevu pois imukaula vaihdettu ja putken kuria viilattu ja booaa täuskaasulla oon yrittäny säätää kaasaria mutta pitääkö olla vielä isompi suutin vai mitä teen? Ylämäkeen ku laittaa ryypyn päälle ni vetää paremmin.
7.6.2016 14:53
Vastasit itse omaan kysymykseen, jos ryyppy auttaa niin isompaa suutinta
8.6.2016 4:00
Kukaan tehnyt mrtseen kaatumatappeja? Jos on niin miten toutettu ja kuvaa vois laittaa yhteydessä niin näkee vähän miltä tulis näyttämään.
23.6.2016 16:02
Itellä iha uus Rieju MRT Europa 2016,ja sitä tulin kyseleen et mite mä tosta vaihdan kilven telineen ku vakiona helvetin ruma.
23.6.2016 20:07
Simppelisti
1. ostat uuden kilventelineen jossei ole jo hommattuna.
2. kylmänrauhallisesti vilkkujen ja takavalon liittimet irti.
3. Poraat reijät uuteen kilventelineeseen jos tarve.
4. Kiinnität uuden telineen lippaan tai häkkiin.
5. Laitat vilkut paikalleen ja liittimet kiinni.
6. Takavalon johdot kiinni.
25.6.2016 19:43
usd keulaa rieju mrt 2010 kattelen, mikä tai minkä keula kyseisee koneesee kävis?
26.6.2016 15:59
DAAS01 kirjoitti:usd keulaa rieju mrt 2010 kattelen, mikä tai minkä keula kyseisee koneesee kävis?
Riejun oma usd käy aivan varmasti mutta kai siihen melkein minkä vain keulan saa kiinni jos haluaa.
2.7.2016 18:34
Miten ootte saanu Rieju Mrt Prohon fatbarin kun raiserit on kiinni ylä t-palassa? Pitääkö hankkii uus t-pala ja jos täytyy niin mistä vois löytyy oikeen kokonen?
3.7.2016 19:43
zulle22 kirjoitti:Miten ootte saanu Rieju Mrt Prohon fatbarin kun raiserit on kiinni ylä t-palassa? Pitääkö hankkii uus t-pala ja jos täytyy niin mistä vois löytyy oikeen kokonen?
Siis meinaatko niitä harmaita tangon kiinnitysosia jotka on siis suoraan siinä kiinni ja mikäli tarkoitat niitä niin tilaat/haet jostain raiserit joihin saa fättiksen kiinni esim timeless