Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
18.2.2014 20:38
no mieluummi br9es? eikös se oo häiriösuojattu
18.2.2014 21:39
No mieluummin jos löytyy, mut harvemmi näisä vehkeisä mitää vikoja tulee vaikka ei oliskaa suojattu.
21.2.2014 0:45
Kellää ideoit mite sais jumiutuneet takajarrusatulan männät irti? Ei kyl iha perus poppakonstein lähteny.. Painunu iha pohjaa nii ei pihdeilläkää saa otetta. Paineilmallakaa ei oikee näyttäny irtoavana
22.2.2014 23:21
Osaako joku sanoa mitkä välitykset olisivat hyvät derbi drd limited 50 vm 08 josta on otettu holkki pois että kulkisi noin 60 kun nytten on 13-53 ja kulkee ehkä 59 mittariin ei oikein jaksa kiertää.
23.2.2014 13:51
Mulla on otettu holkki pois, ja kaasarin reikälevy pois, välit ovat 12-53 ja jaksaa vääntää ja kiihtyä, kulkee ~60-65. 11p eturattaalla ei vääntänyt mihinkään mutta 14p rattailla kiihty ja väänsi niin helvetisti mutta meni ~70 nii otin pois.
24.2.2014 21:48
osaako joku sanoa että sopiiko derbi drd limited 50 vm 08 uusimpien derbien putket kun tossa limitedissä ei ole erillistä alkukäyrää
25.2.2014 0:01
''No kyllä silloin pitäisi olla pääsuutin pielessä jos puolikaasulla toimii parhaiten. Täyskaasulla tulee liikaa soppaa ja ei sitten polta kaikkea. Myös ilmanputsarin puhdistus on silloin tällöin paikallaan.''
Noniin, anteeksi että viikon tai parin takaa tämä lainaus, mutta en ollut huomannut vastausta. Niin suutinhan mulla on 80 joka pitäisi olla suht passeli. Ja ilmanputsari on puhdas... Tarkennan vielä että tämä sama ongelma ei esiinny jos mulla on rajoitin paikallaan, eli sillon mennään sinne 9400rpm asti ja täyskaasulla ofc täyzii
Mutta heti kun rajoittimen vaihtaa niin sitten kiertää helposti johoki 12k asti puolkaasulla ja täyskaasulla 10500-11000rpm.
Ja vielä tarkennus että tämä tapahtuu ainoastaan vauhdissa ei paikallaan kierrättäessä.
25.2.2014 0:09
Siis meinaat rajoitetun CDI-boksin kanssa? En tiiä kiertääkö se ees sinne asti, tosiaan vähän huono kiekkoja mittailla kuulon perusteella :/
26.2.2014 16:37
Enhä mä niitä kuulon perusteella mittaa vaa kiekkamittarista silmillä katson...
26.2.2014 17:10
Kiristitkä käpälän mihin vaijeri tulee? laitoithan painelevyn oikein päin? laitoithan painelevyssä olevan tapin oikein päin eli hampaat vasemmalle päin? alotas vaikka nuilla
26.2.2014 17:27
Pitäs alottaa moottorin purkamista tässä pikkuhiljaa ja irrottaminen olis ensimmäinen haaste kun en moista ennen oo tehnyt. Mistä päistä kannattaa letkuja alkaa repiä irti että saa vielä kasaankin. Mitään jippoja/järjestystä olis kiva kuulla
.
Öljytankki ja bensatankki, tarviiko irroittaa + minkäslainen öljyletkun kiinnitys säiliössä on, uskaltaako vain ottaa irti vai valuuko nesteet pihalle?
26.2.2014 18:20
Huomattavasti helpompaa ku irrotat tankin penkin syylärin, tämän jälkeen kaasari irti veät eestä pois, sit joku törppö alle valutat jäähytin nesteet pois vesipumpun kopassa olevasta ruuvista se alimmaine vasemmalla.
Tämän jälkeen joku iso pultti vaikka minkä työnnät öljy letkuu ettei valu tavarat pihalle ja nostat kanta ylöspäin sen.
Sit vaa pultit ja polkimet irti nostat konee pois, pukki on hyvä olla koska takahaarukka pitää irroittaa että koneen saa veke.
kamera on ensikertalaiselle todella hyvä työkalu eli kaikki mistä et oo varma nii napsit kuvia tai otat videon ku purat, varsinkin jos koneesta irrotat osia, kaikki muovilootat kans mihi jonku osan pultit sun muut voi kasata on aika käteviä.
Teksti vähä sekavaa koska puhelimella yritän avittaa, toivottavasti saat onnistuneesti tehtyä kaiken
Ja siinähän samalla on hyvä puhdistaa kaasari ja katsoa jarrupalat sekä ketjut&rattaat eli kaikki perus kulutus osat.
26.2.2014 23:37
Jos sytytys kusee, niin olisiko mahdollista että tämän takia mopo olisi voinut leipoa? Vaikka seokset sun muuta kaikki hilppet ja härpäkkeet olisi kunnossa?
27.2.2014 1:28
Mites kun oon nyt vaihtamassa keulaan stefoja niin millasta öljyä sinne pistäs? Osaako kukaan sanoo mitä sielä on vakiona? Entäs kuinka paljon? Mopona on 2010 vuoden Drd Pro ja Paiolin usd keula. En ainakaan näi nopeella vilkasulla ohjekirjasta löytäny.