Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
29.3.2013 21:37
Kaasuvaijeri menee jotenkin huonosti, että jää jumiin?
Itseltäni meni derbistä takapyörän laakerit, millä nimellä etsin uudet?
29.3.2013 21:49
Ensimmäistä kertaa joudun tänne topicciin kirjoittamaan koska männänvaihdon yhteydessä ilmesi ongelmia. 15t tonnin huollossa vaihdoin Derbin männän 39.86mm uusine renkaineen(pro-x 35€), vahvistettuine neulalaakereineen.. Tottakai laitoin myös renkaat oikeinpäin ja renkaiden lämpölaajenemisvara oli reilusti yli minimin mittatulkilla mittaillessani. Öljyä laitoin tilkkasen myös bensatankin puolelle lisävoiteluksi ja jäähdytysnesteet kai kiertää kun pytty pysyy viileänä. Yllätys yllätys derbi niuskaisi kiinni heti testiajossa kilometrin jälkeen (takarengas lukkoon). Ensimmäisenä ajatuksena tietysti "voi vitt* tää leipo" mutta lähti heti polkaisusta käyntiin vauhdissa
pysähdyin ihmettelemään bussipysäkille ja tulin siihen lopputulokseen että syy oli loppuunajettu jarrupala kun toinen sokka oli puoliksi satulan sisällä, koska kuitenkin lähti kuitenkin heti käyntiin. -> heti kotiin ja jarrupalojen vaihto.
Rennolla, helpolla polkaisulla sai käymään niin ajattelin ettei se leikkaamista voinut olla.
Aamulla työssäoppimaan lähtiessäni derbi teki saman tempun, niuskaisi kiinni 6:s vaihteella ajettaessa jonkin aikaa aluksi tasaisesti ja hieman lisätessä kaasua. "NIIUSK" Sitten kolahti mieleen että voi vitt* tämä ei johdu jarrupaloista. Taas lähti heti käyntiin ja ajoin takaisin kotiin niuskaisten kiinni vielä pari kertaa kotimatkan aikana. Kurkkasin pakoaukosta sisään ja siellähän se, 15kilometriä ajettu mäntä oli n.kolme kertaa enemmän naarmuinen kuin 15t ajettu.
Pyttyä kai pitää hoonailla.. Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa ja minkäslaisen männän tilaan seuraavaksi?:(
29.3.2013 22:49
metrakitty kirjoitti:Ensimmäistä kertaa joudun tänne topicciin kirjoittamaan koska männänvaihdon yhteydessä ilmesi ongelmia. 15t tonnin huollossa vaihdoin Derbin männän 39.86mm uusine renkaineen(pro-x 35€), vahvistettuine neulalaakereineen.. Tottakai laitoin myös renkaat oikeinpäin ja renkaiden lämpölaajenemisvara oli reilusti yli minimin mittatulkilla mittaillessani. Öljyä laitoin tilkkasen myös bensatankin puolelle lisävoiteluksi ja jäähdytysnesteet kai kiertää kun pytty pysyy viileänä. Yllätys yllätys derbi niuskaisi kiinni heti testiajossa kilometrin jälkeen (takarengas lukkoon). Ensimmäisenä ajatuksena tietysti "voi vitt* tää leipo" mutta lähti heti polkaisusta käyntiin vauhdissa
pysähdyin ihmettelemään bussipysäkille ja tulin siihen lopputulokseen että syy oli loppuunajettu jarrupala kun toinen sokka oli puoliksi satulan sisällä, koska kuitenkin lähti kuitenkin heti käyntiin. -> heti kotiin ja jarrupalojen vaihto.
Rennolla, helpolla polkaisulla sai käymään niin ajattelin ettei se leikkaamista voinut olla.
Aamulla työssäoppimaan lähtiessäni derbi teki saman tempun, niuskaisi kiinni 6:s vaihteella ajettaessa jonkin aikaa aluksi tasaisesti ja hieman lisätessä kaasua. "NIIUSK" Sitten kolahti mieleen että voi vitt* tämä ei johdu jarrupaloista. Taas lähti heti käyntiin ja ajoin takaisin kotiin niuskaisten kiinni vielä pari kertaa kotimatkan aikana. Kurkkasin pakoaukosta sisään ja siellähän se, 15kilometriä ajettu mäntä oli n.kolme kertaa enemmän naarmuinen kuin 15t ajettu.
Pyttyä kai pitää hoonailla.. Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa ja minkäslaisen männän tilaan seuraavaksi?:(
Sulla lähteny männänsokat irti :/ itsellä teki kahteen pyttyyn saman tempun. Kallista lystiä.
30.3.2013 0:40
Mikähän on kun derbi ei lähde käyntiin?
Vaihdoin 70cc airsalin kiinni enkä tehnyt muita muutoksia paitsi kaasutin on nyt 17,5mm PHVA enne oli 14mm.
Kaikki tiivisteet on kunnossa ja saa kipinää sekä myös bensaa.
Ajattelin että saakohan se liikaa bensaa kun kastelee tulpan?
Muttei lähde kuitenkaan käymään.
Suutin 85.
Kuivalla tulpalla lupaa parilla ensimmäisellä polkaisulla mutta sen jälkeen ei mitään!
Osaisikohan joku viisas neuvoa???
30.3.2013 1:46
Koitappa kaataa bensaa sisään suoraan tulpanreiästä ja sit polkea käyntiin.
30.3.2013 2:56
Mikähän toho derbiin on tullu ku seisonu muutama kuukauden tallissa ? Lähtee hyvin käyntiin mutta alkaa välillä huutamaan Mutta, kun mopoa heilutelee niin koko laite välilä sammuu. Sitten kun lähtee ajamaan niin booaa kunnes kaasun pistää pohjaan sen jälkeen alkaa taas toimia. Ilman ryyppyä mopo ei pysy käynnissä mutta ennen seisontaa toimi ilman ryyppyäkin täydellisesti.. Pikaista apua tarvittaisiin kun ilmaantu naapuri ostelemaan mopoa ..
30.3.2013 11:39
Kannattaa tsekata kaasuttimen säädöt!
Itselläni ei derbi hörähdä lainkaan pytyn vaihdon jälkeen.
Olen kokeillut laittaa bensaa suoraan tulpanreiästä ja eri tulpilla.
Ja tiivisteet ovat kunnossa sekä kipinää tulee.
Ennen pytyn vaihtoa toimi täysin.
70cc Aisan mukana tuli tollanen lappu joka selittää jotain sytytyksen muuttamisesta jos käyttää lyijytöntä bensaa.
Eiks toi suomen 98-bensa oo lyijytöntä?
Mikä vikana? Mitä koikeilla kun ei mikään tunnu auttavan?
Auttakaa nyt barbia heräämään talvihorroksesta!
31.3.2013 0:51
Moro!
Oisko kellää kokemuksia Deltan jarrupaloista? Olisin ostamassa tälläset
http://www.katafori.fi/2120_jarrupala_d ... gio_suzuki
31.3.2013 16:19
Onko kellään tietoa miksi Derbini kampikammio ja putki oli täynä bensaa...??!! Mopo on Derbi Drd Racing vm 11....
31.3.2013 17:58
JusHond kirjoitti:Onko kellään tietoa miksi Derbini kampikammio ja putki oli täynä bensaa...??!! Mopo on Derbi Drd Racing vm 11....
Kaasarin neulaventtiili vuotaa ja päästää bensaa koko ajan läpi
31.3.2013 20:28
Tietäiskö kukaan miten päin derbi drd x-tremessä (vm.2011) noi etuvalon johtojärjestys kuuluis olla kun multa palo polttimosta pitkät ja vaihoin polttimon jonka jälkeen ku pistää pitkät päälle nii ne palaa hetken ja sammuu , menee uuestaan päälle vaan jos käynnistää mopon uudestaan. sähkökaaviosta sen ehkä näkis mut en tajuu niistä kaavioista mitn
31.3.2013 22:00
Kertoisiko joku viisaampi että mikä on derbissä ku tuntuu käyvän kokoajan rikkaalla, vaikka suutin on pienempi kuin millä ennen on toiminut täysin.
Ongelma ilmeni siis pytyn vaihdon jälkeen.
Kannentiivistekään ei vuoda.
Vastauksia tai hyviä ehdotuksia kiitos!
31.3.2013 22:51
Pytyt eivät ole identtisiä, valmistuslaadussa eroja varsinkin halpasarjan mukeissa, eli vaatii erilaista säätöä. Ihan normaalia.
31.3.2013 23:11
Niin mutta kun suutin on 30 numeroa pienempi kuin ennen.
Olen myös kokeillut isommalla ja silloin vain röpöttää.
Eli mikähän siinä on vikana.
1.4.2013 11:27
Mikähän luultavasti voisi olla vikana, kun ei lähteny Derbi käyntii.. Sitte katsoin tulpan oli ihan ok, sitte käytin bensahanan letkuja pois ja laitoin takasin, niin sitte se lähti..
Että reistaileeko se hana pitääkö hommata uus, vai olikohan siellä jompi kumpi letku lytyssä tai jtn..?