Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
19.12.2012 22:18
No joo tosiaa mulla on tuorevoitelu poissa, mut käytän 2t bikee, tuos kesäl ku vaihdoin villat nii ne kesti kyl hyvin sellaset reilu 3000 mut nyt tos joskus syksyl ku vaihdoin uudestaa ja rupes tulee kylmät kelit nii ei enää polta kunnol öljyy nii ne villat on paskana taas
Pitäis kyl itekki nostaa sitä neulaa eli laskee sokkaa ku on kylmänä sama ongelma et booilee, ja sit ku ei viel lämpene kunnol ku niin kylmä :/
19.12.2012 23:03
Kyllä mulla lämpenee ihan kunnolla vaikka -20pakkasta. PItää vaa malttaa antaa lämmetä tyhjäkäynnillä tarpeeksi kauan ennen kun lähtee ajamaan.
20.12.2012 13:47
Moi! Tietääks ketää et missä myydään Betaan 58 piikkistä takaratasta, sais olla semmonen alumiinin punanen, mut kyll 56 piikkinenki käy, jos joku tietää halvan ja luotettavan kaupan nii saa linkata!
20.12.2012 14:21
Tietääkseni punasia rattaita saa vain 50-54, alumiinin värisiä 50-58 mutta 58 taitaa olla loppu.
20.12.2012 15:17
Modaa derbin takaratas, itellä on semmonen. Maksaa 19.90€ ja menee vajaa tunti tehä reiät.
Ajettu 1800km eikä vielä mitään ongelmii. Jos kiinnostusta, kysy parempii neuvoi
20.12.2012 19:15
Joillakin on kylläkin menny keskiö paskaks vanteesta ku ovat modanneet noita rattaita :S
Kyl mulla lämpee iha hyvi mut jos ajaes ei vaa millää meinaa pysyy kunnol lämpimänä jos ei ajele korkeil kierroksil
21.12.2012 0:38
MÄ oon varmaan 15tkm ajanu derbin rattailla ja ei oo vanteessa minkäännäköisiä murtumia.
Luultavasti ne vanteet on hajonnut sen takia että reijät porattu vähän kieroon yms.
Tekee kunnolla niin kestää.
21.12.2012 1:23
Ite aikoinaan kävin tossa lähellä metallipajalla teettää reiät, siellä kun on kaikki keskityslaitteet, vitosen ottivat ja tuli reiät just eikä melkeen, toki kotonakin saa tehtyä varmaan toimivat mutta jos ihan täydellisen haluaa ja pelottaa keskiön rikki meneminen niin suosittelen, kun ei se paljoa kalliimmaks tuu (:
21.12.2012 14:18
kyllä se vanne kestää kuhan on reiät porattu kohillee eikä iha päi persettä jolloin se ratas "pomppii". ite rullaillu 4tkm ilman ongelmia.
22.12.2012 2:05
Myydäänkö niitä 58 piikkisiä rattaita Betaan monessakin paikassa?? Jos on loppu, niin tietääkö kukaan koska niitä lisää on tulossa??
23.12.2012 2:07
58 rattaita saa vain maahantuojalt ja ovat olleet sieltä loppu jo varmaa reilu vuoden ajan, muuten ei saa ku modaamalla edelleenki.
Tulipas tuossa riisuttua kaikki katteet ja otettua putkikin veke, jotta putsaan kunnolla tuolta paikoista jotka jäävät katteiden peittoon, pesen katteetkin huolella sisäpuolelta, putken myös hion ja maalaan, koska ei ihan tuosta tiesuolasta tykänny. Samalla tuossa kurkkasin mäntään jolla on ajettu 10k nii eipä mitään naarmujakaan näkyny, elikkäs hyvässä kunnossa vielä ja siltä se on tuntunutkin
24.12.2012 9:44
Tohon putken hiomiseen antasin vinkin. Ite oon pari kertaa tehny ton ja oon todennu että kun ostaa teräsharjalaikan porakoneeseen, niin saa ainaki alkuun paljo paremmin ruosteet ja muun mahdollisen lian pois, eikä tarvii kokoajan uutta hiomapaperia vaihtaa, kun se menee tukkoon aikalailla nopeesti.
24.12.2012 16:44
Joo niin mäki ajattelin tehä, mutta tuleeks siit iha hyvä vaik vetäis pelkällä sil teräsharjalaikalla vai kannattaako hankkii viel jotai muuta vähän parantamaa tulosta?
26.12.2012 19:50
Riippuu ihan miten syvälle se on ruostunu, voi olla että lähtee pelkällä teräsharjalla, voi olla että joudut hiomaankin. Se putki ei sitten materiaalina ole kovin paksua, joten ei kannataa kovin syvälle lähtee ruosteita hiomaan ettei tule reikää.
28.12.2012 22:30
Juu kokeilin tuossa, niin ei ole kuin ihan pientä pintaruostetta, jonka mä taidan hioo sellasella teräsharja porakone terällä