Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Puch-moottoriset Tunturit

19.5.2013 23:07

Onko sulla se mikro-paperisuodatin siellä kiinni? Itellä bentsiinin kulutus laski jonkun verran kun heitin sen sieltä pois ja jätin pelkän metalliverkon sinne.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

21.5.2013 13:00

Löytyisikö keneltäkään hyväkuntoista (ei ruostetta) Super Sportin tavaratelinettä?

makynen [at] mac piste com

Re: Puch-moottoriset Tunturit

21.5.2013 18:37

AppleFarmer kirjoitti:Löytyisikö keneltäkään hyväkuntoista (ei ruostetta) Super Sportin tavaratelinettä?

makynen [at] mac piste com


Telinettä ei ole, mutta sivulaukkujen "kiinntyskaaret" tarakan sivulle pitäisi löytyä. Siis tuollaiset kuten kuvan mopossa:

http://files.kotisivukone.com/rapapapat ... 1_orig.jpg

Ilmoittele jos kiinnostava, yritän sitten etsiä ne jostain. Hinnasta päästään todennäköisesti sopimukseen...

Re: Puch-moottoriset Tunturit

22.5.2013 22:46

Jos porautan sylinterin kokoon 38.50 niin sanonko koneistamolle tuon 38.50 vai pitääkö ottaa huomioon välys sun muut asiat? Mikäs on moposportilla hyvä mäntä kun oli kolmea hintaa tuon koon männälle? :D

Re: Puch-moottoriset Tunturit

22.5.2013 23:04

Pytty porataan aina männän mukaan eli sulla pitää olla mäntä mukana, kun viet sylkkää poraukseen. Männän hommaat sen mukaan, minkä kokoinen männäntappi sulla siinä on, 10 vai 12mm. Nuo L-profiilirenkaalla olevat ovat käsittääkseni melko kuraa tavaraa.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

23.5.2013 19:14

Tietty voit porauttaa pytyn moposportilla ja sanoa että mäntä mukaan, jollon tietysti poraavat sen sun männän mukaan.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

23.5.2013 19:38

Slerpa_ kirjoitti:Onko sulla se mikro-paperisuodatin siellä kiinni? Itellä bentsiinin kulutus laski jonkun verran kun heitin sen sieltä pois ja jätin pelkän metalliverkon sinne.
Siinä on Dellorton 16mm kaasari ja Malossin vaahtomuovisuodatin. Nyt se on putsattu ja laitettu pienempi suutin niin alko kiertään ja bensaakin kuluu vähemmän joten mittaus pitää tehdä uudestaan joku toinen päivä :| . Tiedoksi vaan että nuo moposportin taiwan männät on ihan täyttä paskaa en suosittele.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

24.5.2013 7:53

keuliikaasusta kirjoitti:Tiedoksi vaan että nuo moposportin taiwan männät on ihan täyttä paskaa en suosittele.


Mitä ihmettä? Kyllä mulla kesti noi männät varsin hienosti. Vaikka kiinni oli 16mm dellu ja muffleri.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

24.5.2013 12:50

Mä oon ajanu steppareilla ja Forteilla, hyvin on kestänyt.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

25.5.2013 10:23

pbt kirjoitti:
keuliikaasusta kirjoitti:Tiedoksi vaan että nuo moposportin taiwan männät on ihan täyttä paskaa en suosittele.


Mitä ihmettä? Kyllä mulla kesti noi männät varsin hienosti. Vaikka kiinni oli 16mm dellu ja muffleri.
Kilometrin ajon jälkeen alkoivat männänrenkaat kilisemään ja sitten muutaman sadan kilsan jälkeen otin sylinterin irti ja männässä melkoset ohipuhallusjäljet ja männänrenkaiden urat väljät. Sylinteriputkessa on vielä hoonausjäljet joka paikassa ja olisi pelkällä männänvaihdolla selvinnyt :roll: . Nyt siinä on joku vanha pytty ja mäntä joka on samanlainen kuin tuo moparin mäntä. Se on toiminut ihan hyvin paitsi että sekin kilisee vähäsen. Joku voisi väittää että rääkkäsin sitä sisäänajossa ihan hulluna mutta eihän se tuolla bingillä kiertäny mitään.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

26.5.2013 18:22

Mulla veti taiwanilainen väljäksi yhden illan kovemman ruopimisen/lumisen "maasto" ajon jälkeen....

Re: Puch-moottoriset Tunturit

27.5.2013 7:43

mitä ihmeen mäntiä teillä on ollu? mulla on kestäny noi fortet ja mopparin männät aivan mainiosti. toki mulla oli viime kesänä ehkä turhan "kallista" 2t öljyä tunturiin mutta ajelin äkäsillä kiihdytyksillä ja täydellä kaasulla kokoajan matka-ajossa.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

27.5.2013 14:47

Morjes! Pappa-Proju tuli hommattua, vm. 67-69, rekisteriotteessa ei mainintaa.

Kaikki alkaa oleen kohtapuoliin valmista rekisteröintikatsastusta varten mutta sammutusnappi ei toimi, mistä kannattaa lähteä vikaa etsimään muuta kuin seurata tuota valkoista (?) johtoa että onko irti jossain kohtaa.

Jos ei löydy vikaa niin kai tuohon voi viritellä jonkun vipukytkimen itsekin mikä katkaisee virran tulpalta? Mihin johdon väliin, musta mikä lähtee puolalta?

Tuo etujarru on ilmeisesti tehoton normaalistikkin, tuli laitettua uudet kengät ja jouset mutta tuntuu että ei jarruta silti ollenkaan.. Pitää vielä purkaa ja ihmetellä.

Tuleeko jotain muuta mieleen mistä saattaisi tulla rääpimistä konttorilla? Onko näissä muuten jarruvaloa ollenkaan?

Kiitos ja kumarrus!

Re: Puch-moottoriset Tunturit

27.5.2013 15:00

Se virtapäältä tuleva musta johto pitää maadoittaa, että kone sammuu. Keltainen on etuvalon syöttö ja valkoinen on takavalon syöttö. Jarruvaloa ei ole.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

31.5.2013 13:15

Kyllä se etujarru aika tehoton on ainakin minulla, että ei pelkällä etujarrulla paljoa jarrutella :itku: