Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

23.3.2013 19:40

Äsken kävin taas ajamassa lämpöseks ja huomasin, että kansi vuotaa jostain. Räpättää sillai ilkeesti ja poksauttaa .sammutuksessa. Laitoin sinne nyt 3 kokoa isomman suuttimen ja en ainakaan vielä huomannu että olis kierrokset leijunu. Täytyy varmaan kokeilla muilla kansilla ja uusia tiivisteitä.

Etiittiä: Laitoin nyt ihan testauksen vuoksi tuon kannen jota on vähän madallettu ja palotilaa pyöristelty. (ks. edellisen sivun kuvat, niistä tuo ainoa tulpallinen) Sillä tuntui potkivan aika hyvin väännön sekä piikin puolesta, joten ajellaan sillä niin kauan kun kestää. :seko:
Huomasin että männässä jonkun verran välystä pyttyyn, vai kuuluuko olla jos kone vähän lämmin?

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

24.3.2013 18:49

Peeveen pytyt on aika suurella välyksellä kun lämpenöö niin törkiästi

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

28.3.2013 16:53

Eilen vaihdoin taas lyhkäsemmät välit. Kiertää aika eläimesti ja kulkee ehkä 60km/h :roll: , tänään taas kouluun mennessä kun oli ajanu jonku 100m tappi auki niin simahti siihen ja kuulosti/tuntui siltä että leipas. Liu`uttelin siihen pyörätielle ja polkasin käyntiin. Tehot tallella, kiertää normisti ja muutenkin ihan ok. Nyt jo kahdesti kesken ajon jumahtanu tuollai? Täytyy vaihtaa ne pidemmät välit, kun niillä ei tuota tehny mutta onko peeveen koneilla muuten tapana tehdä tuollai jos kiertää "liikaa" tai ylikuumenee? Tulpan perusteella säädötkin oli aika optimaaliset.

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

28.3.2013 18:00

_Dr. Sykerö_ kirjoitti:...mutta onko peeveen koneilla muuten tapana tehdä tuollai jos kiertää "liikaa" tai ylikuumenee?


Ei, paitsi ne jotka käy laihalla tai muuten vaan on säädöt metsässä. Pätee ihan mihin tahansa laitteeseen..

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

29.3.2013 0:40

moro, osaisko joku sanoo mikä mun Pv:n sähköissa olis ku ei taho toimia?
Jännitteensäädin (12V) , Johtosarja, molemmat kahvarungot, takavalo, etuvalo, polttimot (12V) , sytytyspuola ja tulppa uusittu. Runko maalattu mutta hiottu niistä kohtia mistä menee maihin.
Yleismittarilla käyty joka ikinen johto läpi ja virtakulkee kaikkialle.
Magneetolta katoin että kulkeeko virta niin kulkee hyvin. KAIKKI johdot ja liittimet tarkistettu.
Itseltä loppu keinot kokonaan ja nyt tarvisin teidän apua.
Kiitän vastauksista etukäteen. :)

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

29.3.2013 4:30

Jos siis kaikkialla kulkee virta, niin missä se vika sitten on? Tai mikä pyörässä nyt pitäisi olla vikana?

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

29.3.2013 14:29

kossusukka kirjoitti:Jos siis kaikkialla kulkee virta, niin missä se vika sitten on? Tai mikä pyörässä nyt pitäisi olla vikana?

Valot ei toimi ja mopo käy katkonaisesti. Käynnissä ollessa sammuu ja yhtäkkiä käynnistyy heti perään. Tapponappi on ainoa mikä toimii kunnolla.

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

30.3.2013 12:54

Jos virta kulkee kunnolla kaikkialle ja polttimot yms. on ehjät niin eihän missään voi olla vikaa. ;) Jos valot ei pala ja polttimo, se osa johon piuhat menee on ehjät ja jos sinne virta kulkee niin kyllä se lamppu silloin palaa. Ootko vaihtanu tulpanhattua/johtoa? Myös valopuola voi olla särki (tosin jos virtaa kerran antaa niin tuskin...). Eikös PV:n valot ole kytketty sarjaan eli jos virta ei kierrä etuvalon "läpi" niin ei pala takavalokaan? Yksi vaihtoehto olisi se osa johon polttimo/piuhat tulee kiinni siellä umpiossa. (mikä sen nimi on...??)

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

30.3.2013 13:32

_Dr. Sykerö_ kirjoitti:Eikös PV:n valot ole kytketty sarjaan eli jos virta ei kierrä etuvalon "läpi" niin ei pala takavalokaan?


Ei ole.

Josko otat koko johtosarjan kertaalleen irti, tarkistat jokaisen liitoksen ja jokaisen maa/miinuspisteet että saako kontaktia runkoon.

Yleismittarilla vielä vaikka johtosarjasta kertaalleen joka johto käydä läpi..

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

31.3.2013 16:23

_Dr. Sykerö_ kirjoitti:Eilen vaihdoin taas lyhkäsemmät välit. Kiertää aika eläimesti ja kulkee ehkä 60km/h :roll: , tänään taas kouluun mennessä kun oli ajanu jonku 100m tappi auki niin simahti siihen ja kuulosti/tuntui siltä että leipas. Liu`uttelin siihen pyörätielle ja polkasin käyntiin. Tehot tallella, kiertää normisti ja muutenkin ihan ok. Nyt jo kahdesti kesken ajon jumahtanu tuollai? Täytyy vaihtaa ne pidemmät välit, kun niillä ei tuota tehny mutta onko peeveen koneilla muuten tapana tehdä tuollai jos kiertää "liikaa" tai ylikuumenee? Tulpan perusteella säädötkin oli aika optimaaliset.


Lämpöleikkas.

Mulla aikoinaan lämppäs jatkuvasti 60cc plusu. Uus pytty ja mäntä oli, männänrekaiden katkosvälys sopiva. Sitte hioin kanavien reunat pehmeemmiks ja koko ongelma häipy.. Oli aika kurjasti viimeistelty ku oli tosi terävät reunat.

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

1.4.2013 11:41

Ja femman isompi suutin....

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

2.4.2013 17:08

Moi!
Mun pevekki iha vakio, niin miten saisin sen kulkemaan vähän enemmän? Ei tarvis kulkee ku sen 50-60 km/h:)

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

2.4.2013 17:24

Gianellin putki ja vaimennin http://www.tmi-janikaasalainen.fi/-p-6745.html
http://www.janikaasalainen.fi/tehoputki ... -6746.html
TAI eturattaaksi 14 piikkinen
http://www.janikaasalainen.fi/eturatas- ... p-313.html
Voit toki ostaa pelkän eturattaan ja kattoo jaksaako mennä sillä mutta suosittelisin tota teharia jos haluaa hiukan enemmän tehoja. Molempien hankkiminen olisi suositeltavaa ;)

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

2.4.2013 20:28

Ite suosittelisin jos haluat pitää alaväännöt ja ja hiljaset äänet niin piät vakioputken ja vaihdat vaikkapa 50cc power+ sylinterin. Olettaen että sulla tosiaan on vakiopytty. sekin tuo jo vääntöjä ja kulkuja + muutamalla todella helpolla viilauksella saa siihen juuri sopivasti kulkua :)

Re: Suzuki PV-yleinen keskustelu

5.4.2013 9:03

Juu ei vitussa ginua minkään vakiopytyn kanssa.
Vääntöjä ei oo ja vapaalla juuri kiertää tehoselle.
Pahin on että ajossa tosiaan tehoja ei oo ja yläkiekoilla on saatananmoinen tehonotkahdus ennen piikkiä ja piikki ei ehdi tulemaan kun ei kierrä.

Osta 60cc p+ ja laita vakioputkula sekä 14mm kassu. Vääntää ja kulkee. Viiltaulle 60cc alkaa ginu jo toimia ja 50ccp+ luhao riittää..

Jos ostat plusun hiilari läpillä niin ekana hiot sitä kumia. Muuten raottaa varmasti.

Eli upota läppörunko bensan ja anna turvota 5min. Sitten hiot esim vanerin päällö olevaa hiekkapaoeria vasten sitä kumipuolta. Toista dippaus ja hiominen vaikka parikertaa.
Sillai että metalli alkaa myös hioutua niin pitäs olla hyvä.