Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
25.3.2013 8:31
Läpät on kunnossa.
25.3.2013 18:31
Miksu123 kirjoitti:Tietäskö joku että mikä mahtaa derbissä olla vikana. Tyhjäkäynti on normaali. Mutta sitten kun lähtee ajamaan niin rupeaa sytytys pätkimään isomilla kierroksilla. Jolloin joudun vaihtamaan vaihetta ylös päin. Eikä tästä syystä ota kunnon piikkiä. Kokeiltu 80,85, 90 suuttimia. Eikä vika korjaantunut. Malli drd pro 06
Sytkä puolella on jotain ropleemata. En osaa varmaks sanoa missä kohin kun voi olla vissiin vähän missä vaan:D. Kato nyt ainakin kaikki johot on kunnossa ja ei ole hapettumaan näin alkuun ainakin.
25.3.2013 19:58
Moro. Eli kyseessä derbi senda 2008 ja vaihdoin siihen kytkinlevyt ja jouset, no kone kasaan öljyt sisään ja kokeileen. Käyntiin lähti, mutta kun laitto vaihteen päälle ja lähti liikkeelle niin kuului semmonen romina vähän kun ois ketjut löysällä. No kone auki ja vanhat levyt ja jouset sisään, mutta sama jatkuu enkä keksi mikä on. Auttakaa miestä mäessä ennenku työnnän koko paskan metsää...
25.3.2013 21:07
mikerin kirjoitti:Noniin.. Avattu on vesipumpun koppa. on muuten vittumainen avata jos on tuorevoitelu käytössä
Eli otin sen vesipumpunkopan pois ja siin oli iha ku se siivikko olis hinkannu siihe metallii, oli meinaa semmosta kulumaa siinä et kyl se siihe on ottanu kun puolet derbin tekstistä oli kadonnut.. Mutta eikös tuo ole kampiakselin päässä se ratas? Kampiakselinhan kuuluu liikkua sivuttaissuunnassa? Mut mikä siin sit on et se siivikko rupee rautaa syömää?
Noniin eli viikonloppuna otin vesipumpunkopan irti ja katsoin että kaikki oli ok siellä puolella ja laitoin kasaan. Eli ääni ei kuulu vesipumpun raapimisesta metalliin. Nyt tulevana viikonloppuna kytkinkoppaa avaamaan, eikai muita jähärinnesteitä tarvi ottaa pois ku ne mitkä tulee vesipumpunkoppaa otettaessa pois? Ja vaihteistoöljyt toki.
Mitä kannattaa ottaa huomioon kytkinkoppaa otettaessa pois? Kuvia täytyy räpsiä ainakin ja laittaa tänne jos vaikka sattuis joku huomaamaan jotain epäilyttävää.
26.3.2013 0:15
mikerin kirjoitti:mikerin kirjoitti:Noniin.. Avattu on vesipumpun koppa. on muuten vittumainen avata jos on tuorevoitelu käytössä
Eli otin sen vesipumpunkopan pois ja siin oli iha ku se siivikko olis hinkannu siihe metallii, oli meinaa semmosta kulumaa siinä et kyl se siihe on ottanu kun puolet derbin tekstistä oli kadonnut.. Mutta eikös tuo ole kampiakselin päässä se ratas? Kampiakselinhan kuuluu liikkua sivuttaissuunnassa? Mut mikä siin sit on et se siivikko rupee rautaa syömää?
Noniin eli viikonloppuna otin vesipumpunkopan irti ja katsoin että kaikki oli ok siellä puolella ja laitoin kasaan. Eli ääni ei kuulu vesipumpun raapimisesta metalliin. Nyt tulevana viikonloppuna kytkinkoppaa avaamaan, eikai muita jähärinnesteitä tarvi ottaa pois ku ne mitkä tulee vesipumpunkoppaa otettaessa pois? Ja vaihteistoöljyt toki.
Mitä kannattaa ottaa huomioon kytkinkoppaa otettaessa pois? Kuvia täytyy räpsiä ainakin ja laittaa tänne jos vaikka sattuis joku huomaamaan jotain epäilyttävää.
Otappa kytkinpuoli auki
Mutta nyt mä epäilen, että kampuran laakerit
varsinkin se oikeanpuoleinen on elämänsä elänyt ja vaatii uutta tilalle. Joten josei kytkinpuolella ole mitään niin eikun lohko auki ja kiroilemaan
26.3.2013 9:40
Sitten kyllä vituttaa ja todella paljon. No viikonloppuna näkee minkälainen pääsiäismuna sieltä aukeaa
26.3.2013 23:01
Sylinterin halkaisija on 39,85mm -05 Sendassa R:ässä. Sylinterin 3 mäntä. Minkä kokoinen mäntä pitäisi laittaa? Laskinko sylinterin halkaisijan väärin?
28.3.2013 23:08
Eli derbi ei toiminut alkuunkaan vaan ryki bensaa bensaa putken päästä ja kasteli tulpan. Kokeilin lämpöarvon kuusi tulppaa ja tuolla toimi aivan moitteettomasti, mutta onko tuo tulppa mopolle liian kuuma? Kestääkö jos tekee magneeton kiilan jostai prikasta vai pitääkö jostai poranterästä alkaa rälläköimää?
29.3.2013 17:02
Kertokaas mikä vikanu kun lähtee ajamaa 6 vaihteella kaasupohjassa nii sammuu? Kun on ajanut sen 200m?
29.3.2013 18:22
Morjesta! Kävin nyt lenkittämässä derbiäni ja vehje toimii ja käy ja kukkuu niinkun pitää, mutta ajaessa yli 15km/h vauheissa alkaa kuulua rohinaa. Hieman niinkuin ketjujen rohina kuivana, mutta ei kuitenkaan pitäs niiden olla kun hyvin hoidettu ja hyvässä kunnossa. Ehotuksia missä vois olla häikkää?
29.3.2013 18:23
aksim97 kirjoitti:Morjesta! Kävin nyt lenkittämässä derbiäni ja vehje toimii ja käy ja kukkuu niinkun pitää, mutta ajaessa yli 15km/h vauheissa alkaa kuulua rohinaa. Hieman niinkuin ketjujen rohina kuivana, mutta ei kuitenkaan pitäs niiden olla kun hyvin hoidettu ja hyvässä kunnossa. Ehotuksia missä vois olla häikkää?
E: Etupyörän laakerit? miten vois kokeilla nuo/mistä huomaa?
29.3.2013 19:56
Voi hyvinkin olla jommankumman pyöränlaakerit menossa. Kokeile heiluttaa rengasta sivuille, jos on klappia niin laakerit vaihtoon.
29.3.2013 20:09
Heiluteltu, ei klappia ei sitten ollenkaan. voisko olla muusta kii? Anyone? Ideoita? En usko että ainakaan vaihteistoon liittys kun öljytkin juuri vaihdettu.
29.3.2013 20:17
poekka kirjoitti:Moro. Eli kyseessä derbi senda 2008 ja vaihdoin siihen kytkinlevyt ja jouset, no kone kasaan öljyt sisään ja kokeileen. Käyntiin lähti, mutta kun laitto vaihteen päälle ja lähti liikkeelle niin kuului semmonen romina vähän kun ois ketjut löysällä. No kone auki ja vanhat levyt ja jouset sisään, mutta sama jatkuu enkä keksi mikä on. Auttakaa miestä mäessä ennenku työnnän koko paskan metsää...
Siis vastaa hänen ongelmaansa. Mistäs vois tuo ääni johtua? Ei liittyne kytkimeen/nmuuhun kun kuuluu kokoajan,mutta ei paikallaan käyttäessä, vain kun alkaa olemaan jonkin verran vauhtia.
29.3.2013 20:38
Vaihdettiin kaverin derbiin isompaa suutinta ja reikälevy poistettiin ja homman päätteeksi lyötiin tulille ja mopo alkoi vain huutaa eikä siitä tullut loppua millään. Kokeiltiin vanhoilla seteillä ja sama homma.. Mistä johtuu että alkaa huutaa kun käynnistää? Imukaulassa ei ole vuotoja, luisti ei jumita, kaasarissa ei oo paskaa, koho ei ole jumissa. Alkaa ideat loppumaan. Ja mopo siis toimi kunnolla ennen tätä.