Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
4.12.2012 0:39
Pitäis varmaa laitella jotai pahvinpalasta tuoho syylärin etee ku perkele ei tahdo millää lämmetä kunnon lämpötiloihin :/
9.12.2012 20:29
Osaatteko sanoa mistä voisi johtua kun mopossa on aika kovat äänet vaikka villat on vaihdettu änkkään just. Kurin kohdalta tai pytystä ei pitäisi äänenkään tulla siksi vähän outoa. Onko ideoita? Ja toinen asia että miten sais pois sen kun kierrokset jää välillä vähän leijumaan tyhjäkäynnillä kun painaa kaasua, kuri 29mm ja suutin 100. Mitä pitäisi säätää/vaihtaa?
10.12.2012 0:52
Suutin voisi ehkä olla isompikin, ei välttämättä. Seosruuvia kiinnipäin, jos kiekat leijaa. Ja jos se putki ei vuoda mistään, niin villoista se vika löytynee.
10.12.2012 12:25
Voiko olla että villat on laitettu liian tiukkaan?
10.12.2012 14:54
No esim. Tai sitten kastuneet tmv.
10.12.2012 22:04
kyllähän sen kuuleee tuleeks ne äänet änkä päästä vai paisarista vai sieltä välipillin liitoksesta... villoissa se vika on lähes varmasti... muistitko putsata ne reikäputken reiät villoja vaihtaessasi? jos ne on tukossa nii villoista ei oo mitään hyötyä...
16.12.2012 19:07
Osaatteko sanoa mikä betassani kun laittaa mopon käyntiin, niin aluksi kierrokset on normaalisti, mutta alkaa itsestään pikkuhiljaa nousta
jos nopeasti nykäsee ryypystä ja palauttaa sen äkkiä, niin kierrokset palaa normaaliksi, mutta kohta taas nousee itsestään
16.12.2012 19:57
Laita vhän isompi pääsuutin, käännä ilmaruuvia vähän kiinnipäin. Tarkista että se kaasari on kunnolla kiinni imukaulassa ja että imukaula on ehjä.
Yleensä kun kierrokset alkaa leijailemaan niin jossain on imuvuoto.
19.12.2012 0:31
FrankeeD kirjoitti:kyllähän sen kuuleee tuleeks ne äänet änkä päästä vai paisarista vai sieltä välipillin liitoksesta... villoissa se vika on lähes varmasti... muistitko putsata ne reikäputken reiät villoja vaihtaessasi? jos ne on tukossa nii villoista ei oo mitään hyötyä...
Vittuuko sillä muutenkaa ku ne villat menee silti paskaks sellasen 1000-3000 sisällä, paitsi noissa vanhemmissa änkissä missä on siellä reikäputken keskellä sellane kolikko joka pakottaa sen pakokaasun menee sielt villojen läpi
19.12.2012 13:53
Riippuu hyvin suuresti öljyistä... ajelin 3 tonnia "laatuöljyillä" ja villat edelleen kunnossa eikä änkän päästäkään tullut öljyä... Sitten kaadoin sisään teboilin öljyä ja 2 tankillista ajettuani villat aivan öljyssä ja sitä kirjaimellisesti lenti änkän päästä...
Ja kyllä se teboilin 2t bike voitelee ainakin lähes yhtä hyvin kuin muutkin öljyt, mutta karstoitus erittäin suurta... Kaveri heittää sitä kotkaanki ja hyvin on pelannu mutta sitä öljyä tulee sieltä änkän päästä kun ei pala puhtaasti...
19.12.2012 21:46
Mikäs on kun syksyllä menin vielä mopolla kouluun ja ryyppy päällä käyntiin kun yöllä oli lähes miinus asteita ja noin 2min ryyppy päällä käymisen jälkeen lähdin liikkeelle ja ensimmäisissä liikennevaloissa jos ei paina kaasua niin sammuu tai lähtee liikkeelle todella hiljaa sekä booaa... onko vika liian vähän lämmenneessä koneessa vai mitäs?
kurin prikka on kokonaan pois ja pääsuutin on muistaakseni 95.
19.12.2012 21:52
jos sulla on se mopo kokonaan kuriton niin kannattas suutin olla talvella joku 120, mopokohtaista. Myös neulaa kannattaa nostaa vähän niin pysyy myös paremmin käynnissä.
EDIT: siis jos vaan prikka pois, niin ei noin isoa pääsuutinta mitä ehdotin. mutta sitä neulaa kannattaa ainakin nostaa
19.12.2012 22:02
voisitko tarkentaa mistä neulasta puhut
en oikeen ole perehtynyt näihin
19.12.2012 22:06
betaosku kirjoitti:voisitko tarkentaa mistä neulasta puhut
en oikeen ole perehtynyt näihin
kaasuttimen-neula! itellä sama juttu mutta ei jaksa alkaa säätää , kun lämpimällä koneella toimii loistavasti
ajelet ryyppy päällä vähänaikaa
19.12.2012 22:09
no kyllähän tuolla ajelee hyvin siihen asti että kevari on tallissa