Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
10.3.2013 12:50
_Dr. Sykerö_ kirjoitti:pv kansi.png
En nyt oikein tiedä onko tämäkään oikea topikki tämän kysymiseen, mutta yritetään.
Eli ostin nuita PV:n kansia läjän ja olihan niitä avarreltu yms. mutta yksi ei oikein mulle auennu. Eli minkä takia on tehty tämmönen.
Vanhanmallin kansi, eli tulppa vinossa ja nimenomaan sen suuntaisesti tehty tuommonen ihmeellinen "monttu". Ymmärrän jotenkuten squishit ym. palotilan muokkaukset, mutta tämän voisi joku pro-virittäjä selventää...
Edit: Ei kun...nyt tulikin mieleen että minkäsmallinen se PV:n pallotila on muokkaamattomana. Oliks niissä jo vakiona tämä kyseinen monttu, ainakin vanhassa mallissa?
Piru, kun noista omistakaan kansista tiedä mikä on "neitsyt" ja mikä muokattu.
Parempi olisi jos pistäsit ihan valokuvaa kansista, selventäis kummasti. Tässä on "vanhanmallinen" ja "uudenmallinen" kansi koskemattomana.
Tiivistettynä kumminkin sanon, että peeveen kansia on laidasta laitaan. Niitä on jokainen "provirittäjä" tuunannut käyttäen työkaluina aina teelusikasta maaporaan..
Harvemmin tulee vastaan kunnolla työstettyä peeveen kantta.
10.3.2013 19:27
Nyt olis kuvat niistä muokatuista kansista, jotka ostin. Kaksi niistä on kai koskemattomia (niistä ei kuvia) ja muut...
No, muokattuja. Ei toi madallettu nyt ainakaan kauheen huonosti tehdyltä näytä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
10.3.2013 20:02
_Dr. Sykerö_ kirjoitti:Nyt olis kuvat niistä muokatuista kansista, jotka ostin. Kaksi niistä on kai koskemattomia (niistä ei kuvia) ja muut...
No, muokattuja. Ei toi madallettu nyt ainakaan kauheen huonosti tehdyltä näytä.
Jepjep. Kaikki on juurikin enempi tai vähempi perseelleen työstettyjä kansia.
Tuo ekan kannen "monttu" jota ihmettelit, on alkuperäistä palotilaa. Avarrus on vaan tehty sen verta perseelleen että siihen on tollanen jäänyt.
Muut on perus viripiriavarruksia. Kyllä ne varmaankin hyvin toimii mikäli tiivistepinnan suoraksi hiot, mutta ei niistä virityksen kannalta niinkään hyvin toimivia kansia saa, etenkään jos sulla ei ole sorvia/jyrsintä käytössä.
15.3.2013 12:22
Osaisko joku sanoo minkä pituisilla/kokoisilla pvn keskiöt ja vannelautaset saa suoraa kasaan ? ei tarvi lyhennellä tms Mopo 150km pääs nii vaikee käy ite kattomassa...
15.3.2013 12:45
Neppari kirjoitti:Osaisko joku sanoo minkä pituisilla/kokoisilla pvn keskiöt ja vannelautaset saa suoraa kasaan ? ei tarvi lyhennellä tms Mopo 150km pääs nii vaikee käy ite kattomassa...
Mä nyt oletan että tarkotat pulttien kokoja..
M8x20mm
15.3.2013 14:51
Joo sitä tarkotin. Kiitos !
16.3.2013 0:30
.
Viimeksi muokannut Detsoni80 päivämäärä 21.7.2014 0:23, muokattu yhteensä 1 kerran
16.3.2013 11:12
No kuinka sen itte haluaa, kun on se 5 vaihre, niin ei tarvi ajella yhtä pitkillä väleillä, niin kiihtyy tietty lujempaa kun kevyemmät välit ja kulukoo kumminki melkee saman verran. Ei se huippuja liikoja lisää
22.3.2013 18:59
Oisko kellään myydä rullaavaa suzuki pv:tä.
22.3.2013 22:32
Milläs lämpöarvolla olevia tulppia porukkaa käyttää 60cc plusun kanssa? 6 vai 7?
Tänään meinasin vähän säikähtää, kun kesken -yybermunalukkohuippunopeuden- testauksen tempas liinat kiinni ja sammu ihan kuin olisi leikannu. Lähti kuitenkin käyntiin ja toimi samalla lailla kuin siihenkin asti. Tuolla hetkellä oli 6:sen tulppa. En ainakaan vielä ottanut pyttyä irti, mutta aattelin että olisko esiasteinen sulamispiste saavutettu? Tai sitten vaan mäntä kävi tulpan reviirillä...
23.3.2013 1:13
_Dr. Sykerö_ kirjoitti:Milläs lämpöarvolla olevia tulppia porukkaa käyttää 60cc plusun kanssa? 6 vai 7?
Tänään meinasin vähän säikähtää, kun kesken -yybermunalukkohuippunopeuden- testauksen tempas liinat kiinni ja sammu ihan kuin olisi leikannu. Lähti kuitenkin käyntiin ja toimi samalla lailla kuin siihenkin asti. Tuolla hetkellä oli 6:sen tulppa. En ainakaan vielä ottanut pyttyä irti, mutta aattelin että olisko esiasteinen sulamispiste saavutettu? Tai sitten vaan mäntä kävi tulpan reviirillä...
Kutosen tulppaa vaan.
Pistä ne kaasarin säädöt kuntoon, laiha seos narauttaa koneen samantien.
23.3.2013 1:46
Kaasari on sillä lailla säädöissä ettei ainakaan laihalla käy, jo edesmenneen sisäänajonkin takia. Toki tuossa hyytymisessä on sekin erittäin pieni mahdollisuus, että olisi (taas) lyöny takajarrun lukkoon mutta tämä on ainakin ennen johtunut jäätymisestä tms. Ja nyt otin lämpösestä tallista ajoon.
Toinen ongelma oli se että kierrokset jäi leijumaan, kun oikein korkealle nosti ja sitten liukui kytkin pohjassa. Oikeastaan eivät välillä laskeneet ollenkaan ennen kuin painoi takajarrua?
perkele, kun pitikin taas mennä "virittämään" lisää...
23.3.2013 14:42
_Dr. Sykerö_ kirjoitti:Toinen ongelma oli se että kierrokset jäi leijumaan, kun oikein korkealle nosti ja sitten liukui kytkin pohjassa. Oikeastaan eivät välillä laskeneet ollenkaan ennen kuin painoi takajarrua?
Tämä kielii juurikin siitä laihasta seoksesta. Tapahtuuko tätä pitemmän luukutuksen jälkeen vaan?
Sitten bensahan, bensaletkut ja kaasari putsaukseen. Voi olla että kohokammio ei täyty tarpeeksi nopeasti. Bensapintakin voi olla matalalla.
Kierrosten leijuminen joka tapauksessa johtuu laihasta seoksesta. Vaikka pinta- tai osakaasulla ei kävisi laihalla, voi se silti käydä täyskaasulla laihalla..
23.3.2013 18:04
OIkeastaan juurikin pidemmän pommituksen jälkeen, eli jtn. parisataa metriäkin kun ajaa täyskaasulla. Ilmanputsari oli ainakin likanen, mutta se on kohta putsattu...
Minkähän laista osuutta tuolla kannella olis asiaan, kun vasta sen vaihdon jälkeen rupesi tekemään? ja siis kyseessä juuri tuo madallettu kansi.
No, täytyy taas kohta mennä säätelemään jahka piperi kuivaa
23.3.2013 18:43
_Dr. Sykerö_ kirjoitti:Minkähän laista osuutta tuolla kannella olis asiaan, kun vasta sen vaihdon jälkeen rupesi tekemään? ja siis kyseessä juuri tuo madallettu kansi.
Monesti korkeempi puristussuhde vaatii kaasarinsäätöihin kajoamista, useimmiten rikkaamman suuntaan.
Jokaisen tiivisteen pitää olla tiivis, muuten vaikuttaa negatiivisesti koneen toimintaan ja kestävyyteen.