Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
1.12.2012 0:55
onko ideoita mikä voisi olla kun ajelee mopolla niin yläkierroksilla pätkii tosi paljon. kuri 29mm, neulaa nostettu (sokka keskellä) ja 100 suutin.
1.12.2012 1:59
Tulppa voi olla hajalla. Ja isompaa suutinta
1.12.2012 13:12
Olisin menossa ostamaan suutinta ja tulppaa. Niin oisko sille 29mm kurilla ja kun talvikin tuli niin 105 tarpeeksi iso vai pitäisikö olla vieläkin suurempi? Ja tulppa br9es
1.12.2012 13:29
Kyllä 105 pitäs riittää, mutta kokeilemallahan se selviää. Itellä 116 on toiminu kurittomassa ainakin vielä muutaman asteen pakkasessa hyvin.
1.12.2012 19:52
en käsitä mikä tossa värkissä on, kun ottaa mopon pois tallista ja lähtee päristelee nii noin 5min ajon jälkeen kytkin alkaa jumittaa:/ oon kattonu vaijerin kahvan kytkintapin jne. mut ei vaa lopu... ja kun laittaa mopon lämpöseen talliin ongelma katoaa alle 2 minuutissa...
1.12.2012 20:14
Heh, mul on iha kylmä talli eikä oo mitää tommosia ongelmia, paitsi aina ku ottaa veke nii saa vähä nykästä ku on taka- ja etujarru jäätyny vähäse kiinni ja kytkin kahva myös alkuu mut se lähtee iha painamal auki
1.12.2012 21:40
joo mä en kans käsitä tota... ja loppuu oikeesti sika nopeesti kuha panee lämpösee :/ eikä mulla enne oo ollu tommosia ongelmia
1.12.2012 21:44
Ongelmahan on se että sinne vaijerin sisään tai sinne on mennyt vettä ja kun viet sen pihalle ne vedet jäätyy sieltä
2.12.2012 0:19
oon ottanu vaijerin irti, kuivasin sitä kuumailmapuhaltimella, laitoin lukkosulaa sisää jne. ja ei toimi nii en usko oikee et ois toi...
2.12.2012 0:55
Outoa
no entäs jos annat olla vähänaikaan pihalla ja käännät kytkintä ilman vaijeria , onko se jostain sieltä jäätynyt vai onko se vaijeri vaan jäätynyt.. Ja kai laitoit sitä lukkosulaa sinne niin paljon että sitä tippui toisesta päästä ulos?
2.12.2012 0:57
ttomidi kirjoitti:Onkohan mulla kaasuttimessa jotain säätöjä pielessä , ei nimittäin kierrä yhtämahtavasti kytkin pohjassa , kuin ennen? voisko olla neulassa tai ilmaruuvissa jotain mitä kannattais säätää ku ei kylmällä koneella pysy oikeen ees käynnissä?
vinkkejä , vinkkejä , kiitos
Nyt tiedän , suutin on varmaan hieman liian iso , tästä syystä ei kierrä niin hyvin. Laitan huomenna 116 takasin ja koitan toimiiko paremmin.. Sitten kovemmilla pakkasilla laitan tuon 120 kiinni jos syy on siinä
2.12.2012 21:04
ttomidi, mulla oli sama ennen että ei pysynyt kylmällä koneellä käynnissä, mutta kun nostin yhen pykälän neulaa (=laskin sokkaa) niin pysyy paremmin käynnissä.
3.12.2012 16:20
ttomidi ookko varma et kone o ollu kunnolla lämmin???
ja koita nostaa neulaa eli lasket sitä sokkaa alemmas
nimittäin mulla on 124 suutin ja se on aika hyvä, toisaalta mulla on leovince... mutta toimi se vakioputkellaki hyvin näillä säädöillä...
3.12.2012 16:34
no jos ajan tunnin niin kyllä se on.. pitäis varmaan nostaa neulaa jotta pysyis kylmäl käynnis ku jos lasken kierrokset matalalle ja yritän painaa kasuu ni booaa ja sammuu
3.12.2012 17:51
Ennenkun nostat neulaa, kannattaa varmaan vähän rikastaa ilma-bensa suhdetta seosruuvia kääntämällä myötäpäivään hieman (noin 1/4- 1/2 kierrosta) jos et ole kokeillut.