Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Beta RR-50

1.12.2012 0:55

onko ideoita mikä voisi olla kun ajelee mopolla niin yläkierroksilla pätkii tosi paljon. kuri 29mm, neulaa nostettu (sokka keskellä) ja 100 suutin.

Re: Beta RR-50

1.12.2012 1:59

Tulppa voi olla hajalla. Ja isompaa suutinta

Re: Beta RR-50

1.12.2012 13:12

Olisin menossa ostamaan suutinta ja tulppaa. Niin oisko sille 29mm kurilla ja kun talvikin tuli niin 105 tarpeeksi iso vai pitäisikö olla vieläkin suurempi? Ja tulppa br9es

Re: Beta RR-50

1.12.2012 13:29

Kyllä 105 pitäs riittää, mutta kokeilemallahan se selviää. Itellä 116 on toiminu kurittomassa ainakin vielä muutaman asteen pakkasessa hyvin.

Re: Beta RR-50

1.12.2012 19:52

en käsitä mikä tossa värkissä on, kun ottaa mopon pois tallista ja lähtee päristelee nii noin 5min ajon jälkeen kytkin alkaa jumittaa:/ oon kattonu vaijerin kahvan kytkintapin jne. mut ei vaa lopu... ja kun laittaa mopon lämpöseen talliin ongelma katoaa alle 2 minuutissa...

Re: Beta RR-50

1.12.2012 20:14

Heh, mul on iha kylmä talli eikä oo mitää tommosia ongelmia, paitsi aina ku ottaa veke nii saa vähä nykästä ku on taka- ja etujarru jäätyny vähäse kiinni ja kytkin kahva myös alkuu mut se lähtee iha painamal auki :)

Re: Beta RR-50

1.12.2012 21:40

joo mä en kans käsitä tota... ja loppuu oikeesti sika nopeesti kuha panee lämpösee :/ eikä mulla enne oo ollu tommosia ongelmia

Re: Beta RR-50

1.12.2012 21:44

Ongelmahan on se että sinne vaijerin sisään tai sinne on mennyt vettä ja kun viet sen pihalle ne vedet jäätyy sieltä

Re: Beta RR-50

2.12.2012 0:19

oon ottanu vaijerin irti, kuivasin sitä kuumailmapuhaltimella, laitoin lukkosulaa sisää jne. ja ei toimi nii en usko oikee et ois toi...

Re: Beta RR-50

2.12.2012 0:55

Outoa :s no entäs jos annat olla vähänaikaan pihalla ja käännät kytkintä ilman vaijeria , onko se jostain sieltä jäätynyt vai onko se vaijeri vaan jäätynyt.. Ja kai laitoit sitä lukkosulaa sinne niin paljon että sitä tippui toisesta päästä ulos? ;)

Re: Beta RR-50

2.12.2012 0:57

ttomidi kirjoitti:Onkohan mulla kaasuttimessa jotain säätöjä pielessä , ei nimittäin kierrä yhtämahtavasti kytkin pohjassa , kuin ennen? voisko olla neulassa tai ilmaruuvissa jotain mitä kannattais säätää ku ei kylmällä koneella pysy oikeen ees käynnissä?
vinkkejä , vinkkejä , kiitos ;)


Nyt tiedän , suutin on varmaan hieman liian iso , tästä syystä ei kierrä niin hyvin. Laitan huomenna 116 takasin ja koitan toimiiko paremmin.. Sitten kovemmilla pakkasilla laitan tuon 120 kiinni jos syy on siinä

Re: Beta RR-50

2.12.2012 21:04

ttomidi, mulla oli sama ennen että ei pysynyt kylmällä koneellä käynnissä, mutta kun nostin yhen pykälän neulaa (=laskin sokkaa) niin pysyy paremmin käynnissä.

Re: Beta RR-50

3.12.2012 16:20

ttomidi ookko varma et kone o ollu kunnolla lämmin???
ja koita nostaa neulaa eli lasket sitä sokkaa alemmas :) nimittäin mulla on 124 suutin ja se on aika hyvä, toisaalta mulla on leovince... mutta toimi se vakioputkellaki hyvin näillä säädöillä...

Re: Beta RR-50

3.12.2012 16:34

no jos ajan tunnin niin kyllä se on.. pitäis varmaan nostaa neulaa jotta pysyis kylmäl käynnis ku jos lasken kierrokset matalalle ja yritän painaa kasuu ni booaa ja sammuu

Re: Beta RR-50

3.12.2012 17:51

Ennenkun nostat neulaa, kannattaa varmaan vähän rikastaa ilma-bensa suhdetta seosruuvia kääntämällä myötäpäivään hieman (noin 1/4- 1/2 kierrosta) jos et ole kokeillut.