17.10.2014 21:15
18.10.2014 1:05
20.10.2014 20:35
20.10.2014 21:26
-rampe- kirjoitti:Mikäs vikana kun etupolttimosta kärähti ekaks lyhyet ja hieman sen jälkeen pitkät, huomasin myös että vasemmanpuolen vilkut eivät vilku. Mittarin mukaan vilkkuu. Sittenkun laittaa vilkun oikealle, toimii normaalisti mutta mittarin mukaan ei vilku.
Tänään aikasemmin kaikki toimi kyllä normalisti ja hyvin. Kyseessä -03 DRD
Dioxide kirjoitti:Kannattaa kattoa ettei vedä maihin sieltä maskin alta, tai kolua kaikki piuhat muutenkin
21.10.2014 12:54
points kirjoitti:Dioxide kirjoitti:points kirjoitti:Pyytäisin vinkkejä sitkeään Derbi Senda R -04 vilkkuvikaan. Vilkut vasemmalle/oikealle eivät vilku, vaan palavat koko ajan. Toimivat muuten oikein, eli syttyvät ja sammuvat katkaisijasta kuten pitää ja palavat normaalikirkkaudella. Ongelma toistuu sekä mopon käydessä että ollessa sammuksissa.
Kokeiltu kolmella eri jännitteensäätimellä, kaksi viimeisintä kokeilua tehtiin 6-pinnisillä Gileran jännitteensäätimillä 1442015 12V AC/DC + INT. 2 x 10W. Noissa siis sisäänrakennettu vilkkurele. Vilkut ovat perinteiset hehkulankapolttimovilkut, ei siis ledityyppiset. Kytkennät kuvien mukaiset ja koko sähköjärjestelmän jokaisen liitoksen laatu käyty läpi.
Tuntuu erikoiselta, että kaikki säätimet olisivat viallisia. Jos löytyy hyviä yleismittarilla tehtäviä testivinkkejä jännitteensäätimelle, otan mielellään vastaan. Ja tietty myös muita vinkkejä.
Osta erillinen vilkkurele ja vedä sen kautta. Oma mielipide että tuo vilkkureleen integrointi jänniteensäätimeen on niin typerää, enemmän hajoavaa palikkaa ja jos toinen menee rikki pitää kuitenkin ostaa kokonaan uusi.
Ok, taitaa olla parasta. Miten vilkkurele tulee kytkeä, löytyykö Derbiin sopivaa kaaviota tai edes yleistason kaaviota?
21.10.2014 17:39
28.10.2014 20:54
30.10.2014 9:41
harmaakarhu kirjoitti:Geparin kanssa pientä ongelmaa, eli otin tankin pois (maalasin) ja laitoin takaisin. Nyt bensavalo palaa kokoajan. Koho näyttää olevan kunnossa ja bensahana tuli kivuttomasti pois tankista. Mikä vialla?
Tankki pintaan asti täynnä.
9.11.2014 15:29
9.11.2014 15:53
9.11.2014 16:03
kossusukka kirjoitti:Alkanut yhtäkkiä tämä vika, vai onko jotain käyntihäiriöitä ollut aiemmin? Ja kipinää ei tosiaan tule, eli kun otat tulpan irti ja kantta (tai muuta sähköä johtavaa maalitonta pistettä vasten) sitä tulppaa pitää ja polkasee, niin kipinää ei tosiaan tule?
Ensialkuun tulppa vaihtoon, se on yleisin ongelma. Tämänjälkeen tsekkaa tosiaan piuhat silmämääräisesti, näkyykö missään palanutta johtoa tai irtonaisia liittimiä. Seuraavaksi yleisin on alapään käämitys. Vähän vittumainen vaihtaa (vaatii magneton ulovetäjän). Tämän voit testata yleismittarin resistanssimittauksella. Eli käämien johdot irti, liittimistä mittaat käämien vastusarvot. Katso tämä: http://www.motelek.net/andere/kokusan_n ... 12v85w.jpg
CDI voi myös olla sökö, ei niin yleinen, mutta sattuupa noitakin. CDI on onneksi helppo vaihtaa, eli jos joltain kaveriltasi löytyy Derbi, niin ei puolta tuntia kestä kun kokeilee kaverin mopon CDI-boksilla onko siinä mahdollinen vika. Yksi vaihtoehto on vielä virtalukkovika, mutta se on aika harvinainen.
13.11.2014 0:37
13.11.2014 8:31
14.11.2014 23:53
15.11.2014 21:15
motti11 kirjoitti:Derbi DRD x-treme 2012. Ei tule etuvalolle kuin pieni hehku (pikät+lyhyet), kaikki muut valot toimii (tulee akusta). Etuvalon sähkö tulee staattorista jänniteentasaajan kautta, mistä nyt tietää mikä rikki? Mittasin volttimittarilla niin jänniteentasaajan jälkeen (kelt/pun johto) 1.2-10,8V riippuen kierroksista->ei riitä kuin hehkuu vaikka 12v 35W polttimo, vika siis tuossa tasaajassa tai jo staattorissa. Miten voit mitata/testata kumpi rikki staattori vai jänniteentasaaja? Ennen tasaajaa ei tule oikeasti kuin jotain 2V (keltainen johto) tosin välillä oli kävinään jossain 10v (ei siis oikein tasaista jännitettä).