Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
5.9.2012 19:37
Tuosta ehottamastasi rattaasta en oo kyllä varma, mutta tämä ainaki menee:
https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/15547Ja se lukkolevy/prikka on tällainen:
https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... ts_id/2886
5.9.2012 20:46
Jees, kiitos linkistä. Ompas halpa verraten vaikkkapa Orionmotors.nl hintaan
9.9.2012 17:19
Orion pistää hirveet kierrokset, vaikka on moottori lämmin. Ja ei tunnu noi ruuvit toimia. Vaihettiin bensaletku, ja otettiin pois bensansuodatin. Voiko johtua tästä?
10.9.2012 18:20
Ookko käyttäny kaasutinta auki? Jos olet nii tarkista, että neula on menny kunnolla pohjaan asti eikä ole jääny puolitiehen. Eli katot, että se koho jossa neula on kiinni valuu kunnolla sinne kaasarin sisälle.
11.9.2012 7:38
Jos laitoitte jotenkin kaasuvaijerin kulkemaan väärää reittiä niin käy tollattis mitä ripperi sano.
Mutta oireet kuulostaa myös imuvuodolta.
11.9.2012 12:31
Juu eli kannattee irrottaa imukaula ja kattoa tuleeko kahtena kappaleena. Siitä ei päälle päin huomaa jos on murtunu, mutta ku irrotat sen niin siitte näkee.
Ja saanko kysyä miks otit bensafiltterin poies? Eikö ois ollu fiksumpaa vaihtaa joku vähän parempi vain tilalle? Meinaan vain et ei tartte olla iso roska kaasaria tukkimassa...
15.9.2012 12:04
Päivää kaikille nykyisille ja entisille orskun omistajille! Uus Orionin orja ilmottautuu jyväskylä hoodeilta. Onko ketään muita Orionin omistajia Jyväskylästä päin?
17.9.2012 21:10
Kattokaapas youtubesta video Orion Rx50 100km/h, Videossa orionista oli ''tehty'' 2tahtinen, ottamalla kannesta venttiilit pois, laitettu sekaria tankkiin ja leovincen suoraputki. Videota ei oikeasti ole nimittäin muokattu kun tarkkaan katsoo, mopo on oikeasti orion, kulkee todellakin kovempaa mitä millään 70cc:llä laitellaan menemään, 2t äänet tulee ja vakio koneelta näyttää. Toimeiskohan oikeasti tolleen tehdä tosta paskasta 2tahti
ihan vinkiksi teille laitoin näin entisenä omistaana, mutta en tosiaan tiiä toimiiko tuo oikeasti noin... Noh kahtokaas toi video
17.9.2012 21:28
Ei pysty. Ihan liian iso homma. "Kannesta venttiilit pois" WTF?
Eihän nelari toimi ilman venttiilejä?
17.9.2012 23:07
Postaisin 9000 facepalmia jos säännöt salleisivat.. äärimmäisissä tapauksissa saisi suoda poikkeuksia, tämä olisi sellanen tapaus.
Ettei ihan nollapostaukseksi mene niin sanottakoon että nyt pojat mietintämyssy päähän.. Ja jottai säästyisin kolmannelta varotukselta, jotka ovat tulleet vastaavista tilanteista,niin sanottakoon että videon mopon tekniikan kanssa ei taida ollaa yhtään mitään yhteisestä Orionin tekniikan kanssa.
17.9.2012 23:28
Tota noin. Vaihdoin Orioniin nyt männänrenkaat ja männän ja säädin venttiilinvälykset sopiviks. Kysymys kuuluukin, että minkä takia koneesta kuuluu edelleen sellainen nakuttava ääni? Se ääni ei ole yhtä voimakas kuin mitä se oli ennen remonttia, mutta nakuttaa silti. Sitä ei kuule ajossa, mutta jos löysäät kaasun ja laita kytkimen pohjaan niin kuulee taas sen äänen.
18.9.2012 10:06
Mikä on kun putken alkupäästä kuuluu viheltävä ääni pienillä kierroksilla? Rupee pikkasen ottamaan päästä toi ääni. Ja vielä tähän että millä tavoin saisin 50cc:stä tehoa irti?
22.9.2012 16:58
No mahdottomalta tuo minustakin tuntuu, muttakun omistaja kivenkovaa väittää tehneens näin, mutta kyllä siinä orionin kone ainakin näytti olevan kun mä sen videon pysäytin, täsmälleen sama kone oli aikanin ulkokuoren perusteella.
22.9.2012 23:37
juujuu hyvinhän se toimii jos kannesta venttiiilt pois ottaa. pyörii hyvin vaikka ois vaihde päällä.
lukeehan siellä että 3-t saa jos jättää pakoventtiilin paikalleen eli siitä saa 3 tahdinkin tehtyä
einy oikeesti, varmaan liittäny äänet videoon tms. eikä seny siinä mitään 100kmh mee
24.9.2012 18:40
talkkari kirjoitti:mopoäijä56 kirjoitti:Clutch kirjoitti:Ootko sä tosissas vai onko toi erittäin huonoa trollaamista?
Jos se ei jaksa vetää ees kun 50 oikeeta nopeutta vakio ratastuksella ja päällä helvetti sadan kilon keijukainen ni unohda tuo 15p juttu oikeesti
Pistät suosiolla 12p
Kysymys on vain mukavuudesta, kyllä se menee sitä viittäkymppiä pienemmilläkin kierroksilla.
Täytyy hakea scatterista derbin rattaita kokeeksi, kun ne kuulemma menee. Ostan 14 ja 15, ovat
aika halpoja, niin voi kokeilla, kumpi on parempi. Tuo ketjukin on sen verran venähtäny, että
oikeastaan pitäis laittaa koko vetosysteemi uusiksi.
Tähän asiaan odotan mielenkiinnolla tuloksia
Omaa kokemusta löytyy nyt. Kaasarista on kuri pois ja 85 suutin asennettu, neulaa säädetty, sekä 15 hampainen eturatas paikallaan. +100kg:n keijukainen kun olen niin oikein tyytyväinen olen että enska kelaa nyt huippuja omaan mittariin n:60kmh jossa rajoitin alkaa rajoittamaan.
50kmh mittarin mukaan onnistuu miellyttävillä kierroksilla ylläpitää vastatuulessakin, täällä alavalla rannikolla tuulee lähes aina.
Osaako kukaan sanoa mitä tuo kiertää vakio rajoittajan kanssa? ja mitä teoreettiset huippukierrokset olisivat. Mietein vaan että pitäiskö sitä cdi:tä vähän kiertää kiinni?