Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

21.4.2017 21:38

Milläs seoksilla nyt tätä derbiä pitäis ajaa? Nyt reilut 2% et onko liian paljo? Kyseessä vähän liikaakin ajettu kone, niin varmaan parempi et voitelee kunolla :)? Mitä nyt vaihdeakselin poikki mentäessä vaihdoin uuden tarvikesylinterisarjan joka välttää ihan omaan ajoon, mutta välillä tuntuu että tehot ovat hukassa ja välillä kulkeekin paremmin. Tuntuu, että sää vaikuttaa aika paljon enemmän mitä ennen. Kaasari oli auki vain sen verran, että uuden vaijerin sai vaihdettua. Pitäiskö tässä neulaa säätää vai ilmaseos ruuvia vai jotain muuta. Tiiä näistä... :P

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

21.4.2017 21:55

Riippuu aika paljon mitä öljyä käyttää. Laadukkaalla öljyllä ( täyssynteettinen castrol,motul,belray jne) 2% on ihan riittävä. Jos taas käyttää jotan tuhomixiä tai vastaavaa kuraa ni laittaisin ainakin 3%.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

21.4.2017 22:24

Niin tietääkö kukaan täällä että voiko mittarinvaijeria lyhentää rälläkällä vai meneekö se vaijeri paskaksi?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

21.4.2017 22:53

johnnyw kirjoitti:Riippuu aika paljon mitä öljyä käyttää. Laadukkaalla öljyllä ( täyssynteettinen castrol,motul,belray jne) 2% on ihan riittävä. Jos taas käyttää jotan tuhomixiä tai vastaavaa kuraa ni laittaisin ainakin 3%.


Okei, taidan pitää siinä n. 2%. Itse käytän ihan Neste Oilin 2T öljyä niin vissiin ihan kelpoöljyä.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

22.4.2017 0:04

Rabapaska123 kirjoitti:
Malagutisti kirjoitti:Cdi:n neljäs liitin (kauimpana tulpanjohdosta) on sammuttimelle. Se maadoittaessa mopo sammuu. Johto on joko katki tai irti/huono kontakti virtalukon taikka CDI:n liittimissä. Runkoon se ei voi ottaa kiinni koska silloin mopo ei käynnistyisi.

Ai toi vihree johto kun ei mulla oo reunimmaisessa mitään

Vihreä on maadoitus. Siihen reunimmaiseen pitäisi tulla sammutinjohto. Jos se ei ole siinä niin sitten se on irti/poikki tms.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

22.4.2017 15:53

Tomi-50 kirjoitti:Ootkos tyhjäkäyntiruuvia tai seosruuvia säätäny?
Mitäs toi nakuttamine meinaa? Jos kolisee nii voi viittaa et joku sokka tai rengas siel huonosti kii, ainaki kaverilla oli tollee.

Voi olla myös iha normaalii et pitää lämmittää kone, itelläkää ei kierrä heti käynnistettyä kunnol vaa pitää lämmittää aluks.

Nakutamisella tarkoitin käymistä, vaikka lämmittää hyvin nii alkaa vaan käymään huonommin. Puristukset ovat myös vähän vähentyneet.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

23.4.2017 1:27

nikke3434 kirjoitti:Milläs seoksilla nyt tätä derbiä pitäis ajaa? Nyt reilut 2% et onko liian paljo? Kyseessä vähän liikaakin ajettu kone, niin varmaan parempi et voitelee kunolla :)? Mitä nyt vaihdeakselin poikki mentäessä vaihdoin uuden tarvikesylinterisarjan joka välttää ihan omaan ajoon, mutta välillä tuntuu että tehot ovat hukassa ja välillä kulkeekin paremmin. Tuntuu, että sää vaikuttaa aika paljon enemmän mitä ennen. Kaasari oli auki vain sen verran, että uuden vaijerin sai vaihdettua. Pitäiskö tässä neulaa säätää vai ilmaseos ruuvia vai jotain muuta. Tiiä näistä... :P


Itellä ny sisääajossa 3% ollu pari tankillist, hiljallee siirryn 2.5 ja sit ehk 2. Mut 2-3% yleensä hyvä.

arsket: Siis kaasarin säätö ei auta asiaa? Voisko sit mäntä vetämäs viimesiää?
E: Entäs lämpöarvoltaan väärä tulppa? :roll:

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

23.4.2017 14:17

Tomi-50: itekki mietin samaa mutta sitten ku mopoa kallistaa hieman niin kierrokset nappaa ihan tapii

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

23.4.2017 18:22

Mhmhm, oisko kaasarissa jtn vialla? Roska tai jtn? Siis kierrokset nousee kun kallistaa mopoa? En oo tollasee törmänny.

Mites muute ku enox vuotaa alkukäyrästä. Siinä sellane huonohko kiinnitys-systeemi. Aluks kiinnitetää sellane lyhyt putkenpätkä pakoaukkoo ja sit putki siihe jousil kii. Loppusko vuoto jousien vaiholla? :)

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

23.4.2017 18:44

Mistäs se vuotaa, holkin ja putken vai kartion ja pakoaukon välistä?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

24.4.2017 10:53

Tomi-50 kirjoitti:
nikke3434 kirjoitti:Milläs seoksilla nyt tätä derbiä pitäis ajaa? Nyt reilut 2% et onko liian paljo? Kyseessä vähän liikaakin ajettu kone, niin varmaan parempi et voitelee kunolla :)? Mitä nyt vaihdeakselin poikki mentäessä vaihdoin uuden tarvikesylinterisarjan joka välttää ihan omaan ajoon, mutta välillä tuntuu että tehot ovat hukassa ja välillä kulkeekin paremmin. Tuntuu, että sää vaikuttaa aika paljon enemmän mitä ennen. Kaasari oli auki vain sen verran, että uuden vaijerin sai vaihdettua. Pitäiskö tässä neulaa säätää vai ilmaseos ruuvia vai jotain muuta. Tiiä näistä... :P


Itellä ny sisääajossa 3% ollu pari tankillist, hiljallee siirryn 2.5 ja sit ehk 2. Mut 2-3% yleensä hyvä.

arsket: Siis kaasarin säätö ei auta asiaa? Voisko sit mäntä vetämäs viimesiää?
E: Entäs lämpöarvoltaan väärä tulppa? :roll:

Mäntä ja sylinteri on vaihdettu mutta siis tuo alkaerta on mitä on. En oo siis viel mihinkään seosruuveihin koskenut et sueraavaks pitäisi varmaan sitä kokeilla? Tosta tulpasta en nyt mitään tiiä, tiedois luki et käy niin uskoin siihen.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

24.4.2017 12:24

No seosruuvi kannattaa säätää, se ainaki esim mulla vaikutti tyhjäkäyntii. Sulje se kokonaa ja lähe sit avaa. Ja sit tyhjäkäyntiruuvil sopivat kierrokset

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

24.4.2017 12:26

johnnyw kirjoitti:Mistäs se vuotaa, holkin ja putken vai kartion ja pakoaukon välistä?


Siitä putken ja holkin välistä, koko alue iha öljyssä :D pakoaukon ja holkin väli iha tiivis.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

24.4.2017 17:12

Tomi-50 kirjoitti:No seosruuvi kannattaa säätää, se ainaki esim mulla vaikutti tyhjäkäyntii. Sulje se kokonaa ja lähe sit avaa. Ja sit tyhjäkäyntiruuvil sopivat kierrokset


Voikos tossa säätäessa kusta niin ku mitään? Eli ei tyyliin leikkaa kiinni jos heittää säädöt päin helekkariin...? :s

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

24.4.2017 17:37

Tomi-50 kirjoitti:
johnnyw kirjoitti:Mistäs se vuotaa, holkin ja putken vai kartion ja pakoaukon välistä?


Siitä putken ja holkin välistä, koko alue iha öljyssä :D pakoaukon ja holkin väli iha tiivis.
Noi holkit tuppaa aina olemaan vähän väljiä putkeen ja vuotamaan jos niitä ei tiivistä jollain. Mikään perus silkkari siellä ei kestä vaan palaa pois. Ite nyt käyttänyt permatexin kupari tököttiä ja tuo kestää riittävästi kuumuutta -> http://www.motonet.fi/fi/tuote/602353/P ... ikoni-80ml