Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

5.5.2013 18:43

Suutin vaikuttaa täyskaasulla, eli sen ei pitäs vaikuttaa alakiekoilla vaan seosruuvin.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

5.5.2013 18:59

varpaat_suussa kirjoitti:Suutin vaikuttaa täyskaasulla, eli sen ei pitäs vaikuttaa alakiekoilla vaan seosruuvin.

Eli pitäskö mun säätää seos ruuvia?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

5.5.2013 19:16

Kyllä. Myötäpäivään kääntämällä menee rikkaammalle ja päinvastoin.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

5.5.2013 21:23

Elikkä mikävittu on DT:ssä, ei kierrä 10tuhanteen rpm:n asti, vaan jää siihen 7000-8000 savuttamaan, ei kulje kun sen 43 mittarriin (ennen 66) moric on porattu, ja löytyi tuo ledikin sieltä.. eli siis on ohitettu poraamalla sekä ledillä (mitävittua?) yritin yhden tutun moricilla, siltikin jää junnaaman.. toimisikohan jos ottaisin ledijutun pois ja juottaisin johdot uusiksi kiinni ja sitten yrittää omalla/tutun moricilla? Voisiko se olla siinä ledijutussa.. kaasari on putsattu, tulppa on vaihettu, ilmanputsari putsattu ja karstat poltettu putkesta.. vai onko vika jossain moottorissa tms?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

5.5.2013 21:28

Joo ota vaa se ledi pois, sillä kun et muutenkaan mitään tee.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

5.5.2013 21:31

Juu no, pitääpä kysellä huomeen joltain kolvausvälineitä, jos ei ala toimimaan nii suohon saatana! Kolmatta viikkoo jo ajamatta... alkaa palaa hermo ton kanssa

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

6.5.2013 16:36

Morjens!
Nyt on detsonissa (-08) parikin vikaa.
1.Välillä alkaa tökkimään niin perhanasti, varsinkin kun koittaa kahvaa tappiin niin tuntuu kun koko moottori sammuis ja kun pästää kaasua pois niin alkaa taas pelaamaan. Välillä tähän auttaa ryypyn käyttö, välillä vain pahentaa. Myöskin muutaman kerran on joutunut työntämään käyntiin kun ei muuten lähde. Olisko tulpassa vikaa?
2. Vedon ollessa päällä, ja varsinkin kääntäessä, isolla vaihteella, ja matalilla kierroksilla/nopeudella, tuntuu ihme tökkimistä. Varsinkin jalkatapeissa nytkyy. Mikäköhän lie siihen syynä?
Kiitokset jo etukäteen.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

6.5.2013 16:55

penimies kirjoitti:Morjens!
Nyt on detsonissa (-08) parikin vikaa.
1.Välillä alkaa tökkimään niin perhanasti, varsinkin kun koittaa kahvaa tappiin niin tuntuu kun koko moottori sammuis ja kun pästää kaasua pois niin alkaa taas pelaamaan. Välillä tähän auttaa ryypyn käyttö, välillä vain pahentaa. Myöskin muutaman kerran on joutunut työntämään käyntiin kun ei muuten lähde. Olisko tulpassa vikaa?
2. Vedon ollessa päällä, ja varsinkin kääntäessä, isolla vaihteella, ja matalilla kierroksilla/nopeudella, tuntuu ihme tökkimistä. Varsinkin jalkatapeissa nytkyy. Mikäköhän lie siihen syynä?
Kiitokset jo etukäteen.


Eli mulla täysin sama ongelma mun detsis kun toi 1 kohta tossa. Ainoo että mulla on 110 suutin ja omatekoinen KURI putkessa. Moric on porattu. Eli miks ihmeessä ees vaati noin ison suuttimen mulla? Ja tosiaan mulla kanssa auttaa ryyppy kun täys kaasulla alkaa pätkii ja mulla pätkii aina kun väännän kaasun pohjaa. Neula alimmassa asennossa, mutta eihän sen pitäs vaikuttaa kun ajaa täysiä... Mopossa myös pakoputki kuumiaa normaalia enemmän, jossain luki siittä että käy silloin laihalla? Mut tosiaan miks ihmeessä toi vaatii kurin kanssa niin helkatin ison suuttimen? 100 kokosella suuttimella ei toiminu yhtää.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

6.5.2013 17:25

vhille kirjoitti:
penimies kirjoitti:Morjens!
Nyt on detsonissa (-08) parikin vikaa.
1.Välillä alkaa tökkimään niin perhanasti, varsinkin kun koittaa kahvaa tappiin niin tuntuu kun koko moottori sammuis ja kun pästää kaasua pois niin alkaa taas pelaamaan. Välillä tähän auttaa ryypyn käyttö, välillä vain pahentaa. Myöskin muutaman kerran on joutunut työntämään käyntiin kun ei muuten lähde. Olisko tulpassa vikaa?
2. Vedon ollessa päällä, ja varsinkin kääntäessä, isolla vaihteella, ja matalilla kierroksilla/nopeudella, tuntuu ihme tökkimistä. Varsinkin jalkatapeissa nytkyy. Mikäköhän lie siihen syynä?
Kiitokset jo etukäteen.


Eli mulla täysin sama ongelma mun detsis kun toi 1 kohta tossa. Ainoo että mulla on 110 suutin ja omatekoinen KURI putkessa. Moric on porattu. Eli miks ihmeessä ees vaati noin ison suuttimen mulla? Ja tosiaan mulla kanssa auttaa ryyppy kun täys kaasulla alkaa pätkii ja mulla pätkii aina kun väännän kaasun pohjaa. Neula alimmassa asennossa, mutta eihän sen pitäs vaikuttaa kun ajaa täysiä... Mopossa myös pakoputki kuumiaa normaalia enemmän, jossain luki siittä että käy silloin laihalla? Mut tosiaan miks ihmeessä toi vaatii kurin kanssa niin helkatin ison suuttimen? 100 kokosella suuttimella ei toiminu yhtää.

No vähän kyllä kummallisen isolta tuo suutin kuullostaa...

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

6.5.2013 17:33

Miksi bensaa valuu paljon kaasarin huohotusletkusta..?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

6.5.2013 19:09

Krizuh kirjoitti:Elikkä mikävittu on DT:ssä, ei kierrä 10tuhanteen rpm:n asti, vaan jää siihen 7000-8000 savuttamaan, ei kulje kun sen 43 mittarriin (ennen 66) moric on porattu, ja löytyi tuo ledikin sieltä.. eli siis on ohitettu poraamalla sekä ledillä (mitävittua?) yritin yhden tutun moricilla, siltikin jää junnaaman.. toimisikohan jos ottaisin ledijutun pois ja juottaisin johdot uusiksi kiinni ja sitten yrittää omalla/tutun moricilla? Voisiko se olla siinä ledijutussa.. kaasari on putsattu, tulppa on vaihettu, ilmanputsari putsattu ja karstat poltettu putkesta.. vai onko vika jossain moottorissa tms?

Ledi otettu pois, johdot juotettu takasin kiinni, sama paska jatkuu.... kellään mitään ideoita tähän enää..?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

6.5.2013 20:12

Joo eli, tota noin, mulla on kuriton detsi, kaasarissa suuttimena toimii 95 tällähetkellä.
" hukkaputki " tukittu ja näin eespäin. Eli toimii muuten täydellisesti ,mutta sitteku kutosvaihteella kierrokset nousee 9000 ylemmäs, rupeaa se sitte pätkimää ja loppuenlopuks hyytyy, pienempää alle ja taas meno jatkuu. Kaasaria on sääjetty vaikka miten, käytetty 98 suutintaki ja näin eespäin.

Mitä vielä kannnattais tehä ?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

6.5.2013 20:40

Tuota mikä se "hukkaputki" on? eli mistä lähtee yms..? Ja mitä tapahtuu kun sen tukkii?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

6.5.2013 20:53

Siis se pikkunen putkenpätkä joka kiertää siis ilmanputsariin että talvisin lähtis paremmin käyntiin.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

6.5.2013 21:01

Kerrohan miten se vaikuttaa kylmäkäynnistykseen? :lol: