Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
19.3.2013 19:35
Joo tuota, kyllä minä pairilla eri tulpalla niitä kokkeilin toki ja kummatkin on vielä suhteellisen tuoreita tapauksia:). Ja tosiaan petrooli virtaa, kun tulppa kastuu jonninmoisen polkemisen jälkeen. Voiko johtua semmoisesta, kun puolan ympärys ja puola on aikasmoisen paskasia, niin jostain syystä ei enää sylinterissä anna kipinätä? Vai oliskos muita mahollisuuksia?
19.3.2013 22:44
Joop, kattelin tossa niin termostaatti on kunnossa.
Kysymys kuuluukin sitten että miten se jäähdytin ilmataan oikeaoppisesti?
Jostain lukenut että sylinterikanteen menevä letku irrotetaan ja sitten siihen letkuun kaadetaan niin paljon nestettä että tulee yli.. Mutta ne nesteethän lentää maahan jos se letku on valmiiks irti? Ei järkeä, eli miten se tehdään kunnolla?
Kiitos mieluusti yksityiskohtainen selostus
19.3.2013 22:53
Otat kanteen menevän letkun irti jäähdyttäjästä ja kaadat letkuun niin kauan nestettä että jäähdyttäjästä tulee nestettä yli.
19.3.2013 22:55
Eli kun se letku tulee korkeemmalle, kuin jäähdytin niin se tulee jäähyttimestä ulos ennekuin tulvii letkusta.
19.3.2013 22:56
mikerin kirjoitti:Tänään alkoi kuulua vesipumpun läheisyydestä semmosta surinaa käydessä, joka kuuluu aina vaan lujempaa kun kierroksia enemmän. Joku laakeri tai joku stefa vuotaa? Vesipumpun ratas? Ideoita
19.3.2013 23:00
No siinähän sulla jo on ideoita
Kytkinkoppaa irti ja pohtimaan
20.3.2013 1:26
mikerin kirjoitti:mikerin kirjoitti:Tänään alkoi kuulua vesipumpun läheisyydestä semmosta surinaa käydessä, joka kuuluu aina vaan lujempaa kun kierroksia enemmän. Joku laakeri tai joku stefa vuotaa? Vesipumpun ratas? Ideoita
No eipä sun auta kuin ottaa se pumpun koppa auki ja katsoa, todennäköisesti sielä on vikaa jos surruttelee
20.3.2013 2:11
Devis kirjoitti:Joop, kattelin tossa niin termostaatti on kunnossa.
Kysymys kuuluukin sitten että miten se jäähdytin ilmataan oikeaoppisesti?
Jostain lukenut että sylinterikanteen menevä letku irrotetaan ja sitten siihen letkuun kaadetaan niin paljon nestettä että tulee yli.. Mutta ne nesteethän lentää maahan jos se letku on valmiiks irti? Ei järkeä, eli miten se tehdään kunnolla?
Kiitos mieluusti yksityiskohtainen selostus
Eli avaat kannesta lämpöanturaa pikkuisen, niin että sieltä pääsee ilma välistä. Otat sylinterin kanteen menevän letkun irti syyläristä ja pidät sen mahdollisimman suorassa taivastakohden ja alat kaataa nesteitä, kun nesteet tulee lämpöanturan kierteistä niin kiristä se takaisin ja jatkat nesteiden valuttamista. Kun nestettä alkaa tulla syyläristä niin nopsakkaa vain letku kiinni syyläriin ja kaadat loput nesteet paisuntasäiliöön ja hienosäätönä kannattaa laittaa pannu tulille ja keikutella puolelta toiselle mahdollisimman paljon ja kaataa lisää nesteitä säiliöön niin kauan että ilmakuplia ei enää tule. Josei tuolla onnistu nii laita paaliin koko moska.
20.3.2013 2:22
vessanovi kirjoitti:Joo tuota, kyllä minä pairilla eri tulpalla niitä kokkeilin toki ja kummatkin on vielä suhteellisen tuoreita tapauksia:). Ja tosiaan petrooli virtaa, kun tulppa kastuu jonninmoisen polkemisen jälkeen. Voiko johtua semmoisesta, kun puolan ympärys ja puola on aikasmoisen paskasia, niin jostain syystä ei enää sylinterissä anna kipinätä? Vai oliskos muita mahollisuuksia?
No voi olla myös, että magneetto on pyörimisensä pyörinyt. Sun pitäis kysyä joltain joka tietää paljonko virtaa magneetto lykkää tulemaan ja sitten mittarilla mennä se katsomaan. Jos lukema on suurinpiirtein sama kuin sen pitäisi niin vika on todennäköisesi puolassa ja sitä sitten vaihtelemaan. Mutta ensihätään putsaisin magneeton, sen puolan ympärystän, katsoisin kuinka hapettuineita johdot on (varsinkin tulpanjohto), yleismittarilla tarkistelisin virtoja ja uunituore tulppa kaupasta.
20.3.2013 8:32
Ja tuohon ilmaamiseen lisäksi, että annat vain reippaasti käydä tyhjäkäyntiä säiliön korkki auki ja samalla painelet letkuja. Jos on järjestelmäsä ilmaa niin huomaat kun nestepinta laskee säiliössä eli muistat lisätä nesteitä!
20.3.2013 14:14
Hmm.. Okei, eli nyppäsen kannesta lähtevän putken toisen pään (se jäähdytinpään) irti, ja kaadan siihen kanteen menevään letkuun nestettä?
Eikös se sitte mene sylinteriin?
Vai tarkotatteko että otan SYLINTERIKANTEEN menevän letkunpuolen irti, nostan sen taivaita kohti ja kaadan siitä, kunnes se alkaa tulvii? Sittenhän se täyttyy alhaaltapäin?
Sori mut oon ihan uuno tän jäähyttimen kanssa, kaiken muun mopon tekniikasta sitten osaankin.
20.3.2013 14:23
Jäähdyttäjästä letku irti ja taivasta kohti sitten kippaat jäähdytysnestettä niin kauan että tulee jäähdyttästä ulos sitten letku paikalle.
Loput ohjeet on alempana
Jos jäähdytys nesteet pääsee palotilaan jossain on vikaa
20.3.2013 16:34
En ole vieläkään saanut tota ~10k paikkeilla alkavaa pätkimistä korjattua. Pätkii täsmälleen samalla tavalla rajoitetulla ja rajoittamattomalla boksilla. Huomasin vaan siinä mun rajoittamattomassa boksissa jotain outoa...
Kuuluisiko siis ducatin rajoittamattomassa cdissä lukea 9400rpm? Boksissa on kyllä vihreä maadoitusjohto, mutta silti tuntuu, että boksi rajoittaisi samalla tavalla kuin sinisen johdon omaava boksi.
20.3.2013 20:30
rajottamattomassa ei pitäs lukea tota 9400. Mulla ja kavereilla ainakin vaan rajotetuissa ollu.
21.3.2013 0:46
Joop, eli sylinterinkannesta lähtevän letkun toisen pään eli sen pään mikä on sylinterikannessa otan irti, ja kaadan siitä nesteet jäähyttimeen...
En tiedä nyt onko tuo derbin jäähy muuttunut hirveästi, sillä nyt puhutaan mallista Racer vuodelta -97.. Muttamutta, kokeilen huomenna tuota tyyliä ja ilmoittelen jos sihinä lakkaa.