Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat

11.8.2014 10:39

Jep jos on tarvetta tehoäänille nii mieluummi putsarin kannesta siivua pois, konekli kestää pitempään ja sadekelillä ei just sammuile

Re: Derbin huolto ja ongelmat

11.8.2014 16:27

Mikä mahtaa olla derbi senda 09 sm:ssä vikana 86 suutin sisässä ja kuriton putki... 14mm kaasarilla siis.. kun polkasee käyntiin mopo käy nätisti, mutta minuutin parin jälkeen mopo puottaa yhtäkkiä kierroksia pikkuhiljaa ja sammuu ? kun kaasua vänkkää niin kyl pysyy :D kierrokset myös laskeutuu normaalia hitaammin... ryypyn kun painaa päälle niin sammuu heti jos ei anna kaasua. Mutta kiekat laskeutuu ryypyn kanssa rivakasti :) Niiin onko tuossa sitten vieläkii liia pien suutin?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

11.8.2014 18:16

Voi helvetti, tarkoitin sitä että vakioilmanputsari ei meinaa millään mahtua sinne, piperi kyllä mahtui mainiosti.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

11.8.2014 18:37

Se on kyllä melkosta tappelua ku yrittää saada sen vakioputsari sinne koloonsa :lol:

Re: Derbin huolto ja ongelmat

11.8.2014 19:12

Jep, puoliväkisin sain sen väännettyä sinne jotenkin, mutta väännön jälkeen se kumiputki katkes koko jutusta :D Pitää varmaa sulattaa se kiinni takas.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

11.8.2014 22:03

Taas on onglemaa.
Derbi, jossa 95 suutin, neula keskiasennossa ja Pipercrossi ei lähde käyntiin kuin ryyppy päällä, ja kun lähtee käyntiin, rupeaa huutamaan, tai sitten sammuu kokonaan, välimuotoa ei ole. Kaasu leijuu ja välillä nousee itsekseen. Ilma- ja tyhjäkäyntiruuveja on säädetty joka suuntaan, eikä paljoa mitään vaikutusta.
Kehtaisinko väittää, että jossain kohti olisi imuvuotoa? Huomasin, että imukurkun sisäpinnalla ainakin oli yksi halkeama, vaikuttaako tämä paljoa? Mopossa siis ei ole muuta ikinä avattu, kuin kaasari, ja kys. mopo on vielä kaikenlisäksi suhteellisen uusi, että ongelma ei varmaan alakerrasta löydy.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

11.8.2014 22:09

Lähes selvä imuvuoto :)

Re: Derbin huolto ja ongelmat

12.8.2014 12:42

Mitenköhän saisin pultit pois ku etujarrulevyn pultit o katkastu poikki ja kokeili jo lukkopihdeillä ottaa pois nii ei tuu.

oiskoha teillä ehdotuksia miten saan ne poiis :s

Re: Derbin huolto ja ongelmat

12.8.2014 15:17

Vielä jatkokysymystä, että mistä näen missä kohti imuvuoto on?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

12.8.2014 16:11

Koita kiristää niitä klemmareita ekaks ja jos ei auta nii kannattaa varmaa ostaa uus, eihä ne paljoo maksa :roll:

Re: Derbin huolto ja ongelmat

18.8.2014 22:49

kampikammio aivan täynnä bensaa, putkessa oli myös jonkinverran bensaa. mitä on käynyt

Re: Derbin huolto ja ongelmat

18.8.2014 23:03

Olen sen verran tietämätön näistä asiosta vielä niin haluasin kysyä yhtä asiaa. Mikä mahtaisi olla vikana vai onko mikään kun kylmällä koneella tyhjäkäynnillä kun antaa kaasua niin kierrokset leijuu perkeleesti eikä meinaa tulla sieltä alas ollenkaan sitten kun laittaa ykkösen silmään ja lähtee ajelemaan niin eipäs enää leiju ja vielä kun on jollain 2-3 vaihteella ja kiihdyttää noin pintakaasulla niin yhtäkkia saattaa noin 0,5 sekunnikksi kone olla vastaamatta kaasun siis ku kiihdyttää niin pätkäisee silleen hetkeksi ja tämä tapahtuu vain kylmällä koneella. (anteeksi huonokirjoitus ja kielioppi virheet koska en vain jaksanut kirjoittaa kunnolla kun tein tämän niin pikasiesti).

Re: Derbin huolto ja ongelmat

18.8.2014 23:42

Polttomoottorien nyrkkisääntö numero yksi:

Lämmittäkää se perkeleen moottori

Näin säästät konetta ja kestää pitempään. Ryypyn pitäisi tepsiä siihen kierrosten leijumiseen. Myös hiukan isompi suutin voi auttaa. Nämä syyskelit oli ittelleni ainankin v-mäiset kun oli kosteaa niin joko röpels isommalla suuttimella tai sitten kävi laihalla pienemmällä.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

19.8.2014 3:28

Ite varon vaan huudattamasta moottoria kylmänä, mutta muuten annan sille kenkää ihan normaalisti heti käynnistyksen jälkeen. Kierrosten ei kuulu leijua oli kone sitten kylmä tai kuuma. Kierrosten leijuminen viittaa lähinnä imusarjan vuotoon. Jos mäntä on sisäänajettu asianmukaisesti, niin mitä suotta siinä alkaa tuhlaamaan aikaa lämmitykseen, sen kuin vaan antaa kenkää ja lämmittää pyörän ihan vaan normaalissa ajossa, liikaa kuitenkaan huudattamatta alkukilometreillä.

Tripzeq: jos pyörä on vm -02, niin imukaula saattaa olla jo aikansa nähnyt ja siinä saattaa olla halkeamia.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

19.8.2014 9:35

kaasu hirtti ku pääsin koulun pihaan, oli varmaa jätkillä hauskaa :D no mut joku niksi miten saisin sen vapautettuu ilman työkalui nopeesti kotiin lähtiessäni, himaan 12km ja mieluiten päättäisin ite millon kaasutan.