Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 200E4 -> Huolto ja ongelmat

1.5.2013 23:17

Onhan mäntä oikeinpäin?

Eipä ne läpät noin paljon vaikuta jos pikkase raottaa.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

2.5.2013 8:46

Männän päällä oleva nuoli osoittaa pakoaukkoon niinkuin vanhassakin männässä

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

2.5.2013 15:06

Paljo kilometrejä kun nyt jo vaihoit -10 mopoon männän? Omalla on pärränny 15000 ilman ongelmia (-09). Tietenki jos oot ajellu enemmän...

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

2.5.2013 16:44

Vähän reilu 16tonnii on ajettu entisellä männällä. Liike suositteli vaihtamaan 18t kohdalla mut vaihoin nyt keväällä renkaanvaihdon yhteydessä nii ei tarvii kesällä sitä miettii

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

2.5.2013 22:40

Missä vois olla vika kun lähti yhtäkkiä huipuista ~5km/h pois ennen meni siis 64 helposti omaan mittariin nyt lukema pyrii siinä 58-60 ja tuntuu ettei muutenkaan tahtoisi kunnolla toimia kaasupohjassa kutosvaihteella välillä lähtee vetämään välillä ei? mopossa on siis tyhjätty vakioputki, moriccia ei ole ohitettu suutin 95. Voisiko vika johtua siitä että kytkin menee taas kokoajan huonompaan suuntaan ajaessa, ei siis irrota tarpeeksi? Ja onko muilla käynyt niin että kun ensin keulii hetken niin se jälkeen ei enää tahdo pysyä tyhjäkäynnillä?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

3.5.2013 0:52

Onko vaarallista jos ölhypunpun vaijeri on katkennut... j miten öljypumppua säädetään? 07 detsi

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

3.5.2013 15:23

Mitä luulet, että kone tykkää, kun saa koko ajan vaan senverra öljyy, ku se tarttis tyhjäkäynnillä ? Et onse vaarallista, leikkaa aikahelposti kii. Jos meinaat sitä vaijjeria joka tulee kaasukahvasta.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

3.5.2013 17:16

¤Antti¤ kirjoitti:Terve! miulla on 2010 detsissä sellanen ongelma et ei lähe käyntii. männän vaihon yhteydessä lakkas toimimasta. kipinä tulee kyllä ja kone pyörii. kaasarin oon putsannu ja tankin myös. alamäkeen työntämällä saa käyntii mut tehoja puuttuu ja sammuu heti ku kierrokset laskee alle 3000. Voiko vaikuttaa asiaan et läpät harottaa sen verra et justjust silmällä näkee sen välin?

Kyllä ne läpät vain vaikuttaa...

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

4.5.2013 15:16

Osaisko joku neuvoa kun laittaa moposta virrat päälle ja ja alkaa polkemaan niin parin polkasun jälkeen alkaa sieltä kaasarin pohjareijästä valumaan paljon bensaa? :|

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

4.5.2013 19:37

Pura ja puhista kaasari, veikkaisin että on kohossa häikkää.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

5.5.2013 11:24

Mitäs ihme ääntä tuolta käynnistyspolkimen puolelta moottoria vois kuulua. Siis sellasta ihme ulinaa/suhinaa/suriaa kun kierrokset laskee.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

5.5.2013 17:22

Valaiskaapa että miten 06 XTM malagutiin vaihdetaan kaasuvaijeri? mikään muu ei ole epäselvää kuin että miten sen vaijerin saa öljypumppuun ja kaasariin kiinni? Tiedän kyllä että vaijeri haaroittuu mutta miten saan esim. sen vaijerin siitä öljypumpun vieressä olevasta kultaisen/messingin värisestä tapista läpi ?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

5.5.2013 18:15

Avaat sen kopan sieltä nii kyllä älyät ku pikkusen katot.

Niin , ja oma sitten.

Eli mites kun rupeaa mopo hyytymään noin. kilsan jälkeen kun on ajanut kutosvaihteella noin puolkaasulla.
Voiko olla se , että putkessa on vakiokuria pienempi kuri katastustavarten, ja 95 suutin kiinni ?
Mäntä juuri vaihdettu ja mopolla ei ole ajettu puoleenvuoteen paljoa. Ennen kuin lähdin ajamaan , niin lämmitin mopoa ja annoin olla tyhjäkännillä pitkän aikaa..

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

5.5.2013 18:23

Heissulivei :D Detsi on -09 ,omatekoinen kuri, moric porattu ja välit 11-62.
Eli mopossa on kiinni 110 suutin ja saa sillä alakierroksilla liikaa. Mutta kun ajaa kaasu pohjas ja vääntää ryypyn päälle se tuntuis menevän lujempaa. Mutta saa siis liika pienillä kierroksilla :eek: . Neula on alimmassa asennossa eli pitäis saada vähemmän bensaa alakierroksilla. 100:sen suutinta kokeiltu, rupes booamaan jonkun puolikaasun paikkeilla... Siis voisko 105:sen suutin toimia? Paikallaan huuattamalla pakoputkessa paukkuu. Mutta mietityttää että miten ihmeessä se tarvii niin ison suuttimen?? Mopo ottaa huippuja jonkun 55-57. DT kiertää täyskaasulla 6 vaihteella jonkun 8900-9100 oman mittarinsa mukaa.