Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
2.8.2013 19:50
A lisätekseni aikaisempaan viestiini niin mittari näyttää että akku olisi tyhjä ajattaessakin? Viia akussa tai laturissa?
2.8.2013 20:16
Mistä saa uuden kurillisen vakioputken
2.8.2013 21:57
Yamaha centteristä on varmaa tilattavissa
3.8.2013 0:33
Suosittelen joko tekemään ite vakiokurin kokosen peltikurin sinne tai bongailemaan käytettynä kurillista vakioputkea. Uus putki kun maksaa about 400€ (alkukäyrä ja paisari)
3.8.2013 23:49
Onko -07 sm vakiovälit 11/62 ?
Mikä anturi on kaasarin vieres ?
4.8.2013 0:08
Ei, vaan 11/60 ja se on solenoidi. Työntää kaasariin lisää ilmaa korkeilla kierroksilla, turha laite joka jopa suositellaan poistamaan käytöstä.
4.8.2013 12:23
kysytääs täällä kun ei tuolla toisella puolella tuu vastausta :/
Eli oon alotellu nyt keulimaan yamaha dt 50 -10 , ja 1 vaihteella
kytkinpommilla saan keulan hikisee nousee asfaltilla.
Sitten ku kokeilen hiekalla nostaa 1 vaihteella kytkinpommilla niin menee melkeen ympäri, eli kysymys kuuluu: miksi mulla hiekalla keula nousee paremmin ku asfaltilla ? Niin ja virinä tyhjä vakioputki, 12-60 välit.
Voisko takarenkaassa olla ilmaa liikaa? Tällä hetkellä noin 2.5 bar.
Kiitoksia nastarenkaista varpaat_suussa
4.8.2013 13:01
varpaat_suussa kirjoitti:Ei, vaan 11/60 ja se on solenoidi. Työntää kaasariin lisää ilmaa korkeilla kierroksilla, turha laite joka jopa suositellaan poistamaan käytöstä.
OK, saako tuon solenoidin vaan ottaa johdoosta irti ? Ettei muuta tarvi tehdä ?
Ei ole kun tiellä se romu.
9MM8: Treeniä niin se keula nousee. Asfaltilla sen pitääs helpompaa olla
4.8.2013 13:06
Otat vaan kaiken solenoidiin liittyvän irti mutta jätät sen letkun joka menee kaasariin ja solenoidissa kiinni olevaan päähän mutteri ettei hörpi ilmaa sieltä.
10.8.2013 12:34
Mikä olisi hyvä suutin jos ajaa vakiolla ja kurittomalla putkella? Ei koko ajan jaksais sitä suutinta vaihtaa ku aika raskasta vaihtaa tosta koska niin ahdas...Oisko 88 tai 90 koko hyvä molempiin
10.8.2013 14:27
Lyö 95 suutin, mulla pysty vielä ajamaan kurillisella 102 suuttimella ja oikein hyvin toimi
10.8.2013 22:43
Itellä tyhjä putki ja porattu moric suutin 125
11.8.2013 21:23
Oliko täälä ketään, kellä on tästä hanasta kokemuksia?
https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/3005 Lähinnä kiinnostaa tuo varatankki, että kuinka toimii, kun eikö se tuos kuitenki ole? Jostain kuullut että on.
12.8.2013 1:24
elikkäs onko kellään tietoa jarrunesteistä, että mikä merkki on paras jne...
ja onko väliä, että täyttää jarrunestesäiliön eri merkillä, millä aiemmin täytin?
13.8.2013 14:56
Jarrunesteissä ei taida olla sen kummempia eroja merkkien välillä, ainoastaan DOT-numerolla on käytännön merkitystä. Eri laatuisia jarruneisteitä ei pitäisi sekoittaa keskenään. Jarruneste olisi suotavaa vaihtaa muutaman vuoden välein uuteen koska se imee kosteutta ilmasta jolloin paineen alla nesteeseen tiivistynyt vesi saattaa kiehua heikentäen jarrutustehoa.