Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Monkey viritys ja tekniikka

3.11.2013 1:11

monnimän kirjoitti:Miten saisin vielä lisää vauhtia mankiin kun nyt on kiinni 125cc stompin kone ja 24mm mikuni. ja menee joku about.90km/h =D tai mistä saa isompia kun 16-17 eturattaita stompin koneeseen ?

Kaasarin säädöt kunnossa? Mites välitykset?
Omas mankis on 125 Lifan ja PZ22 kaasutin nii kulkee 88km/h 14/33 välityksil :lol:

Re: Monkey viritys ja tekniikka

3.11.2013 18:43

mitä veikkaatte huipuiks ku monkelis on 16mm lortto, ohitin, vakioputkesta kuri poies ja 16-33 välit?? asiallisia vastauksia kiitos!

Re: Monkey viritys ja tekniikka

3.11.2013 20:18

zoozam kirjoitti:mitä veikkaatte huipuiks ku monkelis on 16mm lortto, ohitin, vakioputkesta kuri poies ja 16-33 välit?? asiallisia vastauksia kiitos!

jos on vanamallin monkeli missä kiekkarajotin nii en ossaa sanoo, mutta noi välit itsessään riittää johonki 110 asti... että turhan raskaat 50cc koneeseen.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

3.11.2013 20:23

zoozam kirjoitti:mitä veikkaatte huipuiks ku monkelis on 16mm lortto, ohitin, vakioputkesta kuri poies ja 16-33 välit?? asiallisia vastauksia kiitos!

jos on vanhanmallin mokeli missä kierrosten rajotin nii en osaa sanoo, mutta itessään nuo välit riittä 110kmh asti, että turhan raskaat 50 cc koneelle. rippuu kuskin koosta jne jne... 65 kmh jos jaksaa vetää.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

3.11.2013 21:26

tuuppari kirjoitti:
zoozam kirjoitti:mitä veikkaatte huipuiks ku monkelis on 16mm lortto, ohitin, vakioputkesta kuri poies ja 16-33 välit?? asiallisia vastauksia kiitos!

jos on vanhanmallin mokeli missä kierrosten rajotin nii en osaa sanoo, mutta itessään nuo välit riittä 110kmh asti, että turhan raskaat 50 cc koneelle. rippuu kuskin koosta jne jne... 65 kmh jos jaksaa vetää.

onhan nuo vähän liian raskaat. 16-37 vois olla aika hyvät ??

Re: Monkey viritys ja tekniikka

4.11.2013 14:49

zoozam kirjoitti:
tuuppari kirjoitti:
zoozam kirjoitti:mitä veikkaatte huipuiks ku monkelis on 16mm lortto, ohitin, vakioputkesta kuri poies ja 16-33 välit?? asiallisia vastauksia kiitos!

jos on vanhanmallin mokeli missä kierrosten rajotin nii en osaa sanoo, mutta itessään nuo välit riittä 110kmh asti, että turhan raskaat 50 cc koneelle. rippuu kuskin koosta jne jne... 65 kmh jos jaksaa vetää.

onhan nuo vähän liian raskaat. 16-37 vois olla aika hyvät ??

joo tommoset on "vakio" 70cc ihan passelt, tai sitten 50cc tuttu ja turvallinen 15 35. riippu miten paljon meinaat vielä virittää sitä, jos meinaat viritellä enempi nii sitte on sama ostaa vähän yli raskaat välitykst nii ei tarvi kokoajan osta uusia hampeja.. 8)

Re: Monkey viritys ja tekniikka

4.11.2013 18:45

Nyt vähän järkeä noihin lainauksiin, topikissa edellisenä ollutta viestiä ei tarvitse lainata eikä varsinkaan silloin jos sinä on jo ennestään lainauksia.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

7.11.2013 8:15

Menee vähän offtopiciksi ,mutta, meneekö mankin mäntä ja/tai tiivisteet lifanin pystypytty 50cc koneeseen?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

10.11.2013 22:13

Mitä mahtais monki kulkea: ohittimella, 16-35, avara putki, 16mm kassu. Yläkerta vakio 50cc.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

13.11.2013 21:15

Mikä mahtais olla vikana kun manki kulkee vaivaiset 40km/h ja kiihtyy huonosti ? Välitykset 13-35 ja tekniikkana on 72cc pytty ja tehoputki. Minkä kokonen suutin olis hyvä?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

13.11.2013 21:31

Tohon on vaikea sanoa suoralta kädeltä. Kiertäkö loppuun asti? Mikä putki? Mikä cdi? Ylipäätänsä minkä mankin kone? Mikä kaasutin ja imukaula + putsari?

Itse veikkaisin että sulla on siellä liian pieni kaasutin, huonosti säädetty tai ahdistava putki. Kenties vieläpä rajoitettu cdi.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

13.11.2013 22:03

Onkimato kirjoitti:Tohon on vaikea sanoa suoralta kädeltä. Kiertäkö loppuun asti? Mikä putki? Mikä cdi? Ylipäätänsä minkä mankin kone? Mikä kaasutin ja imukaula + putsari?

Itse veikkaisin että sulla on siellä liian pieni kaasutin, huonosti säädetty tai ahdistava putki. Kenties vieläpä rajoitettu cdi.

Ei se tunnu ajossa loppuun asti kiertävön. Putki on jokin ooracingin tehoputki ja kaasarin kokoa en muista mutta suutin tais olla 52 eli varmaan ihan liian pieni? Ilmanputsari on pipercross ja kone on skyteam.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

13.11.2013 22:09

Okei, no sitten voidaan varmaankin sulkea putki pois vaihtoehdoista. Toimiiko ryyppy päällä paremmin? Skyteamissa taitaapi olla vakio kaasarina 16mm, senkin voisi vielä 19mm kaasariin ja kaulaan vaihtaa. Jos toimii ryyppy päällä paremmin niin isompaa suutinta kiinni vaan. Tuntuuko kone käyvän kuumana? Se on merkki siitä että käy laihalla.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

13.11.2013 22:29

Onkimato kirjoitti:Okei, no sitten voidaan varmaankin sulkea putki pois vaihtoehdoista. Toimiiko ryyppy päällä paremmin? Skyteamissa taitaapi olla vakio kaasarina 16mm, senkin voisi vielä 19mm kaasariin ja kaulaan vaihtaa. Jos toimii ryyppy päällä paremmin niin isompaa suutinta kiinni vaan. Tuntuuko kone käyvän kuumana? Se on merkki siitä että käy laihalla.

Kyllä se aika nopeesti kuumenee ja putki käy tosi kuumana jo pienen käyttämisen jälkeen. Mutta täytyy kokeilla miten toimii ryypyn kanssa ja ostaa isompi suutin. Oisko joku 70-80 hyvä?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

13.11.2013 23:03

Suuttimesta en osaa sanoa varmuudella kun en tiedä minkä kokoinen kaasari on, saatika että mikä kaasutin. Joo, kyllä se laihalla taitaa käydä jos putki myös tulikuuma. Itse ainakin huomaan helpostikin jos kone alkaa lämmetä silleen epätavallisen paljon. Hyvä jos lapanen kädessä pystyi putkesta kiinni pitämään kun kävi laihalla.