Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
13.4.2015 0:16
katoppa sylinterin ja kannentiivisteet läpi.. tai huuhtele koneen nestekanavat
17.4.2015 9:34
Toi nopeusmittari ei toimi vaan näyttää mystisiä nopeuksia kierrosten mukaan. Auttaiskohan mittarinpyörittäjän vaihto vai mikä? Ja muuten, mistä menee bensatankin anturin johdotukset?
19.4.2015 13:49
Voiko vaihtaa ducatin cdin jos ennen ollu dellorton cdi ja kun avasin magneetonkopan nii magneetossa luki ducati. Ja meinasin vaihtaa rajoittamattomat sähköt nii tarviiko muuta vaihtaa kun cdi ja staattori? Kyseessä rieju mrx -07
19.4.2015 19:13
Helpoin tapa kun poraat vaan vanhan cdin
19.4.2015 21:40
Aattelin vaa varalta kysyy jos failaan sen poraamisen
19.4.2015 23:06
Ei sitä oikee voi failata ellei oo iha kädetön
20.4.2015 21:13
Mitäs tuohon digitaali mittariin pitää laittaa arvoiksi smotoilla?
20.4.2015 21:32
Oman eturenkaan mitat joita kukaan muu ei pysty sulle kertomaan, eli mittaamaan vaan renkaan ympärymittaa (pii x halkaisija).
21.4.2015 17:52
Pystyyköhän tuota Ducatin CDI-boksia liittämään riejuun kiinni? Oma mallia Rieju MRX 2009, olisin kiitollinen jos vastaisitte ja jos pystyy niin kuvien kanssa olis parasta
21.4.2015 17:59
Katoppa montako johtoa alkuperäseen dellorton boksiin menee ja sitten mietit, että ducatin boksiin menee 4 johtoa. Näin vastaat ite itelles
dellorton boksi on enemmän ohjausyksikkö kuin cdi, joka kuitenkin sivutoimisesti toimii myös sellaisena, samoin kuin dt:n moric.
22.4.2015 19:37
Nyt kaipaisi vähän neuvoja kokeneemmilta, ensinnäkin onko 85 liian pieni suutin jos on puolikuristettu vakioputki? Mopohan siis on 07 Rieju Rrx ei powerup malli.
Ensin oli 88 suutin ja ajattelin kokeilla vähän pienempää koska kiersi aivan järkyttäviä lukemia. sitten kokeilin 85 suutinta ja rupesi kaasu tavallaan hirttämään. Ei vedä täysiä kierroksia vaan jää hurraamaan noin puolille kierroksille ja ei reagoi tyhjäkäynti eikä ilmaruuviin?
22.4.2015 19:40
88 on vakiosuutin, joten laitappa vaikka 95 ennen kuin aiheutat jotain vahinkoa. Kierroksia rajoitetaan kierrosrajoittimella eikä vetämällä kaasaria vääriin säätöihin
toisaalta mikä kellekin on järkyttävä lukema.
22.4.2015 20:07
Justhan mä sanoin ettei ole power up!! Poweruppeissa on vakiona 88 ja vanhemmissa 78. Ja kun ei ole rajoittavaa cditä..
22.4.2015 20:15
Kappas, luin nopeesti että kirjotit sen olevan power up. Siinäkin tapauksessa suosittelen vaihtamaan sen millä toimi paremmin, eli 88.
Rajoittimella tarkoitankin nappirajoitinta, josta voit halutessasi repiä kytkimen irti niin, ettei sitä saa pois päältä. Toisaalta ei vakioputkella, varsinkaan edelleen kuristetulla sellaisella saa ikinä ajossa aikaan sellaisia kierroksia, että niistä olisi vahinkoa, mutta jos huolenaihe on nopeus -> rajoitin.
22.4.2015 20:20
Juu okei, mutta mistä se kierroksien hirttäminen vois johtua?