Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
29.6.2012 9:19
bensahana hajonnut? Vaijeri paskana? kaasukahva rikki?
saako tuota punaista "vaijeri" spiraalia motonetis vai mistä?
29.6.2012 14:04
http://www.mc-scatter.fi/advanced_searc ... =1&x=0&y=0Esim. tuossa
Ite tilasin yheltä sivulta (en nyt vitullakaan muista, että mistä) 2.5e metrihintaan. Tuolla scatterilla 2e kalliimpi mutta ei varmaan paljoa haittaa
Ja saa ne vaijerit päällystettyä sähköteipilläkin, oliko joku hepex tms. apikan omistaja täällä mototissa tehny sillai
29.6.2012 20:13
Mistäs johtuu kun apikka kulkee puolikaasulla kovempaa kuin täyskaasulla? Saako liikaa ainetta?
Mutta tyhjäkäynnillä kierrokset käy kyllä ehkä liiankin korkeella.
30.6.2012 0:36
Liian pieni pääsuutin.
30.6.2012 13:08
Hankin eilen just aprilia RX 50 -09, .....mitä perushuoltoja kannattaa tehdä kun mopolla on ajettu 10tkm?
30.6.2012 15:53
Uus mäntä jos edellinen omistaja ei oo vielä vaihtanu, vaihtaa moottoriöljyt, uus tulppa, vaihtaa ketjut/rattaat
30.6.2012 18:23
Tietysti riippuu vähän mopon historiastakin. Kymppitonnin kohdalla ei välttämättä tarvitse vielä mäntää vaihtaa, vakiomännällä ajaa 15tkm ja jopa enemmänkin oikealla käytöllä. Ketjujen ja rattaiden vaihto kannattaa tehdä siinä vaiheessa kun vakioketjut ovat venyneet niin paljon ettei säätövara riitä ja/tai rattaat ovat kuluneet piikkimäisiksi. Kannattaa selvittää mitä huoltoja mopoon on aikaisemmin tehty, mutta perushuoltoon kuuluvat ketjujen puhdistuksen, voitelun ja kiristyksen ohella
- sytytystulpan vaihto
- ilmanputsarin puhdistus ja öljyäminen
- vaihteistoöljyjen vaihto
- jarrupalojen ja -levyjen kuluneisuuden tarkastus, tarvittaessa vaihto
- kaikkien vaijereiden tarkistus ja voitelu
Lisäksi parin-kolmen vuoden välein on suositeltavaa vaihtaa jäähdytysneste ja jarrunesteet.
1.7.2012 0:03
Paljonko tossa säxässä pitää olla rengaspaineita?
EDIT:Kiitoksia
Viimeksi muokannut Kondi19797 päivämäärä 1.7.2012 11:16, muokattu yhteensä 1 kerran
1.7.2012 3:15
Kaipa se on 2bar ja 1,8bar, näin ainakin terpissä.
1.7.2012 15:26
kaketsu_ kirjoitti:http://www.mc-scatter.fi/advanced_search_result.php?keywords=spiraali&search_in_description=1&x=0&y=0
Esim. tuossa
Ite tilasin yheltä sivulta (en nyt vitullakaan muista, että mistä) 2.5e metrihintaan. Tuolla scatterilla 2e kalliimpi mutta ei varmaan paljoa haittaa
Ja saa ne vaijerit päällystettyä sähköteipilläkin, oliko joku hepex tms. apikan omistaja täällä mototissa tehny sillai
kiitos linkistä mutta mietin että 10mm vai 8mm?
joo emmä viitti laittaa sähköteippii muuten on aika hankalaa ja rasittavaa poistaa ne
1.7.2012 15:45
8mm taitaa olla parempi esim. tangosta lähtevän ryypyn vaijereille, kun taas tuo 10mm esim. kytkinvaijerille
Parempi varmaan tuota 10mm ostaa, jos meinaa luistaa ohuemmissa, niin pistää päähän vähäsen teippiä niin kyllä pysyy
1.7.2012 17:41
tiiän että tää on aika maailman tyhmin kysymys.... mistä voin poistaa vanhan vaihetsoöljyn? onks se siin koneen alla joku mutteri ja millasta vaiheöljyy suosittelette?
1.7.2012 17:59
Muistaakseni siellä pohjassa on yks pultti ja sitten siinä mopon vasemmalla puolen, kytkinkopan (?) vieressä on semmoinen isompi pultti, niin ite ainakin ukon kanssa kun pähkäiltiin, niin avattiin molemmat pultit ja öljyä niistä tuli. Ohjekirjassa niistä pulteista jotain italiaksi horistiin..
Ite käytin muistaakseni lootaöljynä Castrolia (ei voi muistaa tarkkaa), oli vielä puolen litran pullo, ja tuohon pitää ohjekirjan mukaan laittaa 0.695l, joten sitten loput öljyt laitoin jotain muuta mopon vaihteistoöljyä mitä sattui kaapista löytymään.
Ja tosiaan kun lisäät sitä öljyä, niin aukaise se pultti siitä kytkinkopan(?) kyljestä, jonka alla lukee "oil min", ja kaada sitä öljyä niin pitkään että siitä reiästä alkaa jo tulla. Ja mopo tietty kannattaa pitää pystyasennossa
1.7.2012 23:09
Millä saan kengistä tulleet ''hankaumat'' takalipasta pois
Koitin pestä ja vahata ei vaan lähe!
2.7.2012 0:19
Vikaa ei löydy mutta mopo ei vain toimi...
Kylmänä käyntiin laittaissa toimii paikallaan kierättäissä hyvin ja ajoa noin 50-100m sitten päästää kaasun ja kaasuttaa uudelleen ni mopo ei enää kierrä ja hyytyy, ja jaksaa juuri ja juuri liikkua ykkösellä ja pätkimään rupeaa.
Nyt vaihdettu mäntä, cdi/puola, kaasarin kurkunkumi, tulppia, eri suuttimia kokeiltu ja ilmanputsari putsattu.
Missä vika?