Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Puch-moottoriset Tunturit

13.4.2013 20:40

Ihmettelen itsekin Maillardien heikkoa jarrutustehoa.
Itsellä Superissa Leleut molemmissa ja kengät varmaankin tehtaan jäljiltä vuodelta -78 ja toimii loistavasti.
Maillardien kanssa, ei niin millään..

Re: Puch-moottoriset Tunturit

13.4.2013 21:54

Leleu on ihan hyvä mutta Maillard on sellanen on/off jarru joka ei jarruta mitää jos polkee kevyesti mutta jos painaa pohjaan niin menee lukkoon aika helposti.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

14.4.2013 1:28

Leleu on ihan hyvä mutta Maillard on sellanen on/off jarru joka ei jarruta mitää jos polkee kevyesti mutta jos painaa pohjaan niin menee lukkoon aika helposti.
Oma maillard on pellä off jarru. Lukkoon ei saa edes lumella, jääkin saa olla sitä kiiltävä +1 asteen kelin jäätä jossa pieni vesikerros päällä. Tämä siis etujarrulla, takajarru taas on lukossa heti kun koskee polkimeen.....

Laita siihen säätöruuvin kaveriksi pari mutteria niin pitäisi pysyä paikallaan, ei siinä mitään lukitteita tarvi.
Puhummeko samasta säätöruuvista? Tai jos puhutaan niin en tajunnut?

Eli siis ongelmana itellä on se alapään säätö systeemi mikä on sitä rummulta tulevaa vipua vasten. Se liukuu siinä vaijerin päällä ja lopulta putoaa pois. Miten tohon saa muttereita?

Toisaalta, kello on puali kaksi, joten sekin voi vaikuttaa siihen etten tajua...

Itsellä Superissa Leleut molemmissa ja kengät varmaankin tehtaan jäljiltä vuodelta -78 ja toimii loistavasti.
Maillardien kanssa, ei niin millään..
Seuraavaksi kun täytyy jotain jarruremppaa tehdä niin lentää noi maillardit pakettiin ja leleut tilalle. Ei viitti pelata tollasten romujen kanssa.

Kutakuinkin kaikki on rummun sisälle uusittu, mutta ei........ :paha:

Re: Puch-moottoriset Tunturit

14.4.2013 9:41

Tarkoitin sitä alempaa säätöruuvia. Se on näköjään vähän erikoisempi se Maillardin jarruvipu jos vertaa Leleun vastaavaan. Olisi pitänyt eilen katsoa jostain kuvasta minkälainen se on ennenkuin tulee päteen :) .

Re: Puch-moottoriset Tunturit

14.4.2013 15:45

Maillardin vaijerissa on se tina vaan yläpäässä, ja jarrua säädetään sellasella kokkareella josta laitetaan vaijeri läpi ja kiristetään siinä oleva ruuvi.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

14.4.2013 18:01

Kokeileppa vaikka hitsata se säätöpalikka kiinni? Alkaako sitten pitämään?

Re: Puch-moottoriset Tunturit

14.4.2013 22:09

Se voisi tietty pitää :lol: Sitten meneekin heti uuden vaijerin ostoksi kun kengät vähän kuluu :lol:

No, tuskin kuluu, äänestä ja jarrutehosta päätellen ainakin sen verta kovaa tavaraa toi jarruhihna..

Re: Puch-moottoriset Tunturit

18.4.2013 18:52

http://personal.inet.fi/koti/mikko.hatinen/vtehar.htm

Oliko jotain tollasta siis odotettavissa kurina sieltä vanhastakin pappatunturin pakoputkesta?


Jooh, putki oli vähän enemmän mätä mitä ajattelin, pitää vähän parsia sitä kasaan joka puolelta :lol:

Re: Puch-moottoriset Tunturit

18.4.2013 20:21

Tietopankista kopioitua:
"Mopon nopeutta hillittiin pakoputken sisään hitsatulla 10 mm holkilla. Näin muutetut mallit tunnistaa valmistenumeron lopussa olevasta H -kirjaimesta ja ne olivat tuotannossa vuoden -62 loppuun. Kuristusholkin asentaminen määrättiin pakolliseksi huollon yhteydessä jo myytyihin 61- ja 62- vuosien malleihin. Oletettasti useimmiten tämän holkin asennus jäi kuitenkin väliin."

Ota selvää mitä se putki on syönyt, ei siellä välttämättä mitään ole.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

18.4.2013 22:56

Kyllä sille puchilaiselle hieman muuta saa ensin tehdä, ennenkuin siinä alkaa pakoputki ahdistamaan. Ei kannata pojat huolehtia! :lol:

Re: Puch-moottoriset Tunturit

19.4.2013 14:49

Mäkistation kirjoitti:Kyllä sille puchilaiselle hieman muuta saa ensin tehdä, ennenkuin siinä alkaa pakoputki ahdistamaan. Ei kannata pojat huolehtia! :lol:
No en tiiä, oma mopo kulki kovempaa ilman pakoputkea kun pakoputken kanssa, vaikka putki poltettu juuri auki....


No, pitänee tutkiskella-

Re: Puch-moottoriset Tunturit

21.4.2013 22:50

Nyt on kuulkaas kiirus! päätin sitte että maalaan yläasteen lopputyöks ton mun tigerin. eipä siinä muuta ku että tarttis saada etumaski sivukatteet ja takalokari 20.5 mennessä:S. ei kellää ois mitää ideoita että mistä ne repäsen? ja sehän oli sitten se 1988 ässä tiikeri! :roll:

Re: Puch-moottoriset Tunturit

21.4.2013 23:54

Voimakoneelta saa sivukatteita, maskin ja takalokarin joudut metsästämään muualta.
Vmpk:n puolelle osto-ilmoitus tekemään ja myynti-ilmoituksia metsästämään.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

22.4.2013 15:06

voimakoneella oli sivukatteet loppu

Re: Puch-moottoriset Tunturit

24.4.2013 19:29

Saapui juuri se kananmunapingi, testataan lähipäivinä ;)