Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
24.1.2013 17:20
Lelunalle kirjoitti:Ei kenelläkään olisi antaa apua, että kuinka paljon uskallan leventää PV takavannetta ettei ota mihinkään kiinni esim. takahaarukkaan?
Kannattaa mitata ihan vaan että paljonko on vakiokuntosella takavanteella väliä esim. ketjuihin. Siitä vielä 5mm pois niin sulla on tiedossa paljonko voi leventää vannetta per puoli.
Jos sitä kumminkin meinasit että pitääkö leventää että tuo 4.00" kumi menee ja sopii, niin ei ne vanteet sille levennystä tarvii.
24.1.2013 18:16
Ei kun siis mahtuuko se 4.00-8 kumi viellä jos esim 15mm lisää molempiin vanteisiin?
24.1.2013 20:43
Ku mul on 14\35 joten ajattelin 15\35 tai 16\35.
26.1.2013 20:58
Paljo pv pitäs kulkee näillä vireil 60cc läpiskä 16mm kaasari tehari välit 14 35 PYTTY on koskematon.
27.1.2013 10:40
Ihan maximi on 70kmh!
27.1.2013 14:34
Sen kulkupuolen sais varmaa helpoiten selville kun ottaa navigaattorin käteen ja käy itse mittaamassa.
27.1.2013 18:36
No niin jos ois gps. Olisin jo kokeillu jos ois.
28.1.2013 16:26
Olisko kellään antaa mittoja tuohon tarakan kiinnitykseen liittyen ?
tässä linkki:
http://aijaa.com/GukJnesiis tuo kysymysmerkillä osoitettu kohta.
28.1.2013 16:40
Suzuki PV J.N kirjoitti:Ku mul on 14\35 joten ajattelin 15\35 tai 16\35.
Nii, ajattelit pidempiä välejä? No laita ja koita, sillä siitä selviää.
28.1.2013 20:24
santtu810 kirjoitti:Olisko kellään antaa mittoja tuohon tarakan kiinnitykseen liittyen ?
tässä linkki:
http://aijaa.com/GukJnesiis tuo kysymysmerkillä osoitettu kohta.
Oon itekki tehny tollasen ja toi väli on 9cm
5.2.2013 23:39
Noniin!
Jälleen saa päätä raapien miettiä että mikä mopoa riivaa kun ei pakkaa toimia.
Vika alkoi joulun tienoilla ja on seuraavanlainen: Kun mopo on käynnistetty ja suht kylmällä koneella ajettu noin 5-10km, se alkaa puutua lue:booata kuin bensa olisi loppumassa.
Kun puutuminen alkaa niin ryypyn päällelaitto lopettaa hyytymisen ja mopo kiihtyy taas, mutta ryypyn laiton jälkeen kun on ajettu noin 500m-1km niin hyytyminen alkaa taas ja sitten ei enää mikään konsti auta vaan mopo sammuu. Kun on mopon sammuttua odotellut parisen minuuttia se lähtee helposti käyntiin ja saa taas ajettua, mutta vain noin 3-5km ja sama edellämainitut toistuu.
Tulppa on vaihdettu ,bensa tankissa on varmasti uutta ja kaasari on putsattu parisataakilometriä sitten, vaikutuksetta. myös pakoputki on poltettu karstoista koska eräs eläkkeellä oleva pienkonekorjaaja sanoi siitä olevan apua
Tekniikkana ainavain läpätön 50cc, 12mm mikuni, vakio putsari ja kurillinen vakioputki.
Koneen ylä- ja alakerta on rempattu 1800km takaperin totaalisesti, kaikki männänrenkaista alakerran laakereihin ja kytkinkruunuun +kaikki siltä väliltä on uusittu peeveihin erikoistuneen korjaamon toimesta.
6.2.2013 12:52
Bensahana, letkut tai ne tankin nipat tukossa? Tai sitten bensanpinta on liian matalalla.
6.2.2013 15:53
Unohdinkin mainita että jos letkun nappaa kaasarista irti ja hana on auki niin sitä bensaa kyllä tulee ja vauhdilla
tietenkin voi olla että jos tankissa on roskaa niin ne menee noihin nippoihin vasta ajossa. Mitenkäs tuota bensan pintaa voi säätää? Neulaa säätämällä vai miten, ei ole ollut aiemmin tarvetta perehtyä niin en tiedä.
6.2.2013 19:07
Pitäis vetää sähköt uudelleen 83vm pevettiin.Kahtelin eri kaavioita niin kun magneetolta lähtee kolme piuhaa mustapunanen,keltavalkonen ja oisko viimenen mustavalkonen niin vedänkä tuon mustapunasen joka on sytytys niin puolalle ja jännitteensäätimelle vai tuleeko plussa piuha jännitteensäätimelle.Neuvokaas avutonta.Eri kaaviot neuvoo eri piuhotukset.
6.2.2013 19:10
Sytytysjohto suoraan puolaan. Valojohto eli se keltavalkonen + johto jännitteensäätimelle ja sieltä sit valoille yms. Viimenen maihin.
E: Sammutusnapin saa sit toimii ryöstämällä sytysjohdosta piuhan nappiin ja napista maihin.