Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
26.9.2013 22:05
Joo, kaasarin säädöistähän tuo kiihtyvyyden surkeus taitaa johtua... Joku valopää laittanut orkkiskaasarin tilalle 15.15 sha:n ja ei tahdo millään saada säätöihin, tänäkin aamuna sai reilut 40 kertaa polkaista että lähti käymään ja kylmällä koneella röpöttää aivan jäätävän paljon ja kaikki temput on jo koitettu että toimisi edes jotenkin mutta ei...
27.9.2013 16:31
Laita vakio, tai sitten joku oikea kaasari esim. dellorto bhbg.
27.9.2013 16:52
Juu se olis tarkoitus. Kaverilta saisin halvalla (5e) 14mm PHVA lorton, menisikö se kuinka helposti paikalleen? Tarviiko sitä varten ostaa uusi imukaula ja jos pitää niin mistä sellaisen sais?
29.9.2013 11:02
imukaulan voi tehdä derbin imukaulasta, mutta kiinnitys reikiä joutuu vähän viilaamaan. Uusia ei tietääkseni saa mistään muutakuin alkuperäisiä.
18.11.2013 17:21
Mistäs tuohon gassun koneeseen saisi tiivisteitä ja stefoja? Ja millaiset runkolaakerit koneessa on? Olis tarkoitus varmuuden vuoksi tehdä pientä remonttia kun entiset omistajat antaneet koneelle aika huolella kenkää eikä paljoa huolloista välitetty
19.11.2013 23:48
Skf c6203 c5 on alkuperäiset runkolaakerit, niitä tosin ei oikein löydy mistään. Itsellä toimi c3 välyksellä olevst hyvin ja niitä saa huomattavasti paremmin, jos on suht maltillisesti viritetty niin c3
et kelpaa. Stefat saa maahantuojalta tai mitoilla melkein mistä vaan nettikaupasta tai varaosa liikkeestä. Mg:n puoleinen stefa on 17x30x7. Kytkumen puolen stefan kokoa en muista mutta selviää mittaamalla. Maahantuojalla nuo maksaa hunajaa joten kannattaa nähdä mittaamisen vaiva.
20.11.2013 18:28
Ok, kiitoksia.
30.11.2013 11:30
Onko kukaan ottanu takahaarukka irti gassusta? Onko se vaan niin että se yks mutteri pois ja sit pitäs lähtee lyömällä poies, että eihän ole mitään muuta systeemiä miten se on kiinni, kun itse olen yrittäny vaikka millä lyödä siihen akselin päähän eikä tunnu liikkuvan milliäkään.
30.11.2013 12:06
voi olla tiukassa se pultti. Toisessa päässä on mutteri ja toisessa päässä sellainen metalli lirpake josta saa esim. kikkapihdeillä kiinni. Iskari pitää myös irrottaa.
30.11.2013 13:39
Aa okei, kiitti avusta
2.12.2013 16:48
Kuinka helposti uuden mallin gassun katteet menisi kiinni? Tuli
tämän näköistä jälkeä viime viikonloppuna ja muutkin katteet melko huonokuntoiset niin tekisi mieli päivittää ulkonäköä ostamalla uusi katesarja..
E:Ketjua jo selailin niin takakatteet ei mene suoraan mutta kuinka helposti ne menisi paikalleen?
4.12.2013 11:50
Isommista crossi gas gaseista pitäis mennä suoraan katteet paikalleen. joku vuosimalli oli minkä jälkeen ei enää mene. Muistaakseni 07 tms.
4.12.2013 13:04
07 jälkeen etukatteet menee suoraan mutta takakatteet ei joten ajattelin kysyä että miten paljon takakatteita pitäisi modata kun muutamassa gassussa galleriassa on tuo uudemman mallin katesarja kiinni.
6.12.2013 1:23
Nimim. Lepuska94 osaa varmaan vastata. Sillä oli gassussa joku spesiaali kate satsi.