Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Monkey viritys ja tekniikka

22.7.2013 16:32

Misä mahtaa olla vika kun ei käynnisty? Aluksi lähti tehot ja paukku, nytten ei enää edes käynnisty. Ajoitukset on katottu ja venoja on säädelty moneen kertaa.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

23.7.2013 11:36

-rampe- kirjoitti:Moro! Harkinnassa olis mankiin uuden ja isomman moottorin osto.
Eli kumpaa moottoria porukka suosittelis? YX125cc vai Lifan 125cc?
Ja uutena kaupasta tietenkin ostaisin. Olisiko vielä joku muu laadukas moottori ja mahdollisimman halpa? Mielellään tulisi olla 125cc-->
Kiitos ja kuittaus näin etukäteen! :)

Riippuu koneen mallista/iästä, mutta jos molemat secondary clutcheja niin ei väliä kumpi. Eli secondary clutchissa kytkin on kampuran vieressä eikä kampiakselin päässä kuten primaryssä.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

7.8.2013 11:37

Onkohan meikäläisen google-fu ruosteessa vai miten tuntuu mahdottomalta löytää venttiilinsäätöpultteja?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

21.8.2013 22:41

Minkä kokone suutin olis hyvä? mulla on skyteam 50cc manki kuriton imukaula ja tehoputki ja vakio suutin... ja pätkii hirveesti kylmänä ja lämpimänäkin vähän, johtuuko tulpasta vai suuttimesta? vai mistä?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

25.8.2013 16:18

Laita neulan prikkaa pari pykälää alemmas.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

10.9.2013 20:47

Mikä on kun polkimella ei saa vaihdettua kakkosvaihteelta kolmosvaihteelle eikä toisinpäin, mutta ruuvista saa kyllä vaihdettua?
Vaihteisto kasattu räjäytyskuvien mukaan.
Voiko joku kertoa kuinka vaihteensiirtäjä viritys kuuluu kasata?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

11.9.2013 13:57

mistä voi johtua että yön aikana puristukset on kadonnut _kokonaan_ eikä käynnisty enää vaikka koko eilisen toimi kuin unelma? :eek:

noh eikai siin sit muuta ku koneremppaamaan :D

Re: Monkey viritys ja tekniikka

16.9.2013 11:58

Vähän kaukaa haettua, mutta kytkin jumiutunut jotenkin pohjaan? :D

Re: Monkey viritys ja tekniikka

17.9.2013 16:18

jonitzi kirjoitti:Mikä on kun polkimella ei saa vaihdettua kakkosvaihteelta kolmosvaihteelle eikä toisinpäin, mutta ruuvista saa kyllä vaihdettua?
Vaihteisto kasattu räjäytyskuvien mukaan.
Voiko joku kertoa kuinka vaihteensiirtäjä viritys kuuluu kasata?


kerran laatikko kasattu oikein, niin tarkista että et ole laittanu vaihteensiirtorummun magneeton puolelle siihen pultin alle prikkaa, rummussa pitää olla päittäisliikkuvuutta.

vaihteensiirtäjien kuvia löytyy useita esim Monkeyt.netistä
Jos kaikki oikein kasattu niin vaihteisto saattaa olla vain hieman jäykkä ja rupeaakin toimimaan koneen käydessä.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

16.10.2013 21:56

Kertokaapa te mankimiehet ,että oisko vielä mahollista jotenki saaha lisätehoa\huippuja allaolevasta setistä, kun nyt menee n.75km\h



72cc pytty
e22 kansi jossa 20\23 venat
18mm lortto (säädöissä)
"racing cdi"
itetehty avarampi putki
jincheng "super race " virinokka .Nostoja n.6.7mm?
15-35 välit
malossin ilmanputsari

Re: Monkey viritys ja tekniikka

20.10.2013 11:42

ketjuveto kirjoitti:Kertokaapa te mankimiehet ,että oisko vielä mahollista jotenki saaha lisätehoa\huippuja allaolevasta setistä, kun nyt menee n.75km\h



72cc pytty
e22 kansi jossa 20\23 venat
18mm lortto (säädöissä)
"racing cdi"
itetehty avarampi putki
jincheng "super race " virinokka .Nostoja n.6.7mm?
15-35 välit
malossin ilmanputsari

jyrkempi nokka, lisää rutistuksia, muotoilla palotila, venttiilit ja kanavat, seetit, isompi kassu ja imukaula, sääjettävä nokkapyörä..jnejne. Tai sitten teet viisaasti ja hommaat isomman moottorin. 8)

Monkey viritys ja tekniikka

24.10.2013 17:13

laske ainakin kansi ja muotoile kanavat,välit sais olla tätä luokkaa 17/35/ 16/32.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

26.10.2013 0:02

Kaasari ois helpoin tapa saada lisää voimaa. ja puristukset. ja parasta on että ne tehot tulee koko kierrosalueelle. ite olen mielummin laskenu sylinteriä, nii ei mee hyvä kansi pilalle jos se on jo muotoiltu. ja sylinteri on myös halvempi, mutta täysin mielipide kysymus. mulla oli tuo sama nokka nii ei omasta mielestä oollu häävi. sääjettävällä nokkapyörällä siitä sai kyllä jo jotai irtiki. ;) oma 70cc aikanaa meni 17 35 väleillä 85 ilma kikkailuja 8) nälkä vaan kasvaa syödessä... 8)

Re: Monkey viritys ja tekniikka

26.10.2013 13:05

Kanavien porttaus on sellanen toimenpide mikä kannattaa. 72cc kun periaatteessa käyttää 110cc kantta ja yhteen 110cc koneeseen muotoilin kanavat ja venaohjurit uudelleen siten, että kanavat oli porattu eli kaasarista imukanavaan asti kaikki liitokset samankokoisia ja portaattomia. Ero oli huomattava vaikka kanavasta ei paljoa voinut ottaa.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

2.11.2013 23:48

Miten saisin vielä lisää vauhtia mankiin kun nyt on kiinni 125cc stompin kone ja 24mm mikuni. ja menee joku about.90km/h =D tai mistä saa isompia kun 16-17 eturattaita stompin koneeseen ?