Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

6.4.2017 8:45

Paahtoleipä kirjoitti:Oliskohan Derbis alipainehana rikki ku ajaa jonki aikaa 60-80km/h nii sammuu yhtäkkii, lähtee aina käyntii samoilla vauhdeilla "mäkistartilla" ja pääsee taas palan matkaa? Tuntuu siltä että ei niinku sais bensaa ollenkaa silloin ku se sammahtaa.
Rupeaako kierrokset nousemaan itsestään ennekun sammuu? Jos ei ni silloin tuskin hanassa/bensansaannissa on vika. Jos bensa loppuu kaasarista ni sen kyllä huomaa, seos vetää silloin tosi laihalle ja kierrokset rupeaa nousemaan/leijumaan omineen.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

6.4.2017 8:47

johnnyw kirjoitti:Ei noita derbin vakio imukaulaan sopivia imukaulan kumeja ole kun tasan yhtä kokoa. Mutta kannattaa ostaa ihan derbin orkkis varaosa, siinä on sellaset pykälät jolla kumi pysyy hyvin niin imukaulassa kun kaasarissa kiinni. Tarvikemallit on käytännössä suoria kumeja ja tosi kettumaisia saada kiritettyä kunnolla. Jos klemmari on liian löysällä se vuotaa ja taas jos kiristää liikaa ni rupeaa vaan puskemaan kumia irti kaasarista/imukaulasta.


se oli just semmone suora kumi ja väänsin nii kovaa et se meni vain väkisi ja pysyy koneen puoleises kiinni ilma mitää ( on siis kiristetty ) molemmat meni vain väkisi rauta putke avulls väänsin

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

6.4.2017 8:59

Sitä kumia ei todellakaan ole tarkoitus kiristää hampaat irvessä. Menee silloin ovaalin muotoiseksi ja vuotaa.

Mutta kuulostaa kyllä melko erikoiselta, mitäs kaasaria oikein koitat siihen tunkea? Vakio kaasari pitäisi kyllä mennä kumin sisään laittamalla ilman ihmeempää voimankäyttöä.
Viimeksi muokannut johnnyw päivämäärä 6.4.2017 9:05, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

6.4.2017 9:02

ei nyt ymmärsit vääri meinasin et teki helvetin tiukkaa et meni kurkun päälle

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

6.4.2017 9:06

Ootko nyt ihan varma että se on derbiin sopiva kumi? Orkkis kaasarin/imukaulan pitäisi mennä siihen kyllä paikalleen ihan vaan työntämällä ilman ihmeempää voimankäyttöä.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

6.4.2017 9:20

nii meinasin et ostan uude orkkiksen

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

6.4.2017 14:17

johnnyw kirjoitti:
Paahtoleipä kirjoitti:Oliskohan Derbis alipainehana rikki ku ajaa jonki aikaa 60-80km/h nii sammuu yhtäkkii, lähtee aina käyntii samoilla vauhdeilla "mäkistartilla" ja pääsee taas palan matkaa? Tuntuu siltä että ei niinku sais bensaa ollenkaa silloin ku se sammahtaa.
Rupeaako kierrokset nousemaan itsestään ennekun sammuu? Jos ei ni silloin tuskin hanassa/bensansaannissa on vika. Jos bensa loppuu kaasarista ni sen kyllä huomaa, seos vetää silloin tosi laihalle ja kierrokset rupeaa nousemaan/leijumaan omineen.

Ei nouse kierrokset ennen ku sammuu, sit on viä sillai jännä et jos vaan kiihdyttelee tos meijän pihatiellä (500m) toimii ihan normaalisti, mut sitku menee asfaltille ja ajaa vähä pidempää matkaa nii alkaa sammuilee vähän väliä, voisko derbin käytös johtua siitä et jos se saa liikaa ilmaa jostain?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

6.4.2017 15:15

Jos se vetäis jostain ilmaa ni sit kyl luultavasti kävis sama että kierrokset rupeaisi leijumaan. Muutenkin jos noin laihalla kävisi että sammuilee sen takia ni mopo ei kyllä toimisi kunnolla missään kohtaa.

Miten se siis sammuu? Ihan yhtäkkiä, vai rupeaako hyytymään tai muuten varoittelemaan ennen sammumista?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

6.4.2017 15:22

Joo alkaa hyytyilee ja joskus saa takas käyntii ku renkkaa vaan kaasua, toisaalt vois olla et se meinais tukehtua eli liikaa soppaa?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

6.4.2017 20:05

Mullaki vähä sammallail, mut tapahtuu vaa ku päästää kaasusta. Epäilen kyl et liian rikkaalla käy.
Katoin tänää derbistä läpät, ja oli iha kunnos, samalla kiinnitin kaasarin uudestaa ja yhtäkkii alko toimii paremmin. Ny ottaa piikin kunnolla ja kulkeeki, mutta välillä nykii eikä nouse kierrokset, myö vaikeuksii pysyy käynnissä. Olisko suutinta pienemmäks ja seosruuvin säätö?
Onko muute haittaa jos kaasari on sivuttain, ku ei mahu pystyssä olemaa.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

6.4.2017 22:27

Miten et saa kaasaria mahtumaan pystysuunnassa? :lol:

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

8.4.2017 2:07

No mulla on sellan välikumi siin, joten kaasari nii kaukan et osuu näköjää bensatankin pohjaan :D Eikä se pysy siinä kunnolla.
Aion ostaa uuden imukaulan, johon saan kaasarin suoraa kii nii mahtuu ja pysyy paremmi.

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

9.4.2017 18:01

Mistäs vois johtuu että kytkin pohojassa kierrokset nousee.ja tuo kytkimen kun purin niin painelaakeri lähti aika monena palasena tai ne neulat lähti irti siitä eli onnistuuko jos kokoon vaan sen uuestaan ja heitän kiini? ja mikäs laakeri mahtaa olla paskana kun kolisee ja rahisee ajossa ja tyhjäkäynnillä hiukan?

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

11.4.2017 19:11

Mikäs vois olla sähköissä vikana, ku yhtäkkii hävis kipinä?
Eilen vielä toimi hyvin, mutta alamäessä sammu pienen sadekuuron aikana, eikä käynnistyny mitenkää 20min aikana, eikä saanu kipinää. Kuitenki käynnisty pienellä polkasulla myöhemmi ja toimi loppupäivän hyvin. Tänää ku olin lähössä ajamaa nii ei käynnistyny, eikä saanu kipinää.
Tulppa, tulpanjohto ja cdi/puola ovat vaihdettu koneremontin yhteydessä, eikä tulpassa ei ole vikaa, koska toimii kaverin mopossa hyvin.
Mainittakoon vielä, että eilen toimiessaan anto tosi himmeää kipinää.
Eli mistäs kannattais ettiä vikaa? :s :)

Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

12.4.2017 19:50

Mitä mahto mopolle käydä ku olin ajelemassa sit yhtäkkii kytkin lakkaa toimimast, nyt kokeiltu levyjen vaihtoa mutta ei auttanut. :paha: