Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
24.3.2015 0:28
No kun kerran lukee että sopii niin kaipa sitä kannattaa uskoa, samat laakerithan menee käytännössä jokaiseen mopoon eteen ja taakse.
Et nyt kertonut että onko mopo vakio, kuristamaton vaiko täysteho, mutta yleisesti putken kova kuumeneminen viittaa laihalla käyntiin (toisaalta yli 500°C pakokaasut lämmittävät putkea jokatapauksessa aika lailla). Jos kuitenkin olet varma että se käy rikkaalla niin vaihda suosiolla pienempää suutinta. Oma rieju toimi aikanaan parhaiten vakiona 90 suuttimella ja kuristamattomana 110:llä, mistä saatat saada pientä suuntaa mihinpäin säätää, vaikka jokainen mopo onkin yksilö.
24.3.2015 0:34
Lifezor kirjoitti:miksi mopo käy rikkaalla, vaikka oon nyt muutamaan otteeseen vaihtanu sokan paikkaa (nyt toiseksi ylimmässä lovessa) suutin 94 ja ilmaruuvia käännetty suuntaan ja toiseen.. Savuttaa niinmaan perkeleesti. Jos kierrättää vähän aikaa paikoillaan, pystyy ilman pätkimistä ajamaan ja kauheeta röpötystä. Ryypyn ei pitäis jumittaa (putsattu ja tarkistettu) myöskin änkkä ja putki kuumenee tosi nopeasti. Mikäköhän vika? Talvella toimi jotenkin hyvin.. Kesäsäädöissä ei sit millään.
Ensinnäkään rikkaalla käyminenhän ei nosta koneen (=myös pakoputki ja änkkä) lämpötiloja, vaan
laskee niitä.
Toisekseen tuo ei kuulosta ollenkaan rikkaalla käymiseltä. Ekana epäilisin rikkinäistä kannentiivistettä, aiheuttaa juuri lämpenemistä, pätkintää ja "savutusta". Tosin tästä johtuva "savu" on jäähdytysnesteestä tulevaa vesihöyryä. Oletko varma että savu on rikkaalla käymisen savua, eli sellaista sinistä eikä jäähdytysnestesavua, joka taas on valkoista ja lievästi makean tuoksuista?
24.3.2015 9:11
Putkesta tuleva savu on sinertävää. Ainiin ja mopossa on viriä:
Arrowin tehari ja porartu cdi
24.3.2015 11:56
Siinä tapauksessa suutin kuulostaa ennemminkin pirun pieneltä.
24.3.2015 15:39
Täytyypi sitten kokeilla 115 suutin (isoin mitä tällä hetkellä on) ja kattoa miten se sit käyttäytyy. Mutta miksi se sitten röpöttää? Sitä en tajua. Vettäkään ei pääse koneeseen kun juuri äskön katoin niin silti oli vesi pinnassa.
25.3.2015 16:53
Heih
Tässä oon jonkin aikaa jo laitellut tähän mennessä pikkuvikaista MRXsää, mutta nyt tuli vähän isompaa onkelmaa. Reiska ei ollut lähtenyt aiemmin käyntiin ja oli valutellut hieman öljyä putken liitoksista, muttei mitään suurempaa. Äskettäin sain kuitenkin mopon käyntiin ja kun painoin kaasua niin Rieju suorastaan sylki öljyä putken liitoksista eikä myöskään reagoinut tyhjäkäynti ruuviin
Mikähän pojassa mahtaa mättää?
25.3.2015 18:09
Meneeköhän enska mrx:ään mrt:n smotot? Tai käykö muiden riejujen smotot tuohon?
25.3.2015 18:24
Yhtään asiaa tietämättä uskaltaisin väittää että menee, harvoin noissa samanmerkkisissä mopoissa on eri mallien välillä eroa swingissä tai laakereissa. Etupyörän jarrulevy on ainoa asia mikä saattaa smotoissa olla isompi, suattaapi tarvita adapterin
25.3.2015 18:27
Spiken vanteet menee ainakin omine levyineen suoraan.
25.3.2015 19:49
Jos on sama alusta ni on samankokoset levytki. Nää mis usd keula yms ni niissä paremmat jarrutki
25.3.2015 19:53
Pointti onkin siinä, että levyissä on erilainen kiinnitys minkä johdosta smotoja on pakko käyttää omilla levyillään
25.3.2015 21:08
Kiitoksia vastauksista! Käyköhän mrx takahamppi muute nuihi vanteisii vai tarviiko eri?
25.3.2015 21:21
Erilainen, mrx:ssä jako menee 2-2-2 ja smotoissa muistaakseni 5 reikää tasajaolla.
12.4.2015 23:04
Mikä vois olla riejussa kun kone lämpenee niin syyläriin tulee sellasta ruskeeta vaahtomaista juttuu ja sitku kone on viilee nii se on hävinny ja vesipumpun stefa vaihettu vasta. Ja muutenkin kuumenee hirvee helposti ja keittää aina vähä.
12.4.2015 23:08
Mistäs noita rieju rrx 06 ryyppyvaijereita löytyis?
Viimeksi muokannut Reiska06 päivämäärä 13.4.2015 15:05, muokattu yhteensä 1 kerran