Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
27.4.2016 18:41
Oisko kellää ideaa et mikä on gilerassa kun pätkii täysillä ajaessa? 2010 vuosmallin nii ei pitäs rajotintakaa olla ja ei oo tehny tota ennen. Jos ei aja ihan täydellä kaasulla niin ei pätki. Tulppa ja tulpanhattu uusittu ja ei mitään vaikutusta. Voisko sit johtua kaasarin säädöistä
Tekniikkana tyhjä vakioputki, vapari putsari, 100 suutin.
27.4.2016 20:07
Säädöt, pienmpää suutinta, kantsii kanssa kokeilla seosruuvia kääntää.
16.5.2016 15:27
Moro motot.netin väki! En nopiaan hakemalla löytäny vastausta tähän joten :
Gilera smt 08 vaihettiin vakiokoon mäntä ja uudet tiivisteet.
Lisäsin bensat tankkii ja letkut kiinni ja hetken ajan päästä pakoaukosta alkoi tulemaan bensaa... mistä voisi johtua?
Kavereitten kanssa mietittiin syitä ja tuli mieleen : kaasarin koho , neula , ja se että pyttyä ei hoonattu joten bensa pääsisi pytyn jälkien kautta ? Mäntä ei kyllä tuntunut väljältä pytyssä.
Mistä teillä muilla johtunut ja mitä kanattaisi ekaksi tarkistaa?
Koho ainakin oli kunnossa.
16.5.2016 17:23
PeteeZ kirjoitti:Moro motot.netin väki! En nopiaan hakemalla löytäny vastausta tähän joten :
Gilera smt 08 vaihettiin vakiokoon mäntä ja uudet tiivisteet.
Lisäsin bensat tankkii ja letkut kiinni ja hetken ajan päästä pakoaukosta alkoi tulemaan bensaa... mistä voisi johtua?
Kavereitten kanssa mietittiin syitä ja tuli mieleen : kaasarin koho , neula , ja se että pyttyä ei hoonattu joten bensa pääsisi pytyn jälkien kautta ? Mäntä ei kyllä tuntunut väljältä pytyssä.
Mistä teillä muilla johtunut ja mitä kanattaisi ekaksi tarkistaa?
Koho ainakin oli kunnossa.
Itselle kävi samalla tavalla. Olin laittannut bensaletkut väärinpäin kaasariin, eli imu bensaan ja toisinpäin
.
23.5.2016 19:14
Terve
Onko jollain kokemusta gileran männöistä? Laittakaa linkkiä mäntäsarjoista. Tuli itse vaihdettua mäntä halvimpaan mahdolliseen viime syksynä ja väljä on. Tai ainakaan ole puristuksia paljon, mutta kierroksia ottaa
24.6.2016 1:40
Juu eli itellä on tuo gilera rcr mutta haluaisin vaihtaa sen endurovanteet smotoihin. Miten käy/onko mahdollista?
25.7.2016 18:33
Quventy kirjoitti:Juu eli itellä on tuo gilera rcr mutta haluaisin vaihtaa sen endurovanteet smotoihin. Miten käy/onko mahdollista?
Se on aika yleistä ja pitäisi toimia.
11.8.2016 18:31
vm.2010 smt jossa alkukäyrän kuri viilattu 14 mm ja suutin kokoa 82 muuten vakio. AIkaisemmin kulkenut näillä virityksillä noin 55 km/h ja nyt 35-40 km/h. Pari viikkoa sitten kulku tosiaan heikkeni, mutta käyntiin lähtee edelleen hyvin. Tähän mennessä vaihdettu tulppa ja kannen tiiviste sekä putsattu kaasari. Putki oli myös irti ja ei pitäisi olla ainakaan kovin tukossa. Joillakin kierrosalueilla moposta kuuluu metallinen sirinä jota ei ole onnistuttu paikallistamaan.
Kylmänä kun lähtee ajaan niin ensimmäiset noin 100 metriä kulkee suhteellisen normaalisti.
Ideoita mikä voisi olla vialla?
11.8.2016 20:44
Onko lämpännyt? Männänrenkaat voivat siristä. Suosittelen pytyn irroittamista ja männän kunnon tarkastusta.
12.8.2016 23:54
Paljon oot ajanut koneella? Saattaa olla petarit tiensä päässä.
14.8.2016 18:10
Mikä mahtaa olla gilerassa ku kierrokset nousee ilma ryyppyä tyhjäkäynnillä taivaisiin ja ryppyy päällä sammuu jos ei anna kaasua sitten kanssa tulee vettä putkesta ja kierrokset leijuu etta juuri ja juuri uskaltaa pitää käynnissä
23.8.2016 1:06
Täällä yksi ylpeä kilarin omistaja jolla ois pien kyssäri.
Eli minulla on smt vm.2015 ja siitä on nyt väkivalloin, vaahto suusta lentäen sahattu putkesta se kuripilli vithuvun ja laitettu isompaa suutinta, tämän seurauksena huiput nousivat lähemmäs 60kmh. Hetki sillä ajetltua tuli tarve lisäspiidille jolloin aloin harkita lisää kurin poistoa, revin siitä tänään sitten sen reikälevyn pois ja laitoin asianmukaisen 95mm suuttimen (6mm kierteillä jos vm. Yli 2011, itse meni aika kauan kaivaa tuo tieto netistä) mutta huipuillehhan ei sitten mitään käynyt, lisää tuli siis 1-3 kmh lisää. Kysymys siis on että teinkö jotain väärin tässä vai eikö se reikälevy kuristanut yhtään. Oisko mahollista saada kuljemaan 70kmh ilman että hukkaputkeen tarvitsee koskea?
25.8.2016 21:01
Imupuolen kuristukset eivät yleensä rajoita menoa mitenkään dramaattisen paljoa, etenkään jos mopossa on vielä muita kuristuksia paikoillaan. Vaatimaton nopeuden lisäys ei siis kerro siitä, että jotain olisi mennyt pieleen. Tehoputki voisi olla seuraava askel, mikäli vakioputken pilkkominen ei innosta.
30.8.2016 10:54
Hei! Olisko jollain teillä heittää moottorikaavion linkkiä, mopona Gilera rcr -05 .Vai onko uusi ja vanha moottori vielä samanlaisia? Ei ole muutamaan vuoteen tullu raissailtuu mopoja, on vähä hakusessa.
Kiitoksia etukäteen