Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Monkey viritys ja tekniikka

15.6.2013 23:52

Jos rupeisin tohon mankin alkuperäseen alakertaan tekeen remppaa niin mitä pitää vaihtaa? :)

Re: Monkey viritys ja tekniikka

16.6.2013 2:19

Kaikki mitä paskana/kuluneena, mutta jos pelkkää huoltoa niin varmaan koneen laakerit (neulalaakerit ei kulu kauheasti, niitä tuskin kantsii alkaa vaihtelemaan), mahdollisesti vaihderattaita jos jostain puuttuu hampaita tai ovat oikein kuluneet, sekä vaihderummun haarukat voi olla kuluneet (siinä tuntuu sellanen porras jos on kulunut). Pahimmassa tapauksessa sulla on kiertokankikin kulunut senverta väljäksi että tuntuu päittäisvälystä, sillon pitää kietari vaihtaa.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

16.6.2013 12:46

Öljypumppu (välykset) kannattaa tarkistaa, myös kytkin (levyt).

Re: Monkey viritys ja tekniikka

16.6.2013 14:47

tarkotin niinku lähinnä et mitkä laakerit sielt pitäs vaihtaa

Re: Monkey viritys ja tekniikka

16.6.2013 23:21

Hei
Luin ketjuja läpi, mutta en löytänyt joten rohkenen kysyä.

Ihan perus-monkey, 90 luvun alkuvuosilta. Tarkka vuosimalli ei tiedossa, voiko sitä mitenkään selvittää?

Mutta mitä piti kysymäni on miten monkeyyn saisi hieman lisää vauhtia, ettei kaikki kiinan-skootterit ohittelis :) Pakoputki on porattu, mutta mitään ohituksia en haluaisi tehdä. Saisiko nopeutta lisää hammasrattaita vaihtamalla? Ja montakohan piikkiä eteen ja taa?

Toinen ongelma, vilkut. 6V systeemi, miten ja mistä helpoiten. Kuvia, ohjeita, kaavioita, linkkejä sarjoihin tai vilkkuihin jotka saa helposti ja kätevästi kiinni. Ja jonkinmoinen kytkinkin pitäisi laittaa. Apua tai oikeammin neuvoja kaivataan.
Eri asia sitten on, sopiiko Monkiin vilkut ;)

Re: Monkey viritys ja tekniikka

19.6.2013 22:21

Mikäs suutin ois sopiva pz19 kaasuttimessa?
Tekniikkana:
110cc kone
PZ19 kaasutin
sopiva imukaula
bilteman ilmanputsari
vakioputki
15/42 välit

Riittää oikeastaan että saisi jonkun suuntaa antavan suutin koon. 8)

Re: Monkey viritys ja tekniikka

23.6.2013 22:03

Mikä suutin on nyt ja käykö rikkaalla vai laihalla? Jos käy paljon rikkaalla niin alottaisin jollain 10 kokoa pienemmällä, jos käy vähän laihalla niin 5 kokoa isompaa sisään jne.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

23.6.2013 22:34

olisin mankiin gianelli tehoputkea ostamassa. antaako miten paljon tehoja ja pitäskö isompaa kaasaria laittaa? iten hyvin aito mana kestää ton gianellin?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

24.6.2013 0:12

Elä gianelliä osta melko tukkonen putki, mitä kuullu puhuttavan. Ennemmin vaikka joku minikrossin putki käytettynä mikä manaan modattu.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

24.6.2013 16:43

Mites kun tilasin 12 piikkisen eturattaan vakion tilalle ni sen "stopparin" mutterireiät ei sovi uuteen rattaaseen. Jotenka mista saisi tälläisiä stoppareita tilattua?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

6.7.2013 11:52

wandamotorilla muistaakseni on.

Re: Vs: Monkey viritys ja tekniikka

6.7.2013 12:04

naapuri kirjoitti:wandamotorilla muistaakseni on.

Kiitoksia, löytyi.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

7.7.2013 21:29

Mittasin sen mun rattaan koon ni se on 16mm vaikka wandamotor sanoo että 13mm on mankeihin. Mulla siis jincheng manki, onko tämä syy?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

21.7.2013 21:50

Moro! Harkinnassa olis mankiin uuden ja isomman moottorin osto.
Eli kumpaa moottoria porukka suosittelis? YX125cc vai Lifan 125cc?
Ja uutena kaupasta tietenkin ostaisin. Olisiko vielä joku muu laadukas moottori ja mahdollisimman halpa? Mielellään tulisi olla 125cc-->
Kiitos ja kuittaus näin etukäteen! :)

Re: Monkey viritys ja tekniikka

22.7.2013 13:55

Löytyyhän sitä Zongshen-merkkistä ja joitain muita. Itse varmaan ostaisin ennemmin YX:än. Toisaalta ei noissa moottoreissa kovin isoa eroa ole, mutta pidän kuitenkin jostain syystä YX:ää parempana. :)