Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Generic Trigger

17.5.2014 13:25

miten sais helpoiten vaihtettua genericciin vaihteensiirtäjän ku siitä on menny ilmeisesti jousi poikki ettei se palaudu ollenkaan niin ainakun pitää pienemmälle vaihteen se jää sinne alas se poljin ja pitää aina nostaa ylös että pystyy taas vaihtaa vaihteen :x

Re: Generic Trigger

18.5.2014 10:10

mikä olis hyvä ilmanputsarin genericciin?

Re: Generic Trigger

18.5.2014 18:21

No jos kuritonta vakioputkee/teharia kovempia virejä ei ole niin eiköhän se vakio ole paras vaihtoehto. Jos välttämättä haluat vaihtaa niin käy mittailemasta kaasarista minkä kokoiset ilmanputsarit siihen käy ja sitten valitse sopiva.

Itse en jaksa vaivautua :) .

Re: Generic Trigger

18.5.2014 21:44

Vaihoinn suttimen nyt 105, kun on kuriton putki.niin montako kierrosta ote kierittäneet seos ruuvia kun ei itellä meinaa löytyä sopiavaa

Re: Generic Trigger

19.5.2014 1:30

Minulla on kyllä aina toiminu tehdasasetus niin kurillisena kun kurittomanakin ihan hyvin.

Siis se keskellä kaasaria oleva kultainen ruuvihan on siis tyhjäkäynnin ruuvi. Se seosruuvi on vähän ylempänä. Aiempaa tästä ketjusta löytyi kuvakin, jossa tämä selitettiin.

Re: Generic Trigger

20.5.2014 18:16

voiko joku ystävällisesti katsoa monestikko seos ruuvia on pyöritetty tehdasasetuksena

Re: Generic Trigger

20.5.2014 20:14

Tyhjäkäynnin säätö

Ruuvaa aluksi kaasuttimen seosruuvi täysin kiinni, jonka jälkeen kierrä sitä 1½ kierrosta aukipäin moottorin ollessa sammutettuna.

Tämän jälkeen käynnistä moottori ja säädä tyhjäkäynti alustavasti kohdilleen, niin että moottori pysyy käynnissä koskematta kaasuun.

Korvat hörölle!

Kääntele nyt rauhallisesti seosruuvia kumpaankin suuntaan samalla kokoajan kuunnellen, muuttuuko käynti parempaan vai huonompaan suuntaan ja etsi kohta missä moottori käy nopeimmin ja kevyimmin.

Kun olet löytänyt sopivan kohdan seosruuville, säädä lopuksi tyhjäkäynti sopivaksi tyhjäkäyntiruuvista. Sopiva tyhjäkäyntinopeus on noin 1000-2000rpm, riippuen kuitenkin pyöräsi mallista ja muista osista.

Eikö tahdo onnistua?

- Kokeile aloittaa säätäminen ruuvi avattuna 2½ kierrosta.

- Kokeile antaa hiukan kaasua ja kuuntele miten kierrokset palautuu. Jos moottori sammuu kun kierrokset laskee, kokeile avata ruuvia kierros ja kokeile kaasua uudelleen. Jos kierrokset jäävät leijumaan, sulje ruuvia.

- Kun säätö on auttavasti kohdillaan, pienennä tyhjäkäynnin nopeutta niin pieneksi että moottori hädintuskin pysyy käynnissä, ja kokeile kiertää ruuvia molempiin suuntiin. Jos moottori sammuu toiseen suuntaan kierrettäessä, kierrä ruuvia toiseen suuntaan ja testaa pystyykö tyhjäkäyntiä pienentämään entisestään.

- Tyhjäkäyntisuuttimen vaihto isompaan on tarpeellista jos moottori käy parhaiten ruuvin ollessa alle ½ kierrosta avattuna.

- Tyhjäkäyntisuuttimen vaihto pienempään on tarpeellista jos moottori käy parhaiten ruuvin ollessa lähes irtoamispisteeseen avattuna.


Nämä ohjeet ovat suora lainaus Tietopankista. Jos näillä tuo säätäminen onnistuisi 8)

Re: Generic Trigger

21.5.2014 21:41

Nyt sattu sellane kömmähdys että kun avasin kaasuttimen ryypyn niin huomaamattani sieltä tippui se ryypyn "mäntä" joka avaa ja sulkee ryypyn, ja se tippui kivikolle josta sitä yritin etsiä, mutta en löytänyt sitä. Niitä ei ilmeisesti saa edes ostettua joten mikä avuksi:)?

Ja käykö tällääne genericin lorttoo http://www.mc-scatter.com/mopojen-osat- ... 34174.html

Re: Generic Trigger

22.5.2014 20:19

Genericin kaasari on kyllä dellorton kopio, mutta ainakin omaan silmään vaikuttaa melko tarkalta sellaiselta, joten saattaa ehkä käydäkin. Varmaks en kuitenkaan osaa sanoa kun ei ole tullut tarvetta vaihtaa ryyppyä. Tiedät sitten varmaan, et tuo on käsiryppy eli täytyy käyttää kaasarista eikä ohjaustangosta?

Sattuisko olemaan siellä päin mis asut Motor Power:in liikettä? Sieltä voisit käydä kysymässä, että onko mahdollista saada ryypyn "mäntää" tai edes alkuperäistä ryyppyä.

Re: Generic Trigger

3.6.2014 13:25

Omassa Genenssä ilmeni vähän ongelmia väännön suhteen. Kuriton se on ja suutin on vaihdettu 105 kokoon, mutta hetken matkan jälkeen alkaa vääntö hävitä ja tuntuu kuin kone kuumenisi aivan älyttömästi. Öljyvalokin näytti punaista väännettäessä kaasua, vaikka öljytankissa on öljyä melkeen täydeltä. Kiireellisiä vastauksia kiitos!!! :s

Re: Generic Trigger

6.6.2014 2:03

Moro osaisko kukaa auttaa siin et ku mun generickis on ryyppyvaijeri jumittunu jotenki nii miten saan sen korjattua?

Re: Generic Trigger

8.6.2014 23:28

Minulla oli sama ongelma kun tuo oli uus. Ainakin minun piti purkaa ja kasata ryyppy uudelleen.

Re: Generic Trigger

19.6.2014 23:26

Osaako muuten kukaan sano miksi vakiotankossa on kaksi reikää kaasukahvan kohdalla?

Re: Generic Trigger

20.6.2014 0:20

Onko kaasukahvassa pienet tapit reikien kohdalla? Yleensä noiden reikien tehtävä on pitää kaasukahva tukevasti paikoillaan.

Re: Generic Trigger

20.6.2014 22:52

eli alkaako se pyörimään jos vaihdan tankos ja tietääk kukaa käykö vanhanmmallin aprillia rx ja mx jarru ja kytkinkahvat