Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
8.10.2011 12:40
Bundexi kirjoitti:Itellä oli kiinni TG enoxi niin sillä mittariin vakio väleillä 85km/h. Se on muuten myynnissäkin että yyveetä tuleen jos kiinnostaa
Tecnigas on loistava putki! Metrakit on taas kuraa. Ota TG, itellä oli ja oli niin saatanan hyvä putkilo
8.10.2011 12:42
Kondi19797 kirjoitti:Minkä laisia tehareita porukka näissä käyttelee kun itse olen nyt hankkimassa teharia ja vauhtia voisi olla se 90km/h joten mitä putkea suosittelette? Oisko Metrakit thrower hyvä?
Itellä meni 07 sx E-noxilla 12-53 väleillä 90-93kmh. Ostappa vaan semmonen, pirun hyvä putki.
8.10.2011 13:24
Niin ja juuri nuo 12/53 välit on parhaat! 13/53 on toinen vaihtoehto, mutta kun lähtee liikennevaloista kakspäällä niin joutuu nostaa kiekat piikille enne ku päästää kytkimen, että jaksaa lähtee
13/53 pääsee kyllä sitte jo melkeen sitä 100km/h, mutta suosittelen 12/53.
8.10.2011 13:55
Okei, katselen vielä minkä ostan mutta tuo enoxi se kyllä voipi olla?
8.10.2011 14:10
Itellä on turbokit HQ, kulkee n.90 (sigmaan). Tosi repäsevä piikki on myös, ite tykkään
(ei kauhean kovat äänetkään)
8.10.2011 14:52
permuuda kirjoitti:permuuda kirjoitti:Jotakin pientä ja pelottavaa kävi tässä tänään kun ajelin.. Edellisenä iltana olin laittanu teharin takasin ja suuttimen isontanu. Noh ajelin tiellä n.82 mittari nopeutta kunne kuului semmoinen imasu yhdistettynä kokispullun blobsahdukseen avatessa
... Mopo sammui kuin avaimesta olis väännetty ja yrtin heti uudestaan käyntiin poljin ei liikkunu minnekkään, mutta minuutin parin päästä uudi yritys pikkusen kovemmin väänsin ja lähti liikkumaan ja mene käyntiin.. Sen jälkeen ei mitään ongelmaa ollu? Eka kävi mielessä että leipo mutta miten.. Mutta mikä helvetin vika ois voinu olla oli nimittäin melkein sydärin paikka enkä halua näin nuorena kuolla sydänkohtaukseen prkl..
Edit.... Että pako aukon ymåärille oli pärskähtäny semmoista mustaa mössöä pisaroina.. Putki kyllä on vankka ja vakaa.. mutta ei taida olla ihan perilla..?
Joo taas lisää tietoa--> Noh tuon jälkeen pari päivää ajelin niin taas sama mutta nytten teki saman jo 65 vaihdissa, mutta poljin ei jumonu. Mutta tulppa meni ja nytten vaihdoin sen ei toimi elikkä tässä kaikille jokka ei ymmärrä kipinä hukassa. Viisaita vastauksia odotellessa.. Noh olen odottanu niitä kaksi viikkoa jo. Mutta sama se kai on yrittäää?
.. Mutta takuuta on jäljellä ja pitäisi kai mennä vielä takuusen kun laitan vakioksi? Pitääkö tai kannattaako ottaa nuo myöhemmin lisätyt maski,vulkkut ja kilventeline pois? Eihän ne kumminkaan mitä laittomuuksia ole ja ole muutenkaan tekemisissä sytytyksen kanssa?
8.10.2011 21:06
permuuda kirjoitti:Eihän ne kumminkaan mitä laittomuuksia ole ja ole muutenkaan tekemisissä sytytyksen kanssa?
Ei ole ei, mutta siihen ne kuitenkin vetoaa, eli kannattaa laittaa vakioksi.
8.10.2011 23:54
Ootteko ollu tyytyväisiä esim 08 säxään. Oon aatellu hommata, koska pv alkaa suoraansanottuna vituttamaan enkä piikkiäkään varmaan hommaa.
9.10.2011 0:34
Kaikki Säxät vuodesta 2006 eteenpäin on lähes samanlaisia eli hyviä! 2006-2009 mallit ovat täysin samanlaisia keskenään, lukuunottamatta katteiden tarroja, keulaa ja rungon väriä. 2010-2011 maleissa on esimerkiksi erilainen etumaski ja etulokari, tanko ja vilkut verrattuna noihin 2006-2008 malleihin. 2010 ja 2011 mallit taas poikkeavat toisistaan ainakin jarrulevyjen koolla (2010-mallissa on isommat). Jokaisessa vuosimallissa on siis tietenkin erilaiset katteidentarrat. Mutta siis kaikki Säxät ovat tekniikaltaan loistavia, ainoastaan ulkonäkö on muuttunut vuosien varrella, kannattaa siis ostaa Aprilia!
9.10.2011 1:20
nojoo kipinä löyty mutta aika heikko tuntemattomasta syystä.. noh joku joka lukee tuon aikasemman tekstin niin ymmärtää. mutta pääonkelma on että ei saa bensaa yhtään imulla kumminkin. Mutta tankista tulee se jokin möykky johon tulee bensa letku ja alipaineletku niin sinne ei tule alipainetta etta avais sen venttiilin? Mistä tämän taas johtuu? LUKAKAA tuo helvetin pitkä viesti niin ehkä JOLLAKIN välähtää..
9.10.2011 12:21
Oisko alipainehana rikki, tai letkut tukossa?
9.10.2011 21:41
Onko pakoputki tehty mistä? Kärsiikö sen kiillottaa ja pysyykö se miten pitkään kiiltävänä? : )
9.10.2011 22:51
Pakoputki on tehty muistaakseni rosterista, kyllä sen jonkun aikaa pitäs kiiltää kunhan sitä hinkkaa säännöllisin väliajoin metalpolishilla.
10.10.2011 16:37
Siinä pakoputkessa on joku pinnote, jakun kiilotat sen pinnoite lähtee ja putki alkaa ruostumaan. Putki ei siis ole rosteria, koska rosteri ei ruostu. Kyllä sen kiiltämään saa ja pysyy kiiltävänä jos hinkkaat säännöllisesti, niinkuin kaikkia kiilotettuja palikoita pitää
Et vaan päästä sitä ruostumaan
10.10.2011 18:11
Taas yksi tälläinen tyhmä kysymys; onko siitä mitään muuta haittaa kun että vilkut vilkkuvat liian nopeasti (LED-vilkuilla) kun ei ole vastuksia. Esim. voiko sulakkeet palaa tai sähköt mennä muuten vaan sekasin ?