Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
21.7.2011 18:59
Joo auttohan se ,eipä enää vuoda mut nyt ei pysy enää käynnissä
mitä lie on taas tullu kämmättyä
kun sitä kokosin,tyhjäkäyntiruuvi ei tunnu reagoivan ollenkaan voihan se olla vuorostaan jumissa
21.7.2011 23:06
Ookko kattonu ettei oo imukaula halki? Seki on yks näitä ominaisuuksia.
23.7.2011 16:58
meneeks toi 70cc sarja tähän suoraan kiinni?
23.7.2011 17:02
Eiku sun pitää vaihtaa ilmanpaineet. Mitäs luulisit jo se on tähän tehty?
23.7.2011 18:27
Katot vain et se on tehty tälle Lifanin pystykoneelle nii se menee.
23.7.2011 18:29
Ei tää oikee pelitä. Käyntii lähtee tosi huonosti mut sit ku saa käyntii ni kulkee melkee normaalisti (vähän tehoa puuttuu). Seos on kohillaan ja tyhjäkäynti on joko liian "kovalla" tai sitten ei ollenkaan.
Joku aikoinaan ehdotti ajotuksen säätämistä, ni että mite se tapahtuu?
23.7.2011 18:53
SÄÄDÄ VENTTIILIT!!!! Vika on melkein varmasti niissä, koska ne kielivät ensimmäisenä huonosta käynnistyvyydestä. Pahimmassa tapauksessa venttiilit kantaa jo kylmänä, eli puristukset kerkeää hävitä sieltä ennen kun polttoaine syttyy ja näin tehoa häviää melko reilustikkin. Ja jos pakoventtiili kantaa niin paukkuu pakoputkessa.
Elikkäs aloita venttiilien säätämisestä, hommaat rakotulkin jostain eikä ole iso homma.Itse en tiedä Orionin venttiilinvälyksiä mutta joku muu tietää tai googlestakin varmaan löytyy...
Ja jos meinaat nokka-akselin ajoitusta, että se on pielessä niin et varmasti kyllä saa moottoria käyntiin edes pistämällä bensaa sylinteriin ja polkemalla... Eli se on pakko olla oikein kun toimii hyvin mutta epäilisin siis vahvasti venttilien vääriä säätöjä.
23.7.2011 19:55
Venttiilit säädin jokin aika sitten, mutta liekö oikein. Pitikö männän olla tietyssä asennossa kun venttiilejä säädetään? Siinä varmaan homma kussut?
23.7.2011 23:24
imuvena 0,05 ja pako 0,1
venttiilien pitää vaan olla kiinni kun säädät. Ite pyöräytän käynnistyspoljinta sen verran et se tuntuu löysältä. Tai sit otat nokkarattaan edestä sen pyöreän kuvun pois (moottorin yläosassa) ja katot siitä että rattaassa oleva merkki on ylhäällä
23.7.2011 23:54
Säädin venat mut eipä ollu vaikutusta. Pitää kait kattoo sen nokkarattaan merkin mukaa. Magneetostaki löyty jotai merkkejä joten laitoin niitten mukaa. Huomenna sitten
24.7.2011 1:16
Mäntä yläkuolokohdassa sillon kun venttiilejä säädät! Elikkä sillon kun molemmat venttiilit ovat kiinni.
Jos sulla on nokkaratas väärässä asennossa niin mitä todennäköisimmin koko kone ei edes pyöri sillä venttiilit saattavat osua mäntään tai muuten kolista.
24.7.2011 14:14
Venat säädetty nyt ohjekirjan arvoihin eikä silti auttanu yhtää, ei myöskään huonontunu joten venttiilit olis ok?
Mikä mättää?
Tulppa vaihettu
Kaasari avattu 4 kertaa
Ilmanputsari puhistettu
Akku täynnä
Seos kohillaan
imukaula ei oo halki
Rupee jo turhauttaa tää mopo
24.7.2011 14:34
Katto ettei huohotinputki oo tukossa, se musta tuubi joka laskee koneen taakse.
Ei helekutti oikeesti tätä mikä vehje.. tää kulkee taas ku riivattu eläin aikasempaa verrattuna. Gps:ään 12P:llä 58 voin vaikka vannoa tai ottaa videota jos joku pyytää ! Ja tosissaan ihan vakio osilla mennäää. Bensankulutus on sopiva 3-4litraa satasella vakio 1½ litraan verrattuna.
Ainut vika minkä voi (ehkä) laittaa kiinalaisuuden piikkiin on se et joskus 2vaihde hajos. Ja sit o tullu tyyppivikoina mittarinvaijeri , imukaula ja eile vissii vuosi viimisetki keulaöljyt ku alko klappaa. Ja nää tyyppiviat tuli kaikki jonku 500km sisää ku oli ajettu päälle 5tkm.
24.7.2011 14:45
Mullapa ei oo mittarinvaijeri menny poikki vieläkää vaikka on sitä ekaa 09 erää. Ja sen mittarinvaijerin katkeemine on ainaki tosa mun mopos maskin syytä, ku umpio ottaa siihe kiinni ja jos haluaa maskin vakiokiinnikkeisii alhaalta ni se pitää vääntää iha vituiks se vaijeri.
Itellä on kaverilta saatu kytkinkahva (semmone mikä menee derbeihi sun muihi, ollu jossai 05-07 derbis kiinni kaiketi) jota pitäis kokeilla jos menis toho ja jos sais edes väkisin ängettyä kiinni.
Ja vielä sen verra et onko se seittämäkymppine pytty hyödyllinenki? Kiihtyykö mite paljo paremmi?
24.7.2011 15:33
Joonaaa| kirjoitti:Ja vielä sen verra et onko se seittämäkymppine pytty hyödyllinenki? Kiihtyykö mite paljo paremmi?
50cc meni nollasta 45 15 sekunttii. 70cc menee 8 sekunttiin eli puolet parempi kiihtyvyys ja kulkee gepsiin 65 ku ratasta laittaa. Nokka-akselilla vieläkin enempi tehoja mut pitäs itte sorvata uus.
itellä vikoja tällä hetkellä että oikea etujousi vuotaa, takajousi vuotaa, vetoakselin välistä tihkuu öljyä vähän samoin kuin käynnistyspolkimen akselin välistä, edestä ei toimi jarruvalo kun se 5e anturi paskana, eipä muuta, onneks ei mitään ajoa haittaavaa. Ja bensatankista kierteet menny, osittain kyl oma vika. Ne katteiden reiät ei oo ihan kohillaan tankin kanssa
siitä johtuu. Uus tankki varmaan pitäs hommata