Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

6.4.2011 19:42

Evottaja, ootko kattonu wandan moottoreita? Sieltä ku ostat nii ei edes mopoa tarvi vaihtaa :)

7.4.2011 20:26

evottaja7 kirjoitti:No tilaa vaan uus mäntä / pytty niin pääset luultavasti halvimmalla? ku tuskin ne montaa kymppiä näihin kiinalaisii maksaa.

En jaksa tuoho paskaa enää rahaa laittaa, vaikka mäntä vaa 32e maksas..

8.4.2011 15:12

mistä erottaa vanhan mallin lifanin koneen ja uuden mallisen (125cc)

12.4.2011 16:20

evottaja7 kirjoitti:eikös kaikissa mopon moottoreissa ole kytkin kampiakselin päässä vai olenko käsittänyt väärin? jos olen niin jokatapauksessa se on kampiakselin ja vaihteiston välissä jossakin.


ei ole kaikissa kampiakselin päässä, se on yleensä vaihteistoakselin päässä, poikkeuksena melkeen nämä manki tyyppiset kiinan koneet. onhan toki yx:kin manki tyyppinen ja siinäkin on vaihteiston akselin päässä kytkin
http://1.bp.blogspot.com/_rVJzaeDCi9g/T ... C01002.JPG

13.4.2011 15:36

Tietääkö kukaa että minkä kokonen on samurai 150cc vakiokaasarin suutin? Tuli ostettu todella huonossa kunnossa oleva sataviiskymppinen ja nyt sen purin atomeihin, rungon hitsailin parempaan kuntoon ja sekasin olleet sähköt selvittelin :lol: Saapa nähä tuleeko tuosta mitään :D Mutta kiitokset etukäteen vastauksista (Y)

16.4.2011 9:45

http://www.24mx.fi/pitbike/p/kytkin-lif ... et/ss1369/

onko tuollainen kytkin lifan 125cc koneessa vai

http://www.24mx.fi/pitbike/p/kytkin/133 ... 25cc/s436/

16.4.2011 23:53

Eiköhän tuo ylempi (eli "aito" Lifan) kytkin ole paras vaihtoehto , sopii ainakin varmemmin. vaikka luultavasti tuo halvempikin on samanlainen mutta ostaisin silti sen Lifanille tarkoitetun.

17.4.2011 8:34

eli tuleeko tuo kytkin kampiakselin päähän

17.4.2011 20:15

Pystyykö tuota inner rotor kittiä asentamaan väärin, kun asensin semmosen samurai 110cc minicrossiin ja ei lähe millään käyntiin... kipinä tulee, bensaaa saa ja haistelijaakin ooon kokeillu säätää, mut ei lähe.. Mikähän vois olla vituillaan..? :roll:

Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

24.4.2011 19:28

Sellanen tuli mieleen kun ittelläni on tollanen 110cc mönkkäri jossa on loncinin kone, että saako niihin sellasia sarjoja että niistä voi muuntaa koneen esim 125 cc kokoseksi?

Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

24.4.2011 22:02

Miten saisin toho 110cc loncinin koneeseen muutaman hepan lisää, muuten kuin isompi kaasari? Ja miten parempi nokka-akseli vaikuttais?

Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

24.4.2011 22:14

vviltsu kirjoitti:Sellanen tuli mieleen kun ittelläni on tollanen 110cc mönkkäri jossa on loncinin kone, että saako niihin sellasia sarjoja että niistä voi muuntaa koneen esim 125 cc kokoseksi?


90cc:n voi saada 110cc:ksi, mutta 110cc-koneeseen ei ole nuita big bore-settejä. 125cc-koneissa on saman kokoinen mäntä mutta eripituinen isku. Eli ei ainakaan bolt-onina saa lisää kuutioita.

Einari001 kirjoitti:Miten saisin toho 110cc loncinin koneeseen muutaman hepan lisää, muuten kuin isompi kaasari? Ja miten parempi nokka-akseli vaikuttais?


Isompi kaasari, parempi kansi/kanavien siistiminen ja kireämpi nokka, putki jos on tuollainen vakio-110cc-krossin putki kiinni, ne on aika ahtaita.

Re:

27.4.2011 4:40

veijjo kirjoitti:Pystyykö tuota inner rotor kittiä asentamaan väärin, kun asensin semmosen samurai 110cc minicrossiin ja ei lähe millään käyntiin... kipinä tulee, bensaaa saa ja haistelijaakin ooon kokeillu säätää, mut ei lähe.. Mikähän vois olla vituillaan..? :roll:


pystyy.. kattoppa että on käämit oikein päin http://www.x3motormonster.com/proimages/100219b.jpg ittellä meni tuo isompi käämi väärinpäin ekalla kerralla.

Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

30.4.2011 13:45

Fude on ruennu polttaa tulppia niin eikös se johdu sytkäpuolasta.
Uutta sytkäpuolaa kehii?

Re: 110cc ym muut kiinan pojan moottorit

30.4.2011 23:45

Löytyisköhän täältä apua samurai 110 kytkin ihmettelyihin. Itsellä ei kyseistä samuraita ole, mutta tutun kulkupeli pitäisi saada toimimaan. Kiva, kun en ole itse edes purkanut koko härpäkettä, vaan minun pitäisi se kasata se.

Tällä hetkellä kytkin ei toimi alkuunkaan. Kuvassa 2 näkyvät osat 14 ja 15 eli jonkinlainen holkki ja jousi. Nämä osat ilmeisesti puuttuvat tai ainakin purkaja on ne hukannut. Mitä nämä osat ovat ja ovatko kuinka tarpeelliset? Samassa kuvassa on osa numero 16, joka on jonkinlainen kuppi, joka tulee laakeriin. Tämän kupin pohjassa on noin 5mm reikä, joka ei ole edes keskellä kuppia. Onko tämä ihan ok vai taas edellisen omistajan joku patentti?

Kuva 1
Kuva 2