Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
16.4.2015 21:29
Noniin, onko kellään myydä halpaa kuria alkukäyrään ? sellanen mikä menee paisarin ja käyrän väliin, voi olla vaikka vakion kokonen kunhan voi porata. Vanha omistaja oli tunkenut räikän hylsyn joka on kyllä aika naurettava viritelmä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
27.4.2015 21:39
Nyt on aika turvautua viisaampien apuun. Eli MRT on nyt täysin kuriton, CDI porattu ja ilmanputsarin reikälevy poissa. Kaiken järjen mukaan pitäisi kulkea noin 70 mutta huiput jää siihen 56:een. Suutin on 104 ja paikallaan kiertää hyvin. Vakiovälit paikoillaan ja putkesta on polteltu karstoja tänään. Kilometrejä on ajettu 11tkm mutta se ei pitäisi vaikuttaa joten neuvoja saa antaa. Edellinen omistaja vaihtanut proxin männän 1tkm sitten eli tämä ei ole ollut kovin kauaa minulla. Koneremppakin ilmeisesti tehty. Vaihdoin tulpan viime viikolla.
28.4.2015 0:18
Siis onko ongelma se että ei kierrä vaihteella loppuun saakka vai että huiput eivät oo riittävät
28.4.2015 7:37
Kiertää loppuun astti mutta huiput ei ole riittävät
28.4.2015 7:48
No laitahan sitten isompaa eturatasta.
28.4.2015 10:34
Löytyy mulla noita rattaita, mutta sitä ihmettelen miksi vakioväleillä kulkee kurittomana pelkkä sen 56 ..
28.4.2015 17:56
Koska vakiovälit ovat aivan helvetin lyhyet. Itellä mopoaikoina XPS meni kurien poiston jälkeen 49 eikä piiruakaan kovempaa
rajotin hakkas niin perkeleesti, vasta sitten ku vaihdoin rattaat 13-65 niin rupes kulkee sen 65
28.4.2015 18:04
Cdi porattu eli ei rajoita kierroksia, tuttavalla sama mopo ja silläkin kuriton, ihmeellisesti sillä kulkee 70 ja minulla 56
3.5.2015 15:59
milläs putsaan alakerran ku pääsi öljyt ja vedet sekasin?
7.5.2015 19:55
Nonii elikkäs aattelin porata rajottimen pois ja alkukäyrän kuri on jo pois nii kertokaas joku hyvät välit millä menis alle verojen!
7.5.2015 21:49
Mikä mahtaa olla vikana kytkimessä kun ei mene pohjaan asti
Elikkäs kun heitän vaihteen silmään niin mopo sammuu. Korkeammilla kierroksilla sammumista ei esiinny. työntäminenkään ei onnistu kytkin pohjassa, vaan takarengas pysyy lukossa.
Nyt oon vaihtanu jo uuden vaijerin (ja säädöt on vielä oikein), kytkinjouset ja lisäksi kokeillu paria eri öljyäkin koneessa. Kytkinlevyjä kävin näyttämässä motonetin tyäugelle ja hänen mielestä niissä oli vielä pintaa jälellä...
Tossa vielä pari huonolaatuista kuvaa levyistä:
http://aijaa.com/a6EIgbToivottavasti joku osaa autaa
7.5.2015 23:00
se on se minarelli
itellä detsissä ja riejussa sama homma
7.5.2015 23:21
Jep kuulostaa tutulta, laitoin tyhjänkäyntiä isommalle niin nyt kun vaihtaa ykköselle ei enään sammu vaan kierrokset vaan laskee pienemmiksi mutta pääsee sillee ihan hyvin kuiten liikkeelle.
7.5.2015 23:31
Kytkimen käyttö näissä mopedeissa on kyllä vähän taitolaji. Kunnolla vaan kaasua, ennen kuin hujauttaa vaihteen silmään, etenkin kun kone on vielä kylmä. Mulla pysyy kyllä kone tyhjäkäynnillä käynnissä vaihde silmässä ja kytkin pohjassa, kunhan sen on antanut lämmetä, mutta koitappas samaa kylmällä koneella ja sehän jumahtaa heti. Ei se munarelli, vaan ne vilustuneet tossumoottorit yleisesti.