Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
23.7.2014 21:00
Elikkäs mulla on Derbi SM DRD Racing Limited Edition (vm. 07) ja ongelma on se, että kun käynnistää kylmänä niin kierrokset alkavat nousta todella korkealle, mutta hetken päästä palautuu normaaliksi ja toinen ongelma on kun moottori on lämmennyt ei pysy päällä tyhjäkäynnillä kauaan. Olen yrittänyt säätää tyhjäkäyntiä aika paljon, mutta ei ole auttanut, joten apu viisaammilta olisi tarpeellista.
24.7.2014 0:18
Tarkista löytyykö imuvuotoa ja onko kyseisessä mallissa sähköryyppy?
24.7.2014 14:43
Mikäs vika mahtais olla derbi senda sm 09:ssä jossa on tyhj. vakioputki ja rajottamaton cdi. Itellä oli siin 75 suutin kiinni ja kävi ihan liian laihalla. Nyt vaihoin 86 suuttimen ja tuntuu käyvän hyvin. Mutta putki lämpee tajuttoman nopeasti. (eikai se johdu näistä helteistä että lämpee nopeasti?:DD) Ja sitten ei pysy tyhjäkäynnillä kun sen 1min. Kierrokset ovat normaalissa jonkun 50sec ja sitten yhtäkkiä laskee kierrokset ja sammuu..?? Kertokaas mitä teen
? ainiin neulan sokka on keskimmäisessä lovessa jos joku sitä tietoa tarvitsee....
24.7.2014 17:03
Aja kone lämpimäks ja sitten säädä tyhjäkäynti.
25.7.2014 11:36
Mikähän Derbissä.... Eilen illalla hallissa laitoin rajottimen paikoilleen (tai oli ollut jo paikoillaan vaan irtosi, laitoin uudestaan) siis yhden johdon liitin uudestaan ja kokeilin käyntiin niin aivan normaalisti ekasta laakista käyntiin. Sammutin ja lähin pois. Tänä aamuna sitten ei edes koita käyntiin?!?! Miksi? Kipinää tulee. Ja siis eilen lähti ja en tehnyt sen jälkeen enää mitään niin jotain derbin taikoja kun hajonnut itsestään?
25.7.2014 14:35
Nyt en kyllä vittu tiedä tuosta.. Siis tulpan katsoin useampaan kertaan, cdin johdot ku räpellin niiden kanssa, ilmanputsarin puhdistin, kaasarin myös. Kaasarin puhdistuksen jälkeen mopo lähtikäyntiin noin sekunnin ajaksi ja sammui taas eikä lähtenyt käyntiin. Sitten katsoin jo mäntääkin ja se oli kunnossa. Sitten kun kävin kahvilla menin takaisin niin se yllätäen lähtikäyntiin mutta alkoi huutamaan kierrokset melkein tapissa. se tais johtua siitä kun kaasuvaijeri ei ollut kunnolla. no laitoin sen ja yks kaks mopo alkoi toimimaan. ajoinkin sillä muutaman metrin sammutin sen jahain kypärän ja olin lähössä ajamaan ja menin mopon luokse ja mitä mitä..?? sepäs oli vittu taas hajonnut itsestään?!?!? Siis ei lähe käyntiin. Mikä helevetti tuossa paskassa mahtaa olla alkaa hermojo mennä ku siis ITSESTÄÄN näyttää hajoilevan? Ja mikä tämä ihme vika mahtaa olla tässä?
25.7.2014 15:58
ookkonää vaa polkenu vai kokeillu vähä mäkistarttii vähä?
25.7.2014 16:29
Kasteleeko tulpan, voisit kans ostaa uuden ja kokeilla sillä sekä jos sulla on on-off bensahana nii jättää se kiinni aina kun pyörän sammutat.
26.7.2014 16:20
JusHond kirjoitti:Nyt en kyllä vittu tiedä tuosta.. Siis tulpan katsoin useampaan kertaan, cdin johdot ku räpellin niiden kanssa, ilmanputsarin puhdistin, kaasarin myös. Kaasarin puhdistuksen jälkeen mopo lähtikäyntiin noin sekunnin ajaksi ja sammui taas eikä lähtenyt käyntiin. Sitten katsoin jo mäntääkin ja se oli kunnossa. Sitten kun kävin kahvilla menin takaisin niin se yllätäen lähtikäyntiin mutta alkoi huutamaan kierrokset melkein tapissa. se tais johtua siitä kun kaasuvaijeri ei ollut kunnolla. no laitoin sen ja yks kaks mopo alkoi toimimaan. ajoinkin sillä muutaman metrin sammutin sen jahain kypärän ja olin lähössä ajamaan ja menin mopon luokse ja mitä mitä..?? sepäs oli vittu taas hajonnut itsestään?!?!? Siis ei lähe käyntiin. Mikä helevetti tuossa paskassa mahtaa olla alkaa hermojo mennä ku siis ITSESTÄÄN näyttää hajoilevan? Ja mikä tämä ihme vika mahtaa olla tässä?
Ne ei koskaan hajoa itsestään, se on huollon puute tai huono käyttö jos mopo jatkuvasti hajoilee
26.7.2014 20:12
Mikäs voi olla derbissä vikana, kun tuntuu olevan laiskempi nyt yhtäkkiä. Huomasin sen nyt kun vaihdoin piikkiä isomman eturattaan, mutta olin sen kyllä aijemmin jo tiedostanut. Veikkaisin että käy vähän rikkaalla, kun tuntuu että röpöttää. Kun ajaa kutosella ja päästää kaasun ja painaa sen heti pohjaan, niin meinaa hyytyä, tyhjäkäyntikään ei toimi.
Ennen meni monessa mäessä 60 km/h 12 piikkisellä rattaalla, nyt ei mene samoissa mäissä kun vähän päällä 55 km/h.
Vika taisi tulla kun huoltamossa olivat jotain sorkkineet sitä kaasaria, kun kaasu hirtti kiinni, sitä ennen ei kyllä ollut mitään vikaa.
27.7.2014 0:06
Säädä kaasari ja se voi olla ihan tehonpuutteesta että ei jaksa kelata noita välejä
27.7.2014 12:48
Nyt on kaasari säädöissä ja toimii jo paljon paremmin.
Kait se on sitten sitä tehonpuutetta ettei jaksa tolla kutosella mennä, vitosella pääsee jo 49 ja kutosella ehkä sen 52
No eipäs ainakaan kierrä liikaa matka-ajossa...
27.7.2014 15:46
Kannattaa keventää välejä, bensaaki varmaa säästyy
27.7.2014 17:19
Noh tuo kelas vanhat välit aivan loppuun ja huusi kutosella, niin sen takia vaihdoin välejä, nyt menee kuitenkin sen vähän päälle 50 mittariin ja huuta paljon vähemmän.
28.7.2014 17:10
nyt tuli outo ongelma :o eli siis pohjustan, kokosin derbin eilen yöllä rungon maalauksen jälkeen uudestaan, samalla säädin kaasaria, lähdin ajamaan, kulki kun unelma, 65km/h ja kiihtyi niin pirusti mutta koneen lämmettyä sammui joka väliin kun ei antanut kaasua, no takasin talliin ja tyhjäkäynti kuntoon, sen laitettuani menin nukkumaan (
) noh aamulla tuli vähän kiire ja lähdin vaa ajelemaan turhia miettimättä töihin, pihasta päästyäni huomasin kuitenkin että puoli kaasulla booaa ja täyskaasulla röpöttää ja pätkii niin pirusti :o
jottai tietoo ->
senda sm -06
hukkaputki poistettu
välit 13/65
pääsuutin 70