Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
26.3.2021 9:45
Vauhtiviivatarra kirjoitti:Kuulostaa melko klassiselta bensansaannin ongelmalta. Roskia bensan seassa ja pääsuutin tukkeutunut.
No ei näköjään se ole kun ei kipinää löydy
Missä vika?
26.3.2021 13:20
Mittaa staattorin resistanssit.
Tulpan ja hatun vaihto.
Kytkennän tarkistus kokonaisuudessaan ettei sammutin ole päällä.
27.3.2021 14:14
Onkohan jännitteensäädin rikki kun mikään valo paitsi etuvalo ei pala? Ensin toimi pelkkä taka- ja jarruvalo, mutta nyt ei nekään. Sulake on kunnossa ja akku antaa 14v. Mopo on vuosimallia 2015.
27.3.2021 22:01
Ootko tarkistanut että polttimot on ehjiä?
28.3.2021 2:21
Malagutisti kirjoitti:Ootko tarkistanut että polttimot on ehjiä?
En usko että olisi palanut kaikki vilkkujen polttimot, led takavalo ja mittaristo mennyt pimeäksi samaan aikaan.
26.4.2021 21:43
Oisko kellään hajua miks apikka välillä nykii kun on kaasupohjassa? Välillä mopo hidastuu sekunniksi ja sitte jatkaa matkaa ja välillä se on semmosta pientä nykimistä.
28.4.2021 0:11
Kaasarissa oleva roska tai karstoittunut tulppa kannattaa ensin sulkea pois.
9.5.2021 14:48
Mikä voi aiheuttaa sen että mitkään sähköt paitsi kipinä ei toimi? Akku ok, jännitteensäädin ok, jännitteensäädin saa virtaa.
13.5.2021 21:46
Oon tässä pian pari vuotta ajellut kuritonta euro4 apikkaa ja mietin tässä että miksi tää lämpenee ihan helvetisti verrattuna vaikka kaverin riejuu tia cpi:hin. Syynä on varmasti eri moottori mutta miksi am6 on paljon viileämpi. Kaverien putkesta voi ottaa kiinni ajon jälkeen kun taas apikan putken päällä voi paistaa makkaraa. Jäähärit keirtää normaalisti ja kaikki kunnossa. Ei oo koskaan lämpö leikannut (ihme kun ajattelee miten lämpimäksi kone tulee)
15.5.2021 0:11
Laihalla oleva seos saa tyypillisesti koneen käymään kuumempana, mutta toki se pakokaasu normaalistikin useamman sata astetta on pytystä tullessaan. Katalysaattori voi myös saada putken lämpenemään paikallisesti. 2t-koneen kohdalla olisin enemmän huolissani siitä jos ajon jälkeen siitä putkesta voi ihan ronskisti tarttua kiinni
Lämpökuormaa ajatellen kannattaa tietysti antaa koneen lämmetä ennen täyden tehon vaatimista ja vastaavasti jäähtyä hetken aikaa matalilla kierroksilla ennen sammuttamista.
29.5.2021 17:06
TERE kysyisin että kuinka paljon tehoa tulee aprilia sx 50 factory 2006 vuosimallin mopoon jos on rajoittamaton cdi hiilikuitu läpät poistettu reikälevy ja kuriton tehari tuleeko mopoon jo sillon edes pientä tehonmäärää että alkaisi naukaseen mukavasti `? vai onko pakko laittaa isompaa sylinteriä
Viimeksi muokannut Derbi1020 päivämäärä 30.5.2021 18:52, muokattu yhteensä 1 kerran
30.5.2021 1:23
teharilla saa mukavan tehonlisäyksen, hiilikuituläpillä ei mitään väliä
30.5.2021 20:09
Entäs jos mopo kulkee vaikka 80 ja pistää nappi rajoittimen rajoitetaan nopeutta siihen 45 tuleeko siitä sakkoja jos mopo kulkee sen rajoittimen kanssa aina sen 45
30.5.2021 23:05
Näin niinkun lyhykäisyydessään, aina kun mopon saa kulkemaan yli 45km/h, puhutaan viritetystä moposta. Syvällisempää pohdintaa aiheesta käydään esimerkiksi
onko laillista-ketjussa ja
poliisit-topikissa.
1.6.2021 13:29
Kysyisin vielä että paljon tehari yleensä tuo tehoa lisää esim suurinpiirtein montako hevosvoimaa tai kuinka paljo enemmän mopon huiput on
putkessa ei siis ole mitään kureja se on e hyväksymätön