Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: MRT

13.5.2013 21:34

Eihän sun takalippaa tarvi irrottaa että sen kilventelineen saat vaihdettua? Kilventeline lähtee irti kun neljä pulttia aukasee alapuolelta ja vetäisee taakseppäin, tulee ns. kiskoja pitkin pois..

Ja sen sanon näille kilventelineen ja vilkkujen vaihtajille, Menkää sinne mopon vierelle tutkimaan asioita niin opittekin joskus jotain ettei vaan kaikkea kysytä täällä 8)

Re: MRT

13.5.2013 23:11

Sielä takalipassa on 2 ruuvia :lol:

Re: MRT

14.5.2013 7:43

Kilventeline pitää ottaa ennen takalippaa pois koska kilventelineen alla on 2 ruuvia jotka pitää lippaa kiinni. Kilventeline lähtee 4 ruuvia irrottamalla ja vetämällä taaksepäin, saattaa olla aika tiukassa koska ainakin minulla otti johdot vastaan.

Re: MRT

14.5.2013 17:35

kiitti juppe! kerro viel se että mitä teit johdoille kun ne otti vastaan?

Re: MRT

14.5.2013 20:49

Dodiii.. Mulla on ollu eilisestä kortti, ja oon nyt käyny neljä kertaa tankilla tuon rieju mrt pro -09, kanssa ja tankannut joka kerta vitosella, eli saanut n. 3ltr. noh, tänään ajoin n. 100km lähes täydellä tankilla, ja sitten meni "varatankille", kysyisinkin että minkä kokoinen tuo varatankki on? Ja minkälaisia teidät pärrät on kuluttamaan? Tuntuu minusta aika suurelta kulutukselta tuo..

Ja säästääkö paljon bensaa jos vaihtaisin 13 hampaisen eturattaan, nyt 10, nyt ajan kaasu pohjassa ja kuluttaa vissiin jatkuvan huudatuksen takianin noin paljon..

Eli siis jos vaihtasin 13 hampaisen ja ajaisin silti vain 45-55, enkä huudattaisi, säästäiskö bensaa?

Re: MRT

14.5.2013 21:29

Tottakai se sun vehkees kuluttaa sitä bensaa jos täysikaasulla ajat! Mulla menee kuriton MRT 105 suuttimella noin 80km ja sitten pitää vaihtaa varatankille, eli tankilla ajaa noin 100km..

Säästäisit.

Re: MRT

14.5.2013 21:35

No juu sen olen itsekin ymmärtänyt että se enemmän lulutaa jos täydellä kaasulla ajaa :D Mutta vähentääkö siis kulutusta jos vaihtasin 12-13 hampaisen eturattaan, jolloin ei tarttis täydellä kaasulla tykittää?

Re: MRT

15.5.2013 7:14

Tankilla pääsee sen 100km ja sitte pitää vaihtaa varatankille :D Tottakai se kuluttaa vähemmän jos vaihat isomman eturattaan etkä aja kaasupohjassa. Meitsi ainaki ajaa kutosella pintakaasulla ja siltiki vauhti on siinä 60+

Re: MRT

15.5.2013 8:52

No sellanen ratas täytyy sitte hommata :) Kiitokset vastauksista!

Re: MRT

17.5.2013 14:41

Juuh elikkäs tilanne seuraavanlainen. suutin kokoa 100, putkesta ensimmäinen näkyvä kuri hiottu pois, 13-kokonen eturatas ja mittarin mukaan alkaa käymään kuumana kone melko helposti(joku ~5 min ajoa täysillä). lieneeköhän suutin liian suuri tähän viriin vain onko suurempi ongelma edessä? vai kuseeko mittari jo omiaan.

Re: MRT

17.5.2013 14:49

Tuntuuko ku kädellä kokeilee että kävis perkeleen kuumana? :D Luulen kyllä että mittari ei ihan skulaa.

Re: MRT

17.5.2013 15:18

sitä koneeseen menevää jäähytysletkuu koitin vaan, kuumana kävi mutta kyllä siinä kättä pystyi pitämään kuitenkin.

Re: MRT

17.5.2013 18:29

Itellä samalla lailla ja se valon vilkkumine loppu ku laitoin 105 suuttimen. Se valo voi kyl vilkkuu iha muutenki vaa :D

Re: MRT

17.5.2013 19:26

Ei se valo omiaan vilku. Aina sille on joku syy, joko joku "oikea" syy, eli esim. öljy lopussa Kyllä, se vilkkuu jos hiemankin mopoa heiluttaa kun on juuri siinä rajalla että palaakko vai ei tai sitten joku anturi on sanonut sopimuksen irti eli ei toimi.

Ja jos kone kuumenee liikaa, ei sen pitäisi johtua isosta suuttimesta, päinvastoin.

Re: MRT

17.5.2013 21:10

Sainpa kilventelineen, tuli mukana jotkut ihme liittimet, mistä kohtaa johdot kannattaa vetää poikki? siis vaurioittamatta vanhaa takavaloa