Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
2.5.2014 12:31
Itselläni palaa kanssa nää varoitus valot, en muista johtuuko siitä että akulta ei tule virtaa vai vetääkö maihin. Lataappa akku ja katso sitten
4.5.2014 11:26
Mikä johto on irti/poikki, kun virtalukko ei toimi ollenkaan, eli mopo käynnistyy vaikka virrat eivät olisi päällä, ja täytyy sammuttaa vaihteistolla. Oikean etukatteen alta kaikki johdot ovat kiinni, vasemman etukatteen alla on 3 liitintä jotka eivät ole missään kiinni, enkä niille paikkaa löytänytkään.
4.5.2014 20:43
CDIn se "ensimmäinen" eli ihan vasemman reunan liitin on se sammuttimen liitin, jos se on kinni ja muut liittimet siinä lähistöllä niiin voi olla että virtalukolta sitten sammuttimen tai maadoituksen johto poikki..
6.5.2014 21:16
Mihin kierroslukumäärään saakka ducatin 85w ''rajoittamaton'' cdi kiertää?
Viimeksi muokannut luxus16 päivämäärä 11.5.2014 18:08, muokattu yhteensä 1 kerran
6.5.2014 21:48
Onko ihan normaalia jos talvella vaihdoin Dööpiin sulakkeen ja talven jälkeen ajettu noin 500km ja nyt jo sulake paskana?
Sähköjä kattelin yms. mutta näytti ihan normaalilta? Mistä voisi vikaa lähteä etsimään?
7.5.2014 21:30
Sulake voi myös mennä muuntenkin, kuin että johdot ottaisivat maihin tai yhteen. Tosin todennäköisin syy on aina hankauma rungon kanssa, jolloin sulake napsahtaa.
Ei auta kun ruveta tarkemmin kahtelee niitä sähköjä..
8.5.2014 16:50
Sellasta kyselen että minkä värinen on ducatin sähköissä akunlaturin johto? Eli derbi otti ja paloi
joten akku ei lataa ollenkaan , ja vedin akulta suoraa pihat valoille mutta nyt pitäs saada akku lataamaa
13.5.2014 22:08
Morjesta! Onko jollain ollut samaa vikaa tai tietääkö mistä kiikastaa, kun mopo käynnissä niin kaikki toimii normaalisti, mutta kun mopo ei ole käynnissä ja virrat ovat päällä niin mikään valo tai villku ei pala.
14.5.2014 14:42
Tsekkaa että onko sulake mennyt? Sulake löytyy akun toisen johdon päästä.
15.5.2014 20:27
Mites, otin tossa drd prosta mittarin irti maskin tieltä joten leikkasin sivuleikkureilla johdot poikki. Sitten sen jälkeen huomasin että startti ei pelitä enää samoin pelkästään virrat päällä ei takavalo enää pala. Pitääkö noita mittarin katkottuja johtoja jotenkin yhdistellä että saan startin ja takavalon pelittämään normaalisti?
15.5.2014 22:37
Jälkiviisautta mutta ois varmaan ollu helpompi avata kaksi ruuvia ja ottaa mittari irti. Tottakai ne johot pitää yhistää jos haluat että moposi toimii nomaalisti.
17.5.2014 15:46
Jooo ihan niinku en ottanu niitä irti.... Siis ylipäätään en mittarilla mopossa mitään tee ja sen takia otin sen irti kun sitä ei saanut millään mahtumaan maskin taakse.. enkä kaivannut tommosia ympäripyöreitä vastauksia...
17.5.2014 16:39
Rauhotutaas nytten.
Katoppa sieltä mopon sähkökaaviosta (käyttö oppaassa) niitä johtoja, suhteellisen helposti tulkittavissa kun vähän keskittyy.
18.5.2014 19:27
juu elikkä mopon sulake palaa kun ajaa korkeemmilla kierroksilla/kovempaa että missä olis vika? vilkut vaihettu taakse ja akun virta taitaa olla ihan lopussa jos sillä jotain merkitystä tohon?
19.5.2014 10:07
Olis semmonen ongelma kaverin Derbi DRD Racing LE 08 mopossa, että mitkään valot ei pala, ja akku ei lataannu. Voiko olla staattorissa/magneetossa vika?
edit: ja takavalo syttyy kun virrat laittaa päälle (kun akussa on virtaa)
Vähän aikaa sitten vielä toimi kaikki paitsi etuvalo kun akku vaihdettiin, mutta nyt kaikki taas himmennyt pikkuhiljaa pois.