Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
17.2.2014 20:50
Monesti, jos siel koneessa ei oo yhtää öljyä nii ne vaihteet ei mene päälle.
9.3.2014 18:27
viikonloppuna sattui omituinen ongelma etää mopo lähti menemään takaperin missä vika ? mihkään en koskenut enkä tehnyt mopolle mitään olisko sytytys liian aikasessa?
9.3.2014 20:58
Luultavasti vauhtipyörän kiila tai kiilaura menny rikki. Älä käytä konetta ennen kun katsot sen !
9.3.2014 21:10
Moro, tuli tänään ostettua tollanen -92 vuoden tiger aqua kun puoli-ilmaiseksi sai ja nyt olisi pari kysymystä.
Eli eikös tuon vuotisessa tiikerissä pitäis olla edessä levyjarru, näet meikäläisen mopedissa on rumpu
sitten pitäisi tietää mitä öljyä tonne koneeseen laittaa, käykö kenties sama 10w40 mitä olen riejuunkin tunkenut ja paljonko sitä sinne laitetaan, kun ei tunnu olevan mitään tarkistusaukkoa koneen kyljessä? Onnistuukos jarrujen kiristys enää mitenkään muuten kuin hankkimalla uudet vaijerit/palat, kun molemmista on säätövara finaalissa, eikä etujarru toimi käytönnössä ollenkaan, takajarru toimii vielä kohtuullisesti.
Onko mitään mitä kannattaisi hoitaa ennen kuin koittaa käyntiin (ei ilmeisesti vuoteen ollut käynnissä), tulppa antaa vahvaa kipinää, joten sitä ei liene tarpeellista vaihtaa. Tankissa ei ole ollenkaan bensaa eli uutta 2% seosta vaan sisään, bensaletku ja -hana pitää tosin huomenna hommata. Kaasarin putsauskaan ei liene pahitteeksi?
9.3.2014 21:59
jawa123 kirjoitti:Moro, tuli tänään ostettua tollanen -92 vuoden tiger aqua kun puoli-ilmaiseksi sai ja nyt olisi pari kysymystä.
Eli eikös tuon vuotisessa tiikerissä pitäis olla edessä levyjarru, näet meikäläisen mopedissa on rumpu
sitten pitäisi tietää mitä öljyä tonne koneeseen laittaa, käykö kenties sama 10w40 mitä olen riejuunkin tunkenut ja paljonko sitä sinne laitetaan, kun ei tunnu olevan mitään tarkistusaukkoa koneen kyljessä? Onnistuukos jarrujen kiristys enää mitenkään muuten kuin hankkimalla uudet vaijerit/palat, kun molemmista on säätövara finaalissa, eikä etujarru toimi käytönnössä ollenkaan, takajarru toimii vielä kohtuullisesti.
Onko mitään mitä kannattaisi hoitaa ennen kuin koittaa käyntiin (ei ilmeisesti vuoteen ollut käynnissä), tulppa antaa vahvaa kipinää, joten sitä ei liene tarpeellista vaihtaa. Tankissa ei ole ollenkaan bensaa eli uutta 2% seosta vaan sisään, bensaletku ja -hana pitää tosin huomenna hommata. Kaasarin putsauskaan ei liene pahitteeksi?
kyllä niissä levyjarru on ihan vanhoissakin 10w-40 tai 5w gold s öljyä oon ite käyttäny. kytkin levyjä kuluttaa enemmä mut eipä oo iso homma uusia. käynnistys polimen vieressä on ruuvi mistä kahtoo öljyt 7ja puol desiä on se passeli määrä
ja kannattaa sen öljyn olla sellasta missä on kytkin lisä ainetta
Viimeksi muokannut tunapoika98 päivämäärä 9.3.2014 22:03, muokattu yhteensä 1 kerran
9.3.2014 22:01
sasumeil kirjoitti:Luultavasti vauhtipyörän kiila tai kiilaura menny rikki. Älä käytä konetta ennen kun katsot sen !
jaa ok no mitenkä seny vaikuttaa siihe, ei mun älli riitä
9.3.2014 22:05
Kiitokset tästä, jännä juttu tosiaan, että tossa on edessä ja takana rumpujarrut, lieneekö jälkeenpäin vaihdettu? Osaiskos joku noihin muihin kysymyksiin vastailla?
ps. Edellistä viestiä ei tarvii lainata, modet ei tykkää ja täyttää sivua turhaan.
9.3.2014 22:14
vaijereitten päissä mihkä ne tulee kiinni ni niissä on mutterit mitä kiristät kireämmälle, en muuta säätöjä keksi tähän hätään
9.3.2014 22:19
No niinhän se tehdään, mutta kuten sanoin, säätövara on loppu. Eli ilmeisesti uudet palat tai vaijeri jos se on vaikka venynyt.
9.3.2014 22:25
no enpä oo ikinä että vaijeri on venyny
uudet palat kyllä auttaa asiaan kyllä!
9.3.2014 23:06
tunapoika98 kirjoitti:jaa ok no mitenkä seny vaikuttaa siihe, ei mun älli riitä
Vauhtipyörä pääsee liikkumaan eri asentoon, jollonka sytytysennakko vaihtuu ja kannattaa myös kattoo ettei staattori liiku mihinkää suuntaan.
10.3.2014 9:42
Jep, sytyttää väärässä kohtaa ja sit alkaaki pyörii väärinpäin.
Jawa123, mites ässäakselit, sius kenkien levittäjät? Nehän on vanhoissa tuntureissa ja muissaki rumpuvehkeissä kuluva osa, ja sehän aiheuttaa sen ettei kengät levii kunnolla. Jos näkyy kulumaa ni täppäilet hitsiä siihen ja hiot sopivan muotoseks.
10.3.2014 10:22
Juu, pitääpä sekin tarkistaa. Alustavasti veikkaisin kuitenkin, että etupalat alkaa olla ihan loppu.
Edit. osaiskos kukaan sanoa, että kuinka paksu on tigerin alkuperäinen 'mehupilli', eli alkukäyrä. Vaikuttaisi vähän, että tuohon meikäläisen tiikeriin olisi vaihdettu paksumpi, mutta vaikea sanoa kun ei ole ikinä alkuperäistä nähnyt ja tätä voisi puoltaa se, että mopoon on vaihdettu 16mm kaasari. Edellinen omistaja siis vaihtanut 16mm dellorton, mutta imukaula on alkuperäinen 12mm, jolloin isommasta kaasarista ei liene juurikaan hyötyä
Edit 2: jos jollain on tiger projektoitavana/aikeissa hankkia projektiksi niin täältä löytyy alkuperäis ja viriosaa vaikka muille jakaa!
http://www.motot.net/talli/kayttaja/118177
26.3.2014 23:31
Aqua olisi kyseessä ja ilmeni pienimuotoinen ongelma.
Sha 14.14 kaasuttimen kanssa esiintyy ongelmaa että toimii vain ryyppy päällä ja yht'äkkiä sammahtaa mutta saa heti käyntiin. Ongelma on lievempi kun ei ole suodatinta paikallaan.
Alkuperäisellä 9mm kaasuttimella ongelmaa ei oikeastaan ole mutta tarkempaa infoa päivitän kun säädän kytkimen ja pääsen liikkeelle tuolla laitteella.
27.3.2014 20:45
SHA olisi suositeltavaa heittää menemään, ja hankkia joku PHBG tai vastaava tilalle. SHA joko toimii tai ei toimi, ja sinun tapauksessasi se ilmeisesti ei toimi.