Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Monkey viritys ja tekniikka

19.5.2013 14:47

Paljonko skytari menis jos siitä ottaa imukaulan kurin pois ja ohitin (joka vakiona?)ja paljon jos siihen lisäks viellä tehari tai vakioputkesta kurit pois ? :)

Re: Monkey viritys ja tekniikka

19.5.2013 16:15

Skyteamissa on rajottamaton CDI-boksi. Tehari ja vakioputken muuntelu ei vaikuta juurikaan huippuihin. Voithan sä imukaulan ja putken kurit ottaa pois, mutta pelkillä näillä ei juurikaan huippunopeus nouse. Muutat vähän välityksiä niin eiköhän kulkujakin ala tulemaan.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

19.5.2013 16:34

En huippuja hae vaan vääntöö :D

Re: Monkey viritys ja tekniikka

19.5.2013 22:31

Kyllä noilla vääntöä saat lisää. Mutta huippunopeuttahan sä alunperin kyselit.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

19.5.2013 22:38

Oho vääntöö mun piti vaa kysellä et miten saa parhaiten tohon 50-55kmh max nopeuteen :D

Re: Monkey viritys ja tekniikka

19.5.2013 23:44

No johan sulle vastattiin, mutta miksi nopeuden pitää olla juurikin max 55?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

20.5.2013 8:02

Veli jäi joskus omana mopo aikanansa 3 kertaa putkeen kiinni niin mun ei anneta tehä sitä samaa "virhettä" :D ja mun piti kysyy että palj se skytari menee jos siitä ottaa vaan imukaulan kurin pois ? Kun jotku sanoo että se menis 70kmh(?)

E: Eikä sen tarvis kulkee 55 lujempaa

Re: Monkey viritys ja tekniikka

23.5.2013 17:10

sanokaa joku hiljane vaimennin manaa :) ku nimittäin asun helsingin keskustas ja manassa 110cc mylly..

Re: Monkey viritys ja tekniikka

23.5.2013 20:07

Itsellä oli 110cc motin kanssa kinkkimankin putki mistä oli katalysaattori poistettu. Ei huomannut äänissä eroa vakioon, paitti moottorijarrulla ampui putkeen vähän erilailla kun 50cc, lisäksi ihan yläkierroksilla olisi äänestä vähän huomannut. Kiinalaisen manan putkikin on vakion näkönen.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

24.5.2013 20:39

Onko kellään kokemusta, että sopiiko wandamotorin 72cc pytty
04 honlein kannelle parin lisätiivisteen kanssa.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

24.5.2013 21:39

Ajattelin ostaa mankiin 72cc sylinterisarjan ja isomman kaasarin, saako sen toimimaan helposti jos on vakiokansi? Ja mitkä venttiilinvälyksen mitat täytyy olla tossa 72cc setissä?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

25.5.2013 12:00

Niin jos 72cc sylkän meinaatte 50cc kannelle istuttaa niin pari tiivistettä täytyy lisätä pytyn alle. En nyt muista tarkkaa määrää mutta sekin kyllä on tiedossa.

Kun ei se 72cc mikään kovin kisanen oo edes tappiinsa viilattuna niin ihan ne samat mitä 50cc:lläkin, tai sitten pakoon voi jättää hippasen löysemmän.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

26.5.2013 20:08

Jos sää meinat 72cc ja isomma kaasari laittaa nii laita se kansiki. Isoventtiilikansi on vaa nii paljo parempi siihe ahtaasee vakioo verrattuna.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

30.5.2013 23:10

Hmm... Päivitin mun 50cc sylkän 70cc sylinteriin ja kansi kans johonkin isompaanja 19mm kaasari. Alkuun kun aloin käynnistelemään nii se lähti käyntiin, mutta heti kun laski kaasun niin se sammui.. Ja tänään se ei lähtenyt enää ollenkaqn käyntiin.. Säädin molemmatventtiilit 0.05mm kokoisiksi, eikä vieläkään lähtenyt.. Apua? :/

Re: Monkey viritys ja tekniikka

3.6.2013 18:05

Sääjä se kaasari ainakin näin aluks :nörtti: