Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

17.5.2012 8:42

Myy takalippa?

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

17.5.2012 16:51

Mikä voi olla ku on jo kolmas kannentiiviste minkä rikkoo?? voiko tilalle laittaa tiivistysmassaa?

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

17.5.2012 16:52

Larmotti kirjoitti:Mikä voi olla ku on jo kolmas kannentiiviste minkä rikkoo?? voiko tilalle laittaa tiivistysmassaa?


kansi kiero?kiertääkö nesteet kunnolla?

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

17.5.2012 19:09

Moikka! Aiheeseen sopien tää vissiii on rikkoutuneen kannentiivisteen merkki: Kuva

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

17.5.2012 19:24

jep

Topikissa edellisenä olevaan viestiin vastattaessa sitä ei tarvitse lainata, eikä varsinkaan jos lainaus sisältää kuvan.
Vauhtiviivatarra

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

17.5.2012 21:34

voiko ton tilalle laittaa tiivistemassaa?

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

17.5.2012 22:10

Itse en laittaisi tuohon muuta kuin alkuperäisen tiivisteen.

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

17.5.2012 22:15

Eli tuommosen hiirenkorvatiivisteen... onko tiiviste merkeillä mitään väliä?

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

20.5.2012 23:33

Pitääkö vaihteistoöljyt vaihtaa jos kannentiiviste hajoo?

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

21.5.2012 11:12

larmo96 kirjoitti:Pitääkö vaihteistoöljyt vaihtaa jos kannentiiviste hajoo?


no mitäpä veikkaat..?

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

21.5.2012 11:45

Ei ole merkillä väliä kunhan on tuohon mopoon tarkoitettu tiiviste. Vaihteistoöljyjä ei tarvitse vaihtaa, mutta ne on tietty hyvä vaihtaa samalla jos edellisestä vaihdosta on jo aikaa.

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

22.5.2012 23:19

Mikähän mahtaisi olla vikana mbkssani kun rikkoo viripuolan, mutta vakiopuolalla toimii moitteetta. Kyseessä vuosimallin 1998 mbk x-limit. Toimii aluksi viripuolalla(Ducatin viripuola) moitteetta kunnes yllättäen n. 15 min käytön jälkeen sammuu eikä lähde enää käyntiin. Kun laittaa vakiopuolan paikolleen toimii sillä ihan normaalisti. Onko jollakin kokemusta samaisesta viasta? Mistä voisi johtua?

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

27.5.2012 16:15

Olisko kellään myytävänä Yamaha DT 2003 vuosmalliin oikean puoleista taka katetta sekä sitä kaasukahvan päälle sitä pientä kantta joka pitää sitä vaijeria paikallaan. Tai edes tietoo mistä sattuis löytämään.
jos olis niin ostaisin ja mieluummin hyväkuntoisia.
Viimeksi muokannut lexio päivämäärä 7.6.2012 10:28, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

29.5.2012 20:53

Elikkäs tuleeko 2002 vuoden vakio kantee paksu vai ohut tiiviste ulkoreunalle

2001 DT ei käy tyhjäkäyntiä

30.5.2012 17:33

Moro!

Eli ongelma on seuraavanlainen; mopo ei tosiaan käy tyhjäkäyntiä, kaasua vääntäessä alkaa booan ja hetken päästä nostaa kierroksia ja käy normaalisti, kaasun kun päästää niin sammuu melkein samantien. Kannentiivisteet on vaihdettu, myös kampiakselin stefat oli morjestanu ja ne vaihdettiin, ei muutosta. Samaten eri kokosia suuttia ollaan kokeiltu (kaasari tässä siis dellorton SHA) vakio oli 62, 85:sella kävi jotenkin tyhjäkäyntiä, mutta ei jaksanut taas kiertää. Tyhjäkäyntiruuvin ruuvaamisella ei mitään vaikutusta.
Vakiosuuttimella, tukkiessa ilmaputsarin alkoi käymään tyhjäkäyntiä, mutta ei taas jaksanut ottaa kierroksia ellei antanut hiukan ilmaa. Eli ilmeisesti väärä seos, mutta millä sitä tän mallin kaasarissa pystyy säätämään. Koko mopo on siis täysin vakio. Alkaa omat ideat olemaan aika vähissä. Pitääkö ostaa uus kaasari vai onko mitään muuta konstia?