Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat

9.7.2014 20:12

Se on se paisuntasäiliöön tarkoitettu nippa, taitaa olla prässätty paikoilleen, jotenka korjausmetodit tulee olee rajalliset. Ite kuorruttasin sen vain jollain super epoksilla/muulla erittäin vahvalla massalla tai ostaisin käytetyn kannen uudella nipalla tilalle. Myin oman varakanteni 10 eurolla, joten siitä vähän osviittaa niiden hinnoista.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

10.7.2014 18:08

kui paljon isompaa suutinta jos laittaa vaparin :p

Re: Derbin huolto ja ongelmat

10.7.2014 21:47

Miksi haluat laittaa vaparin? toimii paljo paremmi vakiolla eikä tarvi vähäväliä puhistaa kaasaria ja konekki kestää pitempää :roll: seki selviää vaa kokeilemalla mut kokemuksen syvällä rintaäänellä pilaat vaa koneen, eikä siitä tehoa saa mitenkää lisää.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

11.7.2014 10:53

Ei se sit kannata jos ei muuta viriä ole, mutta kokemuksesta sanon että kun on melkein kuriton vakioputki, vakiovälit ja 17.5mm kaasari, niin imupuolen kurin ja Bilteman Fiddyn kanssa tuli noin 100 kertaa mukavampi ajaa.

Kulutuskin laski, jonka epäilen johtuneen kiihdytyssuppilon poistosta. Nyt kulutus yksin ajaessa n. 4l sataselle mutta kakspäällä vie 6l sataselle :D

Re: Derbin huolto ja ongelmat

13.7.2014 1:04

Miksi koneen kopasta vuotaa öljyä? siis valuttaa sitä kytkimen ulko-osasta mihin vaijeri päättyy 8o

Re: Derbin huolto ja ongelmat

14.7.2014 22:58

Semmonen ongelma on et kun pommittaa derbillä siihen 85km/h ja löysää kaasua niin kuuluu sellanen sekunnin kestävä rahina. Mikä on vikana ja voisiko se johtua välivapaista joita on tullut useita

Re: Derbin huolto ja ongelmat

15.7.2014 12:34

joulupukki9 kirjoitti:Miksi koneen kopasta vuotaa öljyä? siis valuttaa sitä kytkimen ulko-osasta mihin vaijeri päättyy 8o

Stefa kulunut. Helppo vaihtaa uusi.

Eetu K kirjoitti:Semmonen ongelma on et kun pommittaa derbillä siihen 85km/h ja löysää kaasua niin kuuluu sellanen sekunnin kestävä rahina. Mikä on vikana ja voisiko se johtua välivapaista joita on tullut useita

Ettei ois vaan ketjut? Ja 2t:llä ei hirveästi kannata moottorijarrutella. Silloinkin pitää antaa vähän kaasua. Seosta kun menee moottoriin niin voitelukin pelaa.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

17.7.2014 19:51

Mistähän mahtaa johtua kun aina vähän ajon jälkeen kun katsoo jäähystysneste säiliöön niin pinnalla on jotain valkoista vaahtoa...? :D tai ei se nyt aivan vaahtoa ole vaan jotain valkoista ja paljon kuplia :D empä ole ennen huommannut. ja kun mopon antaa kylmetä niin se katoaa... Sekoittuukohan nesteen sekaan jotain? Nesteenä on tällä hetkellä pelkkää vettä...

Re: Derbin huolto ja ongelmat

17.7.2014 21:48

Saattaa olla että neste alkaa olemaan kiehumisen rajoilla jossain kohtaa järjestelmää. Suosittelisin käyttämään jäähdytysnesteenä asianmukaisesti laimennettua pakkasnestettä joka kestää paitsi pakkasta, ei kiehu vielä sadassa asteessa ja suojaa lisäksi korroosiolta sekä voitelee mahdollista vesipumppua.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

17.7.2014 22:44

Minun 03 derbilläni on rullattu 27k moottorista kuuluu ylimääräistä hurinaa. Mistäköhän voisi johtua? Mopo käynnistyy käy ja kulkee aivan loistavasti, mutta hurina häiritsee! :lol: Mistäköhän vikaa kannattaisi alkaa etsiä ? :eek:

Re: Derbin huolto ja ongelmat

21.7.2014 9:49

Ootko varma että se kuuluu moottorista? Vai voisko olla flekti ? (Se tuulettimen näköinen juttu syylärissä) Kuumilla säillä saattaa jopa käynnistyä.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

21.7.2014 12:47

Mikähän voisi olla vikana kun otin alkukäyrän kurin pois ja kulki vähän aikaa hyvin sen 70, mutta nyt alkaa 55-60 nopeudessa (tai pienemmässäkin nopeudessa yläkierroksilla) kova pätkiminen/nykiminen, ja jos päästän kaasun ja laitan kytkimen pohjaan, mopo sammuu. Kokeiltu jo kahdella eri tulpalla, kaasaria säädetty rikkaammalle ja laihemmalle.. Kaasarin neula on alimmasa lovessa ja suutin on 90. Mopo siis DRD Racing 2008, täysin kuriton, 12/65 välit, jos niillä on mitään merkitystä.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

21.7.2014 16:15

ranenare kirjoitti:Mikähän voisi olla vikana kun otin alkukäyrän kurin pois ja kulki vähän aikaa hyvin sen 70, mutta nyt alkaa 55-60 nopeudessa (tai pienemmässäkin nopeudessa yläkierroksilla) kova pätkiminen/nykiminen, ja jos päästän kaasun ja laitan kytkimen pohjaan, mopo sammuu. Kokeiltu jo kahdella eri tulpalla, kaasaria säädetty rikkaammalle ja laihemmalle.. Kaasarin neula on alimmasa lovessa ja suutin on 90. Mopo siis DRD Racing 2008, täysin kuriton, 12/65 välit, jos niillä on mitään merkitystä.


itellä on -06 sendassa sama :o kokeilitko kylmempää tulppaa koska mulla autto hetken kun vaihdoin br9es -> br10es mut nyt tullut taas takas :/

Re: Derbin huolto ja ongelmat

21.7.2014 21:19

Kannattaa kokeilla pienempää suutinta ja putsata kaasarin pohja. Ettei mikään roska tuki suutinta ja aiheuta pätkimistä.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

21.7.2014 22:44

Samppa1993 kirjoitti:Kannattaa kokeilla pienempää suutinta ja putsata kaasarin pohja. Ettei mikään roska tuki suutinta ja aiheuta pätkimistä.


Laitoin nyt käyttämättömän BR9ES-tulpan BR8ES tilalle, niin ainakin toistaiseksi toimii. Sen kaasarin pohjan putsaan kans tässä, jos sielä nyt on roskaa. Kiitos avusta :D